Gå til innhold

hjelp: fått uriktig fartsbot

Anbefalte innlegg

morn morn...

Etter jobb på fredag gikk jeg for å hente posten som vanlig... Posten består av reklame og et brev fra politiet. :cool:

jaja, jeg åpner brevet, og tror du ikke det er et forenklet forelegg?? joda, det er det.. 2600kr eller 3 dager i buret, nada prikker.

hvorfor?

fordi jeg skal ha kjørt for fort natt til lørdag den 25.februar klokken 01.06.

hvor?

har ikke peil!! Ved E6 Ringnes. Fra Oslo. Ås kommune. Seriøst, jeg vet ikek hvor dette er i landet. men jeg har en anelse, da registreringsnummeret på bilen tilsier at bilen er registrert i drammen (KF-skilt)

javel, så da sitter jeg med et forenklet forelegg for å ha kjørt 85 i 70-sonen et eller annet sted i landet. i en lånt bil, midt på natta, etter en arbeidsdag.. har en liten anelse om at jeg hadde husket om jeg hadde lånt en bil av en fremmed i drammen, satt med i den midt på natta og kjørt så fort at det blinker i veikanten, tror ikke dere?

men andre ord, det var ikke meg!

javel, så jeg tar en telefon i dag (tirsdag) til follo politidistrikt, ettersom det er de som har sendt ut dette forelegget. Dama var mongo og sa egentlig bare "det er nok deg" hele tiden. Hun kunne heller ikke si navnet på eieren av bilen, fikk bare vite at det var en dame som hadde kommet å sett på bildet, og sagt at det var Jarle [mitt etternavn], og at hun ikke visst hvor jeg bodde, men trodde det var på nesodden eller notodden eller noe sånn...

så politiet hadde sett i folkeregisteret på mitt navn, og kommet frem til meg (har et sært etternavn, så det er bare meg i hele norge). Men de skulle i hvertfall sende bildet nedover til lensmannen her, så kunne jeg se...

hva slgs menneske er dette? makan til frekkhet. Jeg kjenner absolutt inget menneske i drammens-området, og jeg har i hvertfall ikke lånt noen bil der. man må være ganske frekk hvis man bare sier et helt villt navn når man blir spurt hvem som kjører bilen sin på bildet. herregud...

har fakistk ikke kjørt forbi drammen på laaang tid! og jeg eier ikke bil selv, så jeg kjører ikke.

så, som dere skjønner er jeg rimelig forbanna på denne dama med bilen nå... jeg må til og med ta fri fra jobb for å se på det bildet, politiet stenger jo klokken 15.00!

og jeg må ringe land og strand rundt... faen heller assa..

så, skulle gjerne likt å si et par ord til denne dama!

er det ulovlig av henne og si at det var meg som kjørte bilen? (falsk forklaring) da det ikke var det? jeg har minst 5 som kan bekrefte mitt alibi for natten.

tapt arbeidsfortjeneste? hvem betaler det? telefonutgifter? reiseutgifter til lensmannen? tort og svie?

når da polititet spør dama neste gang, kan hun velge et nytt tilfeldig offer da? og fortsette slik helt til politiet ikke gidder å gjøre noe med det mer?

edit: leste korrektur

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmeld dama for falsk forklaring. Hvis det ikke er du som er på bildet såklart ;)

Tapt arbeidsfortjeneste, tort og svie, reiseutgifter osv osv får du ikke tilbake fra politiet. Da må du vel legge det ved anmeldelsen av dama, og håpe påtalemyndigheten tar det med i en eventuell dom.

Lenke til kommentar

har allerede et krav på en annen person inne.. det tar faen meg lang tid.. skylder meg 2500,- + moms, og det var 4år siden forholdet ble anmeldt, og 3år siden jeg leverte kravet... så gidder ikke styre med de penga, men tar meg ikke fem øre for å anmelde henne... hun kan jo ikke holde på sånn.

Lenke til kommentar

Ingenting kommer til å bli gjort i denne saken hvis ikke du gjør det selv, og det synes jeg absolutt du bør gjøre. Sørg for å få sett dette bildet, og få vitnene dine til å signere et brev du kan ta med, der det står at de bekrefter at du var hvor det nå var du var. Tror du må prøve å la være å henge deg for mye opp i denne damen, hvis du likner mye på personen på bildet har hun bare tatt feil. Husk at det ikke er henne som prøver å presse penger ut av deg.

Lenke til kommentar

bildet har enda ikke kommet frem, men har nå navn, adresse og tlf.nr på eier av bilen.. hehe...

det lokale lensmannskontoret syntes follo-politiet har gjort en dårlig jobb, ved å si seg fornøyd med bare et navn på sjofør av bilen. de kunne fortelle at de krevde endel flere opplysninger ved en slik sak...

jeg har forresten aldri hørt navnet på damen før. og jeg har blitt lokalkjendis, pga et avisoppslag om dette (skal ta bildet av artikkelen snart...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann alle dere, i går kom bildet til min lokale politistasjon... bare to (2!) uker etter at jeg hadde ringt å sagt at de skulle sende det... jaja, så politiet ringte meg mens jeg var på jobb, og jeg har ikke mobilen med meg inn på jobb, den ligger i garderoben.

så rett etter jobb ringer jeg opp igjen, og da kunne jeg komme opp med en gang for å se på, selv om de egentlig hadde stengt.

fyren på bildet var en mann i kanskje 30-årene, han hadde bart og brunt hår. selv er jeg 20, lys i håret og har ikke anlegg for bart. anyway, bildet var mindre klart enn jeg trodde, men både jeg og politimannen så at det ikke var meg. så jeg kunne gå hjem å kaste forelegget. :D

Lenke til kommentar

har ingen peiling.. tror ikke det er så mye jeg kan gjøre. som sagt over, så er det vel politiet som må anmelde henne for falsk forklaring... de er vel litt skeptiske til henne etter de har lest rapporten fra politiet her tenker jeg..

politimannen som jeg snakket med her hadde hørt om at samme hadde skjedd en gang tidligere.. han hadde ingen forklaring utenom at hun må ha funnet navnet mitt i telefonkatalogen. jeg har gasnke skjeldent og rart navn, så det forbauser meg egentlig at hun skal ha klart å taste inn det på slump...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...