Gå til innhold

Partibarometer for mai 2006

Partibarometer for mai 2006 (forrige måneds resultat i parentes)  

438 stemmer

1. 1. Partibarometer for mai 2006 (forrige måneds resultat i parentes)

• Demokratene [ 0 ] [0.00%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [ 14 ] [10.45%]
      13
    • Fremskrittspartiet [ 29 ] [21.64%]
      129
    • Høyre [ 15 ] [11.19%]
      61
    • Kristelig Folkeparti [ 3 ] [2.24%]
      12
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.75%]
      3
    • Pensjonistpartiet [ 1 ] [0.75%]
      1
    • Rød Valgallianse [ 11 ] [8.21%]
      19
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.49%]
      10
    • Sosialistisk Venstreparti [ 11 ] [8.21%]
      31
    • Venstre [ 7 ] [5.22%]
      30
    • Norges Kommunistiske Parti [ 2 ] [1.49%]
      4
    • Det Norske Arbeiderparti [ 22 ] [16.42%]
      82
    • Blankt [ 4 ] [2.99%]
      19
    • Ville ikke stemt
      22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er at mange nettopp ikke leser partiprogrammet, så når de skal ha en mening om Frp så baserer de det på usakligheter fra andre.

6098858[/snapback]

Nei, det de fleste gjør, og som faktisk jeg mener er det riktige, er at de baserer seg på utsagnene til partiet og politikken det fører, og hva det medfører for samfunnet. Akkuratt her har FRP en litt spesiell posisjon ovenfor resten, da de aldri, både beklagelig og heldigvis, har sittet i regjering slik at de har fått ansvar, og man kan derfor bare se på utsagnene til partiet og forslagene det kommer med. Det er da viktigere hvordan politikken blir ført i praksisk enn teoretisk.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Slik jeg har observert så er det mange som faktisk lærer noe om Frps politikk når noen som stemmer på partiet har begynt å skrive hva partiet egentlig står for. Istedenfor den ensidig negative propagandaen mot Frp så møter de et parti som er helt annerledes enn de trodde før de begynte å lære om politikken.

Motstanden mot Frp skyldes i stor grad feiloppfatninger og løgner. Når noen avslører dette er det naturlig at rasjonelt tenkende mennesker endrer standpunkt fra å hate Frp til å kanskje til og med stemme på partiet.

6098772[/snapback]

Vel jeg tror ikke jeg verken feiloppfatter FRP eller deres program,ei heller trenger jeg ty til løgner,men en vet jo at mange roper løgn fordi andre mener noe annet enn dem.

Mitt grunnlag for å kjenne FRP`s politikk burde være rimelig bra da jeg har vært medlem der og har en samboer som er aktiv medlem og har vært det i over ti år.Hun er faktisk med i den lokale FRP avdelingen her og valgt inn i styret der .

Så ja jeg tror jeg kjenner til FRP bedre enn mange mange "vitere" her :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Slik jeg har observert så er det mange som faktisk lærer noe om Frps politikk når noen som stemmer på partiet har begynt å skrive hva partiet egentlig står for. Istedenfor den ensidig negative propagandaen mot Frp så møter de et parti som er helt annerledes enn de trodde før de begynte å lære om politikken.

Motstanden mot Frp skyldes i stor grad feiloppfatninger og løgner. Når noen avslører dette er det naturlig at rasjonelt tenkende mennesker endrer standpunkt fra å hate Frp til å kanskje til og med stemme på partiet.

6098772[/snapback]

Jeg vil ikke si noenting av kritikken til Frp ikke er berettighet. At du til stadighet er bråkjekk nok til å bare kalle alt løgn og feiloppfatninger uten selvkritikk er ditt eget problem, og jeg tror de fleste på forumet begynner å se at mye av fornektingen av all kritikk også blir noe tynn.

Alt som ikke går i takt med forguding og hyllester til partiet er liksom bare løgn og 'feilaktige påstander'.

Men det du sier er dog ikke så langt fra sannheten. Nettopp fordi Frp er i søkelyset og angrepet fra alle kanter, så er det mange mennesker som ønsker å høre deres standpunkter fra sine egne punkter. Frp er flinke å forklare sine standpunkter, så folk får en slags "Hm!".

Selv om de på mange måter kun er "hvorfor skal våre skattepenger... bla bla" eller angrep på staten i det hele tatt, så funker det som som bare fillern.

På en måte så virker det som de har klart å vekke en slags egoisme i de fleste, og falskt stå på lag med den maktløse og uforstående arbeidermannen. Han som ikke forstår politikk, og heller ikke bryr seg. På mange måter er jo resultatet det helt motsatte dessverre. For blant sauene går altså en ulv i fåreklær, som dessverre også er ledern i flokken.

En annen ting er at Frp tydeligvis representerer noe så annerledes i norsk politikk at de andre partiene blir nesten litt stønnet. De kjemper om små ting og nyanser i forhold til Frp. Når man ser Per Kristian Foss og Kristin Halvorsen klenge seg på hverandre i den økonomiske politikken, så skjønner man at det er alvorlig. Frp er så ekstreme i forhold til andre partiene, at de andre partiene fremstår som relativt like i forhold. Av en eller annen grunn er det mange som lar dette gå til Frp sin fordel.

S,

Lenke til kommentar
Nei, det de fleste gjør, og som faktisk jeg mener er det riktige, er at de baserer seg på utsagnene til partiet og politikken det fører, og hva det medfører for samfunnet.

Nei, de baserer seg på ofte uriktige påstander om partiet. Dette vet jeg veldig godt, siden jeg har vært ute for mange Frp-hatere. De er ikke interessert i å følge med på hva partiet gjør. De sluker bare løgnene om partiet rått.

Lenke til kommentar
På en måte så virker det som de har klart å vekke en slags egoisme i de fleste

Egoismen i mennesket trenger ikke å bli vekket. Den er der i utgangspunktet. Sosialistene og deres "ofre andre for andre" eller til og med "ofre andre for seg selv"-mentalitet er også egoisme - destruktiv sådan.

Lenke til kommentar

Egoismen i mennesket trenger ikke å bli vekket. Den er der i utgangspunktet. Sosialistene og deres "ofre andre for andre" eller til og med "ofre andre for seg selv"-mentalitet er også egoisme - destruktiv sådan.

6100060[/snapback]

Blir det ikke litt feil å gå så sterkt ut å kalle andre for FRP hatere som ikke gidder sette seg inn i partiets politikk og samtidig selv gjøre det mot sosialistene?

Siden jeg har valgt å være politisk uavhengig og stemme på det alternativet jeg til enhver tid føler er det beste,så må jeg til en viss grad sette meg inn i de flestes partiers programm og jeg må si at jeg kjenner like lite igjen din svartmaling av sosialistene som andres svartmaling av FRP :hmm:

Lenke til kommentar

6100060[/snapback]

Blir det ikke litt feil å gå så sterkt ut å kalle andre for FRP hatere som ikke gidder sette seg inn i partiets politikk og samtidig selv gjøre det mot sosialistene?

Siden jeg har valgt å være politisk uavhengig og stemme på det alternativet jeg til enhver tid føler er det beste,så må jeg til en viss grad sette meg inn i de flestes partiers programm og jeg må si at jeg kjenner like lite igjen din svartmaling av sosialistene som andres svartmaling av FRP :hmm:

6100343[/snapback]

Pricks nevnte ikke FrP i den setningen som du quotet til, så det var du som dro FrP inn...

Og du nevner andres svartmaling av partier... Jeg tror i det siste så inneholder de fleste av postene dine inne på PRS negative bemerkninger om FrP, både poster som du starter og som du svarer i... :whistle:

Men men... det er din rettighet (og plikt?) å reagere på ting som du finner negativt. Viser bare at du er samfunnsengasjert som de fleste av oss som poster her inne ;)

Lenke til kommentar
Nei, de baserer seg på ofte uriktige påstander om partiet. Dette vet jeg veldig godt, siden jeg har vært ute for mange Frp-hatere. De er ikke interessert i å følge med på hva partiet gjør. De sluker bare løgnene om partiet rått.

6100051[/snapback]

Det vet du, i likhet meg med, at det ikke stemmer i de fleste tilfeller. Det er enkelte det stemmer på, men det bare liten minoritet av brukerne her på forumet, eller velgerne i det norske land for den saks skyld.

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

6100051[/snapback]

Det vet du, i likhet meg med, at det ikke stemmer i de fleste tilfeller. Det er enkelte det stemmer på, men det bare liten minoritet av brukerne her på forumet, eller velgerne i det norske land for den saks skyld.

;)

6100600[/snapback]

Jeg er helt enig med Pricks. Majoriteten av kritikken mot Frp er basert på feilaktig fremstilling av Frp's politikk.

Lenke til kommentar

6100060[/snapback]

6100343[/snapback]

Pricks nevnte ikke FrP i den setningen som du quotet til, så det var du som dro FrP inn...

Og du nevner andres svartmaling av partier... Jeg tror i det siste så inneholder de fleste av postene dine inne på PRS negative bemerkninger om FrP, både poster som du starter og som du svarer i... :whistle:

Men men... det er din rettighet (og plikt?) å reagere på ting som du finner negativt. Viser bare at du er samfunnsengasjert som de fleste av oss som poster her inne ;)

6100473[/snapback]

Om du leser alle innleggene så ser du at FRP nevnes i fleng :)

ja jeg er kritisk til FRPs overbudspolitikk fordi jeg mener de har skapt en forventning som de aldrig klarer å innfri. Når det gjelder økt bruk av oljepenger er jeg for dette,men ikke i den grad som det FRP mener, de sier en betydelig økning, er redd det slår tilbake på oss .

For å summere så har jeg gjennom tidene stemt både AP, Høyre og FRP, det betyr ikke at jeg ikke kan være kritiske til dem, det finnes vel ikke et perfekt parti uansett om man er enig eller uenige i hovedlinjene deres . ;)

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med Pricks. Majoriteten av kritikken mot Frp er basert på feilaktig fremstilling av Frp's politikk.

6100645[/snapback]

Jeg er helt enig med meg selv. Majoriteten av kritikken mot vestresiden i norsk politikk, tydelig her på dette forumet, er basert på feilaktig fremstilling av disse partienes politikk. :tease:

"sett inn meaningless bashing her" x "sett inn et parti fra venstre siden her, kall de utelukkende for sosialister (nå som dette ordet blir brukt som skjellsord blant en del personer), den samme prosedyren gjentas for kommentarer av forumbrukere som ikke er enig med meg " = typisk melding (fra frpere?) her på forumet

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

6100645[/snapback]

Jeg er helt enig med meg selv. Majoriteten av kritikken mot vestresiden i norsk politikk, tydelig her på dette forumet, er basert på feilaktig fremstilling av disse partienes politikk. :tease:

"sett inn meaningless bashing her" x "sett inn et parti fra venstre siden her, kall de utelukkende for sosialister (nå som dette ordet blir brukt som skjellsord blant en del personer), den samme prosedyren gjentas for kommentarer av forumbrukere som ikke er enig med meg " = typisk melding (fra frpere?) her på forumet

6100906[/snapback]

Dette er bare stråmenn.

Det er vesentlig forskjell på hvordan kritikken mot Frp foregår i samfunnet, og hvordan kritikken av de andre partiene foregår. Og denne forskjellen reflekteres i dette forumet.

Lenke til kommentar

Utrolig lettvint å si, men verre å bevise.

Jeg kunne også enkelt og greit bare påstå at alle på forumet som støtter Frp har misforstått politikken deres, og 'bare bestemme meg' for at det er sannheten og gjenta det som et sta esel i en uendelighet - uten nærmere forklaring.

I så tilfelle blir det bare ord-mot-ord likevel. Virkeligheten er ikke svart/hvitt. Mine verdier er ikke lik dine, så det er vanskelig å påstå at noen tar feil bare fordi man kritiserer Frp og er totalt uenig med politikken de fører.

S,

Lenke til kommentar

Når jeg sier egoismen ikke trenger å bli vekket, så foreligger det i syntaksen at den er der i utgangspunktet.

Problemet med et Ayn Rand-samfunn er bare at når alle kun tenker på segselv og man bygger et samfunn der 'suksess' kun måles etter berømmelse og rikdom så vil fellesskapet opphøre. Konkurransesamfunnet vil eskalere til det hoster blod.

Noe som primært vil gå utover i de svake i samfunnet som ikke klarer segselv.

Frp er svært dyktige for å proklamere dette som 'selvforskyldt' dog. De skal de ha.

S,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...