adrian-100 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Er det noen som har prøvd clasohlson sin lakk? Er den like dårlig som blitema og europris? på siden står det, Plastic Padding Spraylakk. Slagfast alkydlakk for metall, tre og de fleste harde plaster. Gir en jevn, fin og hard flate. Innhold 400 ml. ER DET NOEN SOM HAR PRØVD DEN LAKKEN? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Han som holdt på med den CM stackeren, husker ikke navnet på prosjektet. lakken var ok, men sort matt så ikke mye ut som sort matt. Han gikk over til lakk til 250 kr boksen han. Hadde jeg vært deg så ville jeg kjøpt lakk til 100kr elns Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 " Dårlig som de på Europris og Biltema? " De er vel ikke dårlige? Bare legg dem i varmt vann og lakk riktig! Det beste er vel Quick eller original Motip, men disse koster flesk. Du får dem f.eks. på Jernia og i det hele tatt butikker som fører bygg, interiør og maling. Det beste (som ruler over alt) er uten tvil malingssprøyte, for her får du lakken superfin og du kan blande malinga AKKURAT som du vil og du kan få til mye mer av effekter og såntno. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 gjerne litt off-topic, men fant ikke svaret mitt i andre poster: Hvordan skal man egentlig lakkere med spraybokser for å få optimalt resultat? - Sindre. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Med litt erfaring, hver person har sin metode Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Les på boksen så får du inn det basise. Ellers vil jeg anbefale å lakke med god avstand, men det krever vindstille omgivelser om du ikke vil at halvparten av lakken skal blåse vekk. Det skjedde med meg og boksen gikk tom på null komma svisj! Ellers, hold den rett og ta lange, lette, middels kjappe strøk. Ikke spray på et område av gangen for lenge, for da begynner ting å renne. Du må prøve deg fram, det er det beste. Ta et stykke treverk og prøv deg fram med en sprayboks. Og husk at en annen type sprayboks kan være ganske annerledes å bruke. Så er det bare erfaring og feeling, egentlig. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Les på boksen så får du inn det basise. Ellers vil jeg anbefale å lakke med god avstand, men det krever vindstille omgivelser om du ikke vil at halvparten av lakken skal blåse vekk. Det skjedde med meg og boksen gikk tom på null komma svisj! Ellers, hold den rett og ta lange, lette, middels kjappe strøk. Ikke spray på et område av gangen for lenge, for da begynner ting å renne. Du må prøve deg fram, det er det beste. Ta et stykke treverk og prøv deg fram med en sprayboks. Og husk at en annen type sprayboks kan være ganske annerledes å bruke. Så er det bare erfaring og feeling, egentlig. 6055953[/snapback] Og det gjør ikkenoe om hvor tynt laget er, sant? Gruer meg litt til jeg skal lakke nå, kan hende jeg driter med ut Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 " Det beste er vel Quick eller original Motip, men disse koster flesk. 6032700[/snapback] Synes ikke Quick spraylakken koster særlig mye. Betalte 80kr for en boks svart Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Det er dobbelt så mye som Biltema sin og penger for en femtenåring er hellig.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Det er dobbelt så mye som Biltema sin og penger for en femtenåring er hellig.. 6095758[/snapback] Word. : ) Mn spørsmålet mitt; Og det gjør ikkenoe om hvor tynt laget er, sant? Gruer meg litt til jeg skal lakke nå, kan hende jeg driter meg ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg har god erfaring med Biltema-lakken. Den funker fett. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Neida, men det kan hende at boksen går litt kjappere om det blåser litt, men ellers går det helt fint. Når jeg lakker tar jeg å lakke trinnvis nedover, ikke bare kruss og klæsj, med tynne strøk. Bruker 5 minutter imellom hvert strøk... Det er en kjedelig jobb, men resultatet blir dritbra! Jeg husker da jeg prøvde meg første gang. Det var faktisk ei gammel Microsoft mus, så det var vel så gæli at jeg fikk svære klumper i lakken, bobler osv... Lærte ihvertfall at jeg skulle bruke tynne strøk og ikke minst pusse ned grunninga! =S Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 " Det beste er vel Quick eller original Motip, men disse koster flesk. 6032700[/snapback] Synes ikke Quick spraylakken koster særlig mye. Betalte 80kr for en boks svart 6060379[/snapback] Det kan jeg ikke si at jeg heller synes. Jeg bruker selv Quick. Men fant ikke primer(eller hva det nå heter i Quick ) Det er dobbelt så mye som Biltema sin og penger for en femtenåring er hellig.. 6095758[/snapback] Litt flaut at en liten 15-åring er bedre å modde enn meg Les på boksen så får du inn det basise. Ellers vil jeg anbefale å lakke med god avstand, men det krever vindstille omgivelser om du ikke vil at halvparten av lakken skal blåse vekk. Det skjedde med meg og boksen gikk tom på null komma svisj! Ellers, hold den rett og ta lange, lette, middels kjappe strøk. Ikke spray på et område av gangen for lenge, for da begynner ting å renne. Du må prøve deg fram, det er det beste. Ta et stykke treverk og prøv deg fram med en sprayboks. Og husk at en annen type sprayboks kan være ganske annerledes å bruke. Så er det bare erfaring og feeling, egentlig. 6055953[/snapback] Og det gjør ikkenoe om hvor tynt laget er, sant? Gruer meg litt til jeg skal lakke nå, kan hende jeg driter med ut 6057725[/snapback] Jeg har nettopp lakkert mitt andre kabinett. Det første pussa jeg bare lett med 400 eller 600p. Da uten å fjerne den orginale lakken. Kun for å la lakken ha noe å henge seg fast i. Resultatet ble veldig bra, bitte litt ugjenvheter. Men i forhold til tids bruken så ble jeg fornøyd Det andre hadde jeg pussa helt ned. Lakkert med mange tynne lag. Hvert med 2-12 timers mellom rom i garasjen. Det som suger ganske stor n*ger t*ss er at dette har ligget i garasjen ganske lenge pga russe tider og nettopp på begynt lærling tid og er nå ødelagt. Jeg må pusse hele greia på ny (Tror ikke det tar så lang tid som sist da ), denne gang skal jeg bruke primer først + jeg skal få det opp på benken litt lengre inn i garasjen. Ikke la det ligge rett innfor porten på bakken. Har Quick primer btw?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå