Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil reparasjons trøbbel - har jeg noen sjans?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Opel Astra 2001 modell brukt i februar... Bilen hadde gått 71000 km men var helt uten service historikk pga den hadde gått som leiebil.

Ok jeg ba de sjekke om reg-reim service var tatt, det kunne de ikke finne ut så da ba jeg de gjøre det uansett. OK, det ble gjort på garantien.

Så kjører jeg en del tusen km (6000), og for en uke siden fikk jeg en ulyd i motoren. Kjørte til Opel på Ensjø og fikk vite at det var slarkete vannpumpe, den burde vært bytta med regreima...

Så er spm, har jeg noen sjans til å få det på garantien? Jeg har jo kjørt mer enn de 3000 km jeg hadde garanti, men jobben ble gjort i garantitiden og er ikke som Opel anbefaler (de bytta bare regreim og løpehjul).

Noen som har noe input eller argumentasjon jeg kan bruke? Har ikke lyst å betale såpass mye såpass tidlig :no:

Endret av pian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt noen skifte reim uten vannpumpe på de,men tror det blir vanskelig å kreve noe av dem.Det er jo tydelig at de har gjort alt for å holde kostnaden nede,men alikevel holdt avtalen.

Lenke til kommentar

:mad: Det dreier seg vel, i hovedsak, om verkstedet vil drive med service eller ikke. Verkstedet burde vite at pumpen burde skiftes og bør derfor ta det på sin kappe.

Det å holde utgiftene nede blir et veldig dårlig argument, når vannpumpa ryker etter kort tid og bilen må repareres på nytt. Tilsammen blir dette mye dyrere enn det skulle blitt, hvis den hadde blitt skiftet med det samme registerreima ble byttet. Utgiftene har verkstedet spart, mens eieren av bilen, til syvende og sist, blir sittende igjen med regningen... Garantien har jo ingen verdi, hvis registereima må av igjen etter kort tid!

Synes helt klart at verkstedet burde bytte vannpumpa uten timesbetaling, hvis de tar noe form for selvkritikk! :yes:

Lenke til kommentar

Vel vel folkens; da var det gjort! Tydelig at de er serviceinnstilte for jeg fikk betalt regningen, jobben ble gjort av Chrico bil og regningen sendt til de jeg handlet fra. Trivelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...