-Alex- Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei, har nettop kjøpt meg en Jensen 54 trådløs router her, og har problemer med å få til internetten. Skal koble en pc til med kabel, og en annen 2 etasjer over. Får koblet til routeren, men får ikke nett. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Sjekka WAN instillingene og slikt i ruterens webkonfigurasjon? Kan også anbefale deg å følge manualen siden den er meget god. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Finner ikke ut hvilken kabel jeg skal ha i WAN porten. Har aldri vært borti dette med trådløse routere før Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Hva gjør jeg med "original" routeren? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 - Hvilken internettleverandør har du ? - Hva heter "orginal" modem/routeren din ? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 - Hvilken internettleverandør har du ?- Hva heter "orginal" modem/routeren din ? 6028796[/snapback] -Tafjord mimer. -Prestige 650R-13 Lenke til kommentar
Løve Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Simpelt, den nettverkskabelen som går fra modemet ditt skal inn i WAN porten på ruteren. Etter dette burde manualen forklare resten veldig greit. Har selv en Jensen trådløs ruter som var veldig grei til å forklare alt sammen. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Da blir det to routere siden mimer leverer en router. Er like greit å koble deg på routeren, gå inn på instillingene og deaktiver DHCP og sett en IP i rangen til mimer routeren (f.eks mimer: 10.0.01 og jensen: 10.0.0.2). Så plugger du en kabel fra mimer routeren til en LAN port på Jensen routeren Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Da blir det to routere siden mimer leverer en router. Er like greit å koble deg på routeren, gå inn på instillingene og deaktiver DHCP og sett en IP i rangen til mimer routeren (f.eks mimer: 10.0.01 og jensen: 10.0.0.2). Så plugger du en kabel fra mimer routeren til en LAN port på Jensen routeren 6030451[/snapback] Og du tror jeg klarer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå