Gå til innhold

Partibarometer for mai 2006

Partibarometer for mai 2006 (forrige måneds resultat i parentes)  

438 stemmer

1. 1. Partibarometer for mai 2006 (forrige måneds resultat i parentes)

• Demokratene [ 0 ] [0.00%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [ 14 ] [10.45%]
      13
    • Fremskrittspartiet [ 29 ] [21.64%]
      129
    • Høyre [ 15 ] [11.19%]
      61
    • Kristelig Folkeparti [ 3 ] [2.24%]
      12
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.75%]
      3
    • Pensjonistpartiet [ 1 ] [0.75%]
      1
    • Rød Valgallianse [ 11 ] [8.21%]
      19
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.49%]
      10
    • Sosialistisk Venstreparti [ 11 ] [8.21%]
      31
    • Venstre [ 7 ] [5.22%]
      30
    • Norges Kommunistiske Parti [ 2 ] [1.49%]
      4
    • Det Norske Arbeiderparti [ 22 ] [16.42%]
      82
    • Blankt [ 4 ] [2.99%]
      19
    • Ville ikke stemt
      22

Anbefalte innlegg

Mine uthevinger. Er ikke dette litt selvmotsigende?

Ser ikke selvmotsigelsen. Poenget var å framheve at andre posteren kun viser til konkurranseinstinkt og ingen andre parametere og bruker en forelskelse som eksempel, på toppen av det hele Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg oppfatter det faktisk slik at de fleste partier prøver på begge deler, unntatt partiene fra Frp og utover videre på flanken. Der jeg oppfatter Høyre som litt strenge, så oppfatter jeg Frp, Demokratene og DLF som hjerteløse, kalde, egoistiske og rett og slett kyniske.

I stor grad sosialdarwinisme. Et samfunn der svake og vanskeligstilte(noe som absolutt ikke er selvforskyldt) skilles 'naturlig' ut. Alt for å ikke bremse ned "de sterkes" rett til å bli enda bedre.

På det planet kan man allerede utelukke Frp, Demokratene og DLF. Da disse ønsker å bygge et samfunn der svake KOMMER til å falle utenfor, og fattigdom og ekstrem misnøye kommer til å oppstå.

Jeg er ganske sikker på at jeg tidligere har tatt deg i å spre feilinformasjon om Frp. Alle som driver med ærlig og redelig argumentasjon vet at Frp ikke vil legge ned velferdssystemet, og at de i aller høyeste grad vil ta vare på svake grupper, som f.eks. de eldre.

Stråmannsargumentasjon

helt utrolig hvor populært dette ordet har blitt

Det kommer jo av at enkelte her er ganske rå på stråmannargumentasjon. F.eks. er det enkelte som hele tiden sprer feilinformasjon om hva Frp står for og maler skremselsbilder basert på argumenter som ikke er basert på Frps faktiske politikk, men på en stråmann.

Lenke til kommentar

Endte opp med RV jeg. Jeg er ganske radikal av meg (nå kommer vel noen høyrefolk til å trekke fram Kamerat Stalin, Mao og Pol Pot, så jeg kan si på forhånd at jeg ikke er kommunistisk, bare radikal). Jeg liker det ikke, men (selv om jeg er helt uenig med dem om alt mulig) FrP har faktisk gjort det ganske bra politisk sett, så jeg skjønner hvorfor relativt mange er enige med dem. Men for all del, IKKE Spania for nordmenn, USA må ut av Irak, og, ja, dere skjønner vel poenget ;)

EDIT: Grov leif :dontgetit:

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
Nøaktig, Lomz. :yes:

6117032[/snapback]

OffT: Jeg skal vel ikke snakke, som Spaniaboer i 4 uten å kunne snakke noe særlig spansk, nei måtte et år i sør-amerika til

OnT: Alicante FRP (eller hva de heter) ble jo møtt av Hagens ord om at ansatte på sykehjem i Spania som skal behandle nordmenn må snakke Norsk.

(Håper virkelig det var snakk om Norske sykehjem dette her)

OffT igjen: G.G: Det skal ikke være lett :p

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Alicante FRP (eller hva de heter) ble jo møtt av Hagens ord om at ansatte på sykehjem i Spania som skal behandle nordmenn må snakke Norsk.

Dette er løgn. Han sa aldri at de "må snakke norsk". Han sa at de bør lære seg norsk hvis de skal jobbe på private norske sykehjem. Hvorfor? Fordi de da får en stor fordel når de skal søke seg jobb der. Det sier seg selv at det lønner seg å kunne nosk da. Men han kom aldri med krav om at spanjoler skal lære seg norsk.

Forøvrig: Hvorfor skal turister lære seg språket i landet de er på tur i? Skal vi kreve at turister som kommer til Norge skal lære seg norsk? Selvsagt ikke. Dere er dobbeltmoralske.

Lenke til kommentar
Alicante FRP (eller hva de heter) ble jo møtt av Hagens ord om at ansatte på sykehjem i Spania som skal behandle nordmenn må snakke Norsk.

Forøvrig: Hvorfor skal turister lære seg språket i landet de er på tur i? Skal vi kreve at turister som kommer til Norge skal lære seg norsk? Selvsagt ikke. Dere er dobbeltmoralske.

6117134[/snapback]

Det er ingen som snakker om turister her, man snakker utelukkende om de 10000-30000 fastboende nordmennene i Spania.

Tro meg jeg har vært en av dem.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at jeg tidligere har tatt deg i å spre feilinformasjon om Frp. Alle som driver med ærlig og redelig argumentasjon vet at Frp ikke vil legge ned velferdssystemet, og at de i aller høyeste grad vil ta vare på svake grupper, som f.eks. de eldre.

Nei. Det er ikke snakk om velferdsystemet her, men måten man velger å legge opp samfunnet i form av muligheter. Dette er en av hovedforskjellene i en liberalistisk stat og en sosialdemokratisk.

For the record; Ja, Frp ønsker fortsatt, endog begrenset, sikkerhetssystem for folk som faller utenfor.

Det kommer jo av at enkelte her er ganske rå på stråmannargumentasjon. F.eks. er det enkelte som hele tiden sprer feilinformasjon om hva Frp står for og maler skremselsbilder basert på argumenter som ikke er basert på Frps faktiske politikk, men på en stråmann.

Enda oftere ser jeg at stråmannbegrepet bare blir kastet frem i utide også.

Mange ganger virker det at så lenge man er uenig i noe og så kaller dere ting for stråmannsargumentasjon, enda det ofte blir helt malplassert i forhold til begrepets betydning. Kanskje fordi dere synes det er et så fancy ord?

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Nei. Det er ikke snakk om velferdsystemet her, men måten man velger å legge opp samfunnet i form av muligheter. Dette er en av hovedforskjellene i en liberalistisk stat og en sosialdemokratisk.

For the record; Ja, Frp ønsker fortsatt, endog begrenset, sikkerhetssystem for folk som faller utenfor.

Hve er et "begrenset sikkerhetssystem"? Mener du at det ikke er noen grenser for hvor mye sosialistene kan stjele fra de produktive og gi til de uproduktive?

Enda oftere ser jeg at stråmannbegrepet bare blir kastet frem i utide også.

Nei det gjør det ikke.

Mange ganger virker det at så lenge man er uenig i noe og så kaller dere ting for stråmannsargumentasjon, enda det ofte blir helt malplassert i forhold til begrepets betydning.

Nei, stråmannargumentasjon blir kalt stråmannargumentasjon.

Kanskje fordi dere synes det er et så fancy ord?

Hvis du synes det er så fancy så skal du selvsagt få lov til det.

Lenke til kommentar
Hve er et "begrenset sikkerhetssystem"? Mener du at det ikke er noen grenser for hvor mye sosialistene kan stjele fra de produktive og gi til de uproduktive?

Hadde virkeligheten bare vært så svart/hvitt, gitt. Det finnes folk som jobber mye, men som ikke tjener allverden. Det finnes også folk som tjener så mye i Norge at de ikke vet hva de skal bruke pengene til. Det finnes sågar de som blir født i rikdom, og arver godt betalte stillinger.

Noen har det også vanskeligere i oppveksten, og folk har ulike utgangspunkt fra de blir født. Noen har foreldre som er akademiske og kan hjelpe ungene sine. Andre er fattige, lite utdannet og må jobbe mye overtid for å få endene til å møtes, og har heller ikke tid til å ta seg av ungene sine. Hva er det egentlig som er så ille med at folk betaler skatt etter evne derfor?

Hvis ikke så straffer du de svake i samfunnet, like mye som de "produktive".

Nei det gjør det ikke.

Joda. Enkelte er glad i beskylde folk for å drive løgn og stråmannsargumentasjon når du ikke finner bedre ting å si. Enkleste trikset i verden. Dessverre også lett gjennomskuelig.

Lær deg ordet, Pricks. :)

S,

Lenke til kommentar

6116306[/snapback]

Det er mulig det står i partiprogrammet deres, men det får da være grenser for hva man skal tro på. Jeg vet ikke hvem som sprer halvsannheter, jeg. :roll:

Lenke til kommentar

Hadde virkeligheten bare vært så svart/hvitt, gitt.

Din virkelighet er tydeligvis det, siden du mener Frp er ren ondskap, og bare vil ødelegge alt.

Det finnes folk som jobber mye, men som ikke tjener allverden. Det finnes også folk som tjener så mye i Norge at de ikke vet hva de skal bruke pengene til. Det finnes sågar de som blir født i rikdom, og arver godt betalte stillinger.

Men hva er et "begrenset sikkerhetssystem"? Mener du at det ikke er noen grenser for hvor mye sosialistene kan stjele fra de produktive og gi til de uproduktive?

Nei det gjør det ikke.

Joda. Enkelte er glad i beskylde folk for å drive løgn og stråmannsargumentasjon når du ikke finner bedre ting å si. Enkleste trikset i verden. Dessverre også lett gjennomskuelig.

Når du sprer feilinformasjon om Frp og bruker stråmannargumentasjon så må du finne deg i at det blir påpekt.

Lær deg ordet, Pricks. :)

Jeg kan ordet, og det passer veldig ofte til din argumentasjon.

Lenke til kommentar
Men hva er et "begrenset sikkerhetssystem"? Mener du at det ikke er noen grenser for hvor mye sosialistene kan stjele fra de produktive og gi til de uproduktive?

Når en er så opptatt av at alt skal skrives KORREKT ang FRP, så hvorfor ikke da prøve å være like korrekt overfor andre??

Det er nemmelig ingen som stjeler,det som det er snakk om er hvor store sosiale goder skal en dele på skattebetalernes fellesregning.

Her er de forskjellige partier uenige,men det betyr ikke at den ene stjeler mer/mindre enn den andre :hmm:

Når du sprer feilinformasjon om Frp og bruker stråmannargumentasjon så må du finne deg i at det blir påpekt.

Da gjelder vel dette begge veier da,siden å tyvkjenne noen her er direkte feil :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...