Gå til innhold

Hvem har D50 på lager?


Anbefalte innlegg

Hei, har etter mye frem å tilbake funnet ut at det er på tide å kjøpe et godt speilrefleks kamera. Fikk i helgen prøvekjørt D 50'n til min søster og et slik må jeg bare ha.

Så kommer sp. mitt hvor får jeg tak i et slikt kamera rimelig kjapt ??

Har ringt rundt til alle de lokale butikkene her jeg bor.....tomt.

Har også ringt til noen web shopper som også har gått tomme.

Vil gjerne har tak i et kjapt da vi snart skal har barne dåp :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har etter mye frem å tilbake funnet ut at det er på tide å kjøpe et godt speilrefleks kamera. Fikk i helgen prøvekjørt D 50'n til min søster og et slik må jeg bare ha.

Så kommer sp. mitt hvor får jeg tak i et slikt kamera rimelig kjapt ??

Har ringt rundt til alle de lokale butikkene her jeg bor.....tomt.

Har også ringt til noen web shopper som også har gått tomme.

Vil gjerne har tak i et kjapt da vi snart skal har barne dåp  :!:

6028903[/snapback]

 

Det ligger et pent brukt D50-hus til salgs på foto.no s bruktmarked.

 

Det er ikke mitt, og jeg kjenner heller ikke selger.

 

(Men jeg har en tilnærmet ubrukt kit-linse...)

 

mvh

Lenke til kommentar

Etter at kameraet har vunnet en del tester i det siste, har salget tatt helt av i forhold til konkurrentene. Tror nok importøren ble tatt litt på senga der, og sliter med å levere nok kamera til butikkene rundt i landet.

 

Har du penger nok, kan du imidlertid vurdere Nikon D70s. Det har en del fordeler, og jeg synes det er bedre å bruke. Noen liker Canon 350D bedre enn D50 også mens andre synes det er for lite. Men det kommer jo helt an på personlige preferanser.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Du skriver jo at webshoppene er nesten tomme. Da får du bestille før de går helt tomt, da.

6029680[/snapback]

 

 

PM.... Beklager hvis jeg forklarte meg noe uklart. De webshoppene jeg sjekket var tomme for kameraet, hvis ikke hadde jeg selvsagt lagt inn bestilling.

Lenke til kommentar
Etter at kameraet har vunnet en del tester i det siste, har salget tatt helt av i forhold til konkurrentene. Tror nok importøren ble tatt litt på senga der, og sliter med å levere nok kamera til butikkene rundt i landet.

 

Har du penger nok, kan du imidlertid vurdere Nikon D70s. Det har en del fordeler, og jeg synes det er bedre å bruke. Noen liker Canon 350D bedre enn D50 også mens andre synes det er for lite. Men det kommer jo helt an på personlige preferanser.

6029946[/snapback]

 

Hei, det du sier om at salget har tatt av etter tester osv, stemmer veldig godt med de jeg snakket med på min ringerunde bl.a japanphoto og elprice.

Begge disse mente at det vil være endel usikkerhet om leveranse pga denne etterspørselen.

 

Har vurdert D70'n, men her setter mor grense for hvor mye far skal bruke på kamera :p

C 350 er sikkert et ypperlig kamera på lik linje med D 50, og det har paradoksalt nok nesten alle de butikkene jeg sjekket inne på lager.........utrolig hva en liten test på tv2 kan gjøre for å booste salget.

 

Vi får se hva det ender opp med......worst case så får jeg bare låne søs kamera frem til de har fått det inn i butikkene igjen :!:

Takker for tips og innspill.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte D50 rett etter at det "tok av litt". Det skal jo sies at prisen gjerne har litt å si også. Canon 350D ligger jevnt over 500-1000 kroner høyere enn Nikon D50 i pris, både når det gjelder kit og hus. Tror det at D50 har den laveste prisen i markedet kombinert med gode tester er det som gjør det ekstra attraktivt. Bare gode tester er en ting, men når prisen i tillegg er rimelig: BOOM!

 

Et raskt søk på de butikkene jeg bruker bekrefter at www.xd.no har 1 sort hus på lager. www.mpx.no har 1 hus på lager. Ellers ser det skrapet ut, ja. Mpx er for øvrig en grei butikk. Så lenge de har ting på lager, så får du pakken greit og raskt. Har brukt dem ved et par anledninger. Problemet er at de ikke har rimelige objektiver, så det må du evt. bestille fra et annet sted. www.fotovideo.no har godt utvalg.

 

Digresjon: Ellers er vel Nikon D200 KIT m/18-200mm VR-linse min drøm akkurat nå. Synd den pakken koster 4 ganger så mye som D50-kitet...

Lenke til kommentar

En liten fugl (som jobber i Nikon) kviskret meg i øret og fortalte at de har problemer med å levere nok D50'er i norge for tiden. Dog det skulle komme en ladning de neste ukene. Så da er det vel mulig at utvalget av webshop'er som har kameraet inne blir større. Det er også mulig at Elkjøp vil kjøre tilbud på dette kameraet om ikke lenge.

 

 

Samme fuglen ordnet dog slik at jeg fikk mitt D50 igår, lever på døren av DHL til den nette pris av 4000 kr :)

Lenke til kommentar
En liten fugl (som jobber i Nikon) kviskret meg i øret og fortalte at de har problemer med å levere nok D50'er i norge for tiden. Dog det skulle komme en ladning de neste ukene. Så da er det vel mulig at utvalget av webshop'er som har kameraet inne blir større. Det er også mulig at Elkjøp vil kjøre tilbud på dette kameraet om ikke lenge.

 

 

Samme fuglen ordnet dog slik at jeg fikk mitt D50 igår, lever på døren av DHL til den nette pris av 4000 kr :)

6033784[/snapback]

 

Kan denne fuglen flakse innom meg også med et kamera til den nice price'n :D

For å være litt mere seriøs....Vet du ellers hvordan status på disse kamerane nå ??

Jap.photo skryter av at de skal få inn noen denne uken, men de sa de forsåvidt forrige uke også :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...