Gå til innhold

Gamer PC, AMD ca.12000kr

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Heisann! Nå er det tid for å få seg ny PC:). Jeg skal kjøpe av en nettbutikk og la de bygge den til meg. Jeg skal IKKE overklokke.

Dette trenger jeg:

HK

PSU

Kabinett

Prosessor

Minne

Grafikkort

Harddisk

DVDrom+DVDbrenner

Billig(!) Mus og Tastatur

Mer?

Krav:

HK & PSU: Billig og godt, mer vet jeg ikke.

Prosessor: AMD, helst dual core, siden jeg

Minne: 2GB, gode timinger er ikke så viktig, siden jeg ikke skal klokke

Grafikk: Så godt som mulig

DVD: Vil helst ha 1 dvd rom og 1 dvd brenner hver for seg .

HD: Støyfri, god kvalitet og sann rundt 150-250gb

Kabinett: Ikke noe jallaplastikk. Et billig kabinett med gode termiske egenskaper.

Det var vel alt.

Ps: Vær så snill å ikke bruk prisguide.no til dette, siden jeg skal bestille alt fra en plass.

Her er butikkene jeg vurderer å bestille fra:

www.komplett.no

www.shg.no

www.netshop.no

(Gjerne vis fra andre nettshopper om det blir billigere)

Tusen Takk ;)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Dette så jo veldig bra ut :w00t:

Det eneste var at harddisken var litt dyr(?)

Man kan vel få billigere, som samtidig er støysvak om man går ned til 250gb?

Lenke til kommentar

Er det så lurt å bestille fra shg da? har et lite inntrykk av at den ikke akkurat oser av kvalitet :) kanshe det bare er jeg som er trangsynt...

har tenkt å bestille pc fra shg selv vis ingen har noe å si mot butikken, da faller valget på netshop....

noen som har noen erfaringer om leveringstid til shg.no? noen som vet hvor lang tid det tar ca. å få Denne pc'en levert fra shg.no? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

JohanStendal: Stjel tråden min litt mer da! Neida :p

Leser dvd brennere like bra som vanlige dvd-rom'er?

shg.no ser litt ''undergrunn'' ut, men de er jo anbefalt av hw.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Og en ting til:

Det er vel bedre å kjøpe dual core når jeg spiller, men samtidig er på msn, skype, surfer++?

Lenke til kommentar

Mitt forslag netshop:

Ant. Beskrivelse Slett

Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk 90,00

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED 2 950,00

Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM 95,00

Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x 4 195,00

Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM 795,00

BenQ DVD-Brenner DW1650 Sort 350,00

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB 1 695,00

Antec Sonata II Piano sort "quiet" m/PSU 1 095,00

Abit KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 844,00

Tot: 12 109,00 (inkl. mva.)

La penger i X1900XT :)

Endret av kasol
Lenke til kommentar
ligg langt unna www.shg.no!

Bestilte meg ett NYTT hovedkort i fra SHG.NO Tok som en selvfølge at dette var ett nytt kort da det er det som er vanlig å få når man bestiller pc utstyr som ikke ligger under "demo" eller "tilbuds" kategoriene... Glad å fornøyd hjemme i fra postkontoret med det nyervervede kortet, åpnet denne og tro det eller ei, men dem hadde jo sendt meg ett BRUKT kort, det var så inngrod av støv og full av fingeravtrykk at det var utrolig... Fyrte opp alle plugger å litt til, ringte tlfsupport hos SHG og slapp ut min missnøye til dem, om det selges BRUKTE varer så skal dette komme fram av annonsen. Svaret jeg fikk hos supportmannen var at det er helt vanlig å selge pc utstyr som er returnert, demotestet o.l. som nytt etter at de er testet hos dem i Sverige og Dannmark, men han var ikke sikker på hvordan reglene var i Norge. (varene sendes i fra dannmark, firmaet er oppe å går med både svenske, norske og danske nettbutikker) Så mitt tips til dere er: HOLD DERE UNNA DENNE NETTBUTIKKEN for meg synes ikke dette som en seriøs bedrift i det hele tatt, ikke så lenge de selger retur og demovarer som NYTT. Heldigvis er betalingen til shg STOPPET og varene er allerede sendt i retur med mottakerbetalt porto. Sikkert en seriøs bedrift form mange andre, men dette var mitt første og siste møte med dem og nå er det møtet delt med dere andre her også. Stein Are.

www.shg.no høres neimen ikke pålitelig ut altså... :( og de som var så billige...

jaja, bedre med en dyrere pc enn ingen pc i det hele tatt :)

skal bestille fra netshop.no og jeg tror de fleste her vil si seg enig....

Lenke til kommentar
Noen som vil sette de to oppsettene opp mot hverandre?

6030359[/snapback]

Hvis du tenker på forskjellene er hardisken litt større på oppsettet hos efikkan. Mens på det siste forslaget er jo skjermkortet en god del bedre vil jeg tro. Ellers er det ikke noen vesentlige forskjeller.

Lenke til kommentar
Og en ting til:

Det er vel bedre å kjøpe dual core når jeg spiller, men samtidig er på msn, skype, surfer++?

6030200[/snapback]

Det er mange som tror det, men det stemmer ikke. Hvert enkelt program må støtte dobbelkjerne som det skal være en fordel, ellers vil cpuen oppføre seg som en enkeltkjerneprosessor. Det er kun programvare som støtter det som benytter seg av flere kjerner.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...