Gå til innhold

Hovedkort, kabinett og CPU

Anbefalte innlegg

familien forærte seg en ny pc i sommer, og stappa inn et nettverk mellom dn nye og dn gamle

pentium 133-en.

Mn dn gamle pentiumen duger ikke til så mye, og det er ikke snakk om å få spilt et av dagens spill. derfor tenkte jeg at jeg kanskje burde oppgradere litt, og siden budsjettet er meget stramt :cry: , lurte jeg på:

1. Er onboard skjermkort nok til å spille etpar spill i ny og ne?

2. hva koster et slikt kort?

I tillegg til dette må jeg ha nytt kabinett og CPU + vifte.

Som nevnt tidligere så er det bare til litt spilling i ny og ne, å d holder i mengder med 1,3 GHz->.

Har mest lyst på AMD, men er åpen for Intel også, men vær så snill å ikke lag en ny AMD/Intel-diskusjon.

D hadde vært fint om det hele kunne presses under 2000 eller 2500 kr. Jeg er en fattig tenåring som ikke kaster pengene vekk unødig!

Takker på forhånd for alle svar!

[ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-10-03 12:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få kjøpe min AMD T bird 1.0 Ghz med CPU Vifte, Asus A7V (hovedkort) + skjermkort Diamond Viper 2000 32 Mb ram + 384 Mb Kingston 133 Mhz SD ram moduler for ca 1000 kr

Hvis du er interesert i billig pc da, vel og merke

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-10-03 17:08 ]

Lenke til kommentar

Et Nforce kort er det billigste alternativet ditt. Så kan du eventuelt senere (når du har jobbet nok hos burger king :wink: )kjøpe deg et bedre skjermkort enn det som er integrert i kortet.

MSI sitt K7N420 PRO koster 1044 kroner. (dette kortet har også nettverkskort integrert)

Et billigere alternativ er ASUS, men da er ikke skjermkortet så bra.

Du må regne med å bruke mellom 800-1200 på en prosessor også. AMD Athlon XP 2000+ (1,66 GHz) koster i skrivende stund 971 kroner hos komplett.no

Et kabinett koster ca 500 og oppover. Sjekk med forskjellige forhandlere.

RAM må du jo ha, 256 Megabyte holder som regel til spilling, men noen spill vil veldig gjerne ha mer.

DDR RAM koster ca 500 kroner for 256 MB.

Som du ser, koster dette ca 3000 kr.

Hvis du kjøper et billigere hovedkort kan du komme ned mot 2600, men da er det så vidt at skjermkortet duger til dagens spill. :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...