Gå til innhold

SpillePC til under 15,000 kr

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en bærbar PC til konfirmasjonen, men vet ikke helt hvilken PC jeg bør gå for.

* Vil helst bruke mellom 12.000 til 15.000.

* PCen vil bli brukt en del til nettsurfing og spilling, så bør ha spesifikasjoner som gjør dette mulig.

* Av spesifikasjoner bør jeg ha:

- god prosessor til spilling (ville gjerne oppgitt en klokkefrekvens, men ser at dette ikke har all verden å si lenger)

- rask harddisk med 100GB kapasitet eller mer

- 1024MB RAM eller mer

- et grafikkort som er godt egnet til spilling, minst 256MB grafikkminne

- widescreen 15,4" skjerm

- CD/DVD-brenner

* Designet har ikke så mye å si, noe svart eller grått er greit nok for meg. Vekten er også likegyldig.

* Trådløst internett og noen USB-porter er et must, bluetooth hadde også vært fint, men ikke nødvendig.

Er egentlig ganske åpen for forslag - det er så mye å velge mellom at jeg blir helt blindet! Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg en bærbar PC til konfirmasjonen, men vet ikke helt hvilken PC jeg bør gå for.

* Vil helst bruke mellom 12.000 til 15.000.

* PCen vil bli brukt en del til nettsurfing og spilling, så bør ha spesifikasjoner som gjør dette mulig.

* Av spesifikasjoner bør jeg ha:

- god prosessor til spilling (ville gjerne oppgitt en klokkefrekvens, men ser at dette ikke har all verden å si lenger)

- rask harddisk med 100GB kapasitet eller mer

- 1024MB RAM eller mer

- et grafikkort som er godt egnet til spilling, minst 256MB grafikkminne

- widescreen 15,4" skjerm

- CD/DVD-brenner

* Designet har ikke så mye å si, noe svart eller grått er greit nok for meg. Vekten er også likegyldig.

* Trådløst internett og noen USB-porter er et must, bluetooth hadde også vært fint, men ikke nødvendig.

Er egentlig ganske åpen for forslag - det er så mye å velge mellom at jeg blir helt blindet! Takker for all hjelp :)

6028528[/snapback]

Ta en titt på Dell Inspirion 6400. Hvis du ikke er altfor kresen på spill så vil nok x1400 kortet (yter 4/5 av x700). Ellers kan du jo vurdere Asus A6Ja. Jeg valgte 6400, men jeg spiller ikke de mest krevende spillene heller.

|mEg|

Lenke til kommentar

Asus A6ja passer perfekt for dine krav, bortsett fra at hard disken ikke er så rask.

Kjøpte denne nettopp selv, og er storfornøyd. Alle de gamle spilla fikk nytt liv, med mye bedre grafikk.(far cry f.eks) Nå for tiden spiller jeg oblivion, noe den takler uten problemer.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle forslagene! :D

Skal ta en titt på dem litt senere.

Hva spill spiller du?

6029538[/snapback]

Halo for det meste. Skulle vel ikke være noe problem, men gjør ikke noe at PCen er godt utrustet for fremtidige kjøp av bedre spill heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...