Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Røket bolt ved dekkbytte- hvordan bytte?

Anbefalte innlegg

Røk en bolt da jeg la om dekk på min Volvo 340. Røk tvers av. Har ikke skrudd av dekket for å se, tenkte å spørre her før jeg begynner med noe... må jeg bytte bare bolten? Er det vanskelig? Hvilken dimensjon er det? Er det noe jeg får kjøpt på alle bilrekvisitaforhandlere eller må jeg på dekkbutikk eller noe? Har ikke gjort annet enn å bytte tenning, legge om dekk og bytte bremseklosser før, dette har jeg ikke greie på....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slike bolter har de ganske sikkert på biltema, torshov, den lokale høggern, det lokale verksted osv.

Men en ting: Har du fått ut bolten?

6028502[/snapback]

Nei... har ikke vært inni og sett i det hele tatt. Er det da den berømte grisepikken kommer inn i bildet eller....? Den røk jo fordi mutteren var rustet fast så det kan bli et problem ja... :hmm: Får prøve :)

Lenke til kommentar

Tror nesten du må forklare folket at du har hjulmuttere og ikke hjulbolter på Volvoen. Det er altså en litt annen operasjon. (som jeg dessverre ikke har noen tips om)

340 har vel fem bolter, vel? Ikke noe problem å kjøre med bare fire, men jeg vet ikke om du evt får mangel på dette ved kontroll....

Lenke til kommentar
Tror nesten du må forklare folket at du har hjulmuttere og ikke hjulbolter på Volvoen. Det er altså en litt annen operasjon. (som jeg dessverre ikke har noen tips om)

340 har vel fem bolter, vel? Ikke noe problem å kjøre med bare fire, men jeg vet ikke om du evt får mangel på dette ved kontroll....

6032852[/snapback]

Ja, stemmer det, det er jo faktisk litt vesentlig... :whistle:

Det er 4 bolter, og jeg kan uansett ikke kjøre rundt på 3 til evig tid så noe MÅ gjøres før eller siden...

Men... må jeg ikke bytte hele hub'en altså??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...