Gå til innhold

Hva går egentlig jehovas vitne ut på?

Anbefalte innlegg

Går det ant å få "restraining order" mot en hel gruppe mensker? Det er jo ulovlig å drive telefon reklame mot folk som har verget seg mot det, snik reklame er ulovlig (tror jeg). Man får små klistremerker på posten som gjør at man ikke får reklame i kassa.

Går det ant å få tak i klistremerker som henges på døra som sier "ingen selgere\religiøse takk" ellerno? Det er jo strengt tatt reklame for sin religion de driver med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Jehovas vitner kommer på døra så er det bare å si dra til helvete! Da blir huset ditt ført opp på svartelista deres og krysset av på kartet. Da er du definert som en håpløs og Jehovas idioter kommer ikke tilbake :)

Lenke til kommentar
Når Jehovas vitner kommer på døra så er det bare å si dra til helvete! Da blir huset ditt ført opp på svartelista deres og krysset av på kartet. Da er du definert som en håpløs og Jehovas idioter kommer ikke tilbake :)

6040465[/snapback]

Så, så. Vi skjønner et 'nei' også. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

bestemor fikk en gang jehovas vitne på døra. de inviterte seg selv inn på kaffe, og mens den ene holdte bestemor opptatt, gikk den andre å prøvde å stjele div. verdisaker i huset. heldigvis oppdaget hun det, og ga begge så kraftig kjeft at de aldri torte å vise seg på den plassen (var en liten plass med ca. 20 innbyggere) igjen.

vi har en gang fått jehovas vitne på døren, og det var noe av det verste jeg har opplevd. mamma (som er kristen) begynte å kjefte de opp og ned fordi de torte å vise seg i nærheten av slekta til ei de prøvde å stjele fra, og det er nok grunnen til hvorfor de ikke kommer til vårt hus mer.

jeg er en kraftig motstander av at folk skal prøve å konvertere andre til ditten og datten, og derfor er jeg serkt imot kristendommen og islam (ikke de som tror på det, men selve religionen). Jødene driver ikke aktivt misjonæring, og så langt jeg vet driver ikke hinduistene eller buddhistene heller med det.

Er litt tøft å se galskapen fortelle litt hvordan det er å være jehovas vitne, har du litt lyst å fortelle oss litt mer om hvordan det er å være det? :)

Lenke til kommentar

Selve ideen bak jehovas er jo ikke noe mer crazy enn noen annen kristen sekt, det som skaper problemer, iallefall mange av dem, er at de faktisk tar misjoneringsdelen alvorlig. Mange andre kristne sekter lar denne biten av bibelen gå i glemmeboka (som så mye annet).

Lenke til kommentar
Er litt tøft å se galskapen fortelle litt hvordan det er å være jehovas vitne, har du litt lyst å fortelle oss litt mer om hvordan det er å være det? :)

6041200[/snapback]

Heh. Rart det som skjedde med din bestemor. Høres ut som om den personen ikke var helt god, nei.. Men det er nok ikke religionen sin feil ;)

Hvordan det er å være Jehovas vitne? Tja.. Er vel fint, det. Kjekt å ha et håp om at verden skal bli bedre en gang :)

Hvis det er noe spesielt noen lurer på kan jeg jo prøve å forklare litt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Heh. Rart det som skjedde med din bestemor. Høres ut som om den personen ikke var helt god, nei.. Men det er nok ikke religionen sin feil ;)

Hvordan det er å være Jehovas vitne? Tja.. Er vel fint, det. Kjekt å ha et håp om at verden skal bli bedre en gang :)

Hvis det er noe spesielt noen lurer på kan jeg jo prøve å forklare litt..

6048136[/snapback]

en ting jeg lurer på er om dere må betale "medlemskontigent" eller noe sånt for å være jehovas vitne? i følge mamma så er jehovas vitne en organisasjon som tapper penger fra folk :/

og en annen ting er hvordan vet du at det er du og dine som har rett, og ikke en av de andre 1000 millioner med sekter som finnes? (no offence så klart :) )

Lenke til kommentar

Hele organisasjonen(eller religionen da) er basert på frivillige bidrag. Ikke noe tvang med i bildet altså. Ingen ting koster penger, og allikevel har man råd til produksjonen av blader, bøker, filmer og mer.

Hvordan vi vet at vi har rett? Vel.. De fleste religioner er jo ganske sløve når det gjelder å følge bibelen, mens vi følger bibelen så godt vi absolutt kan. Og det er jo noe..

Jeg vil ikke si at jeg vet at det er Jehovas vitner som er den sanne religionen, men det meste tyder på at det er den rette..

edit til Pricks: Jada, vi vokser hele tiden. Husker ikke tallene helt nøyaktig, men det er en god del tusen som "joiner" oss hvert år.

Endret av galskapen
Lenke til kommentar
Hele organisasjonen(eller religionen da) er basert på frivillige bidrag. Ikke noe tvang med i bildet altså. Ingen ting koster penger, og allikevel har man råd til produksjonen av blader, bøker, filmer og mer. Kult, hæ? :)

Hvordan vi vet at vi har rett? Vel.. De fleste religioner er jo ganske sløve når det gjelder å følge bibelen, mens vi følger bibelen så godt vi absolutt kan. Og det er jo noe..

Jeg vil ikke si at jeg vet at det er Jehovas vitner som er den sanne religionen, men det meste tyder på at det er den rette..

edit til Pricks: Jada, vi vokser hele tiden. Husker ikke tallene helt nøyaktig, men det er en god del tusen som "joiner" oss hvert år.

6050438[/snapback]

Hvordan vet du at det som står i bibelen er den absolutte og fulle og hele sannhet, og at man derfor bør holde seg så tett opptil den som overhode mulig? Det er jo tross alt bare en bok skrevet av mennesker for et par tusen år siden, som siden har blitt overlevert gjennom muntlige gjenfortellinger, og boken selv har vel blitt redigert ørten ganger, i tillegg til oversettelsene...

Lenke til kommentar

Enig med Kyrsjo, bibelen bør under ingen omstendigheter tas bokstavlig, da det er en bok skrevet så populistisk så mulig for å få folk interisert i den for 2000 år siden, de som skrev den luket faktisk ut enkelte ting som sa negative ting om jesus. I tillegg har boken gått igjennom uttalige oversettelser og kulturer, noe som selvfølgelig fører til at den Jehovas Vitner i dag leser ikke er den samme bibelen som ble skrevet for 2000 år siden.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er den bibelen vi bruker en direkte oversettelse fra originalskriftene.. Tror jeg da.

Om bibelen er troverdig kan jo på en måte "bevises" ved f.eks. de profetiene som har gått i oppfyllelse. Og vi mener jo den er inspirert av Gud og at han brukte menneskene til å skrive den ned, så hvis den er det er den vel ganske troverdig..

Hvis noen vil litt dypere i de tingene jeg sier burde de besøke Watchtower.org.. :)

Edit: Her skrev jeg ganske feil om hvilken oversettelse vi bruker ;)

Endret av galskapen
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er den bibelen vi bruker en direkte oversettelse fra originalskriftene.. Tror jeg da.

Om bibelen er troverdig kan jo på en måte "bevises" ved f.eks. de profetiene som har gått i oppfyllelse. Og vi mener jo den er inspirert av Gud og at han brukte menneskene til å skrive den ned, så hvis den er det er den vel ganske troverdig..

Hvis noen vil litt dypere i de tingene jeg sier burde de besøke Watchtower.org.. :)

6051213[/snapback]

Det er feil, bibelen er oversatt fra språk som ingen i dag snakker, i tillegg er den blitt modifisert uttalige ganger ettersom samfunnet går fremover, og bibelen strider mot vitenskapen og sunn fornuft.

Hvilke profetier har gått i oppfyllelse?

Lenke til kommentar

Vel, å forklare disse profetiene er alt for mye for meg å prøve å forklare, dessverre. :)

Men ang. det vitenskapelige: Kan anbefale en bok (ikke skrevet av Jehovas vitner) som tar for seg hvorfor bibelen er troverdig og som forklarer hvorfor evolusjonen ikke kan være riktig. Den heter The Collapse of Evolution.

Lenke til kommentar
Hele organisasjonen(eller religionen da) er basert på frivillige bidrag. Ikke noe tvang med i bildet altså. Ingen ting koster penger, og allikevel har man råd til produksjonen av blader, bøker, filmer og mer. Kult, hæ? :)

Nei, det er absolutt ikke kult! De pengene kommer fra staten, og kan brukes på ting som er ti tusen ganger mer nyttig. Bruk deres egne penger!

Fra Wikipedia:

...På verdensbasis finnes det omkring 6 millioner medlemmer, fordelt på mer enn 235 land og områder...

...De mener siden 1930-årene at 144 000 personer vil komme til himmelen...

:!:

Har forøvrig et Jehovas Vitne i klassen min. Kunnskapsrik og smart kar, men også ultra-homofob, fremmedfiendlig og FrP-er, noe som strider mot retningslinjene deres.

De er militærnektere og de er ikke med på offentlig politikk, hvilket innebærer at de ikke har politiske verv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...