dasspapir Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hvordan får jeg til at maskinen slår seg av etter halt komandoen? Da jeg hadde prøvde mandrake 6.0 fikk jeg system halted power down så slo maskinen seg av. Nå får jeg bare system halted, så må jeg slå av maskinen manuelt. I biosen er system shutdown enablet. Jeg har Red Hat 7.2 Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Alltid hatt problemer med det samme selv etter rekompilering av kjerne. Sikkert noe jeg har misset under kofigurasjonen. Har du prøvd poweroff istedet for shutdown -h now ? Lenke til kommentar
Monte Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Det beste er å kjøre init 0. Det tar maskinen ned på en grei måte. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 shutdown kaller init, så har ikke noe å si. Trenger vel APM i kernelen, samme styret hver gang, med linux boksen plassert inni et hjørne har det ført til at jeg ikke gidder å skru denn av, hehe. Det er selvsagt mulig, men vet ikke om dette er kernelen alene eller om det må noen pussige kommandoer til også, men jeg _tror_ det "bare" er å gjette riktig når du confer kjernen. Et eller annet av de apm greiene, aldri giddi å lest no på det :razz: Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Prøv å logg inn som root når du utfører kommandoen. Det funka til meg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå