Gå til innhold

Mikrobølgeovnen - Guds velsignelse.

Anbefalte innlegg

Dette er en tråd som handler om mikrobølgeovner, uten å hete "Den store Mikrobølgeovn-tråden!". Før vi går igang med diskusjonen, så har jeg laget en liten FAQ:

Hva er en Mikrobølgeovn?

En mikrobølgeovn er en ovn som varmer opp det du putter inni. Det som skjer når at du lukker døra etter å ha putti noe inni, og trøkka på start, er at den sender ut mikrobølgiskebølger på det som er inni. Da skapes det bølgisk friksjon hvilket skaper varme. Dette er iallefall min teori

Hva gjør en Mikrobølgeovn?

Som sagt over her, en mikrobølgeovn varmer opp det du putter inni. Stort sett kan du putte hva som helst inni, bare det får plass. Vanligvis putter man mat inni mikrobølgeovnen, men jeg har hørt at enklete bruker det til å få av kjølepastaen på kjølekolben til prosessoren, og i kina brukes mikrobølgeovn som en effektiv måte å avlive bissevovver på. I likhet med japan, der en bebis ble forsøkt varmet opp. Men nå skal vi holde oss unna de 3 sistnevnte her, og helst snakke om maten vi putter inni.

Hvordan ser en Mikrobølgeovn ut?

Tja, den ser slik ut:

B0000AYKPQ.01._PE36_SCMZZZZZZZ_.jpg

..eller kansje slik;

microwave_sml.jpg

..og ligner den ikke på noen av disse, så er det nok en av alle de andre tusenvis modellene som finnes der ute.

Da setter vi igang diskusjonen!

Endret av zeeq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i h****** er poenget ? Helt sånn seriøst, veit det heter OT-Baren, men å diskutere mikrobølgeovner ? Skal vi ha en samletråd for all hvite varer ?

Blir litt dumt ?

Skal du ikke lage en tråd for kjøleskap, komfyr, vaskemaskin, vannkoker, frityr gryte, og for ikke å snakke om brune varer, tv, stereo anlegg, hva med en gammel klokke fra oldefar ?

Lenke til kommentar
Skal du ikke lage en tråd for kjøleskap, komfyr, vaskemaskin, vannkoker, frityr gryte, og for ikke å snakke om brune varer, tv, stereo anlegg, hva med en gammel klokke fra oldefar ?

6027396[/snapback]

Kansje det! :thumbup:

Edit: Men serriøst, om vi kan diskutere babes, legge ut bilder av forumbrukere som slikker hardware, diskutere trehjulssykler, diskutere biler, hvorfor kan vi ikke diskutere mikrobølgeovnen? :tease:

Edit2: Litt on-topic, noen som har teset marshmallows i mikroen? Tell us about it! :thumbup:

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

6027396[/snapback]

Edit: Men serriøst, om vi kan diskutere babes, legge ut bilder av forumbrukere som slikker hardware, diskutere trehjulssykler, diskutere biler, hvorfor kan vi ikke diskutere mikrobølgeovnen? :tease:

6027408[/snapback]

Jaok, greit nokk.

Jeg har en mikrobølge ovn på samme benk som pcen, fordi jeg gidder ikke reise meg når jeg skal ha mat.

Nei, jeg er ikke feit.

Lenke til kommentar
Hva i h****** er poenget ? Helt sånn seriøst, veit det heter OT-Baren, men å diskutere mikrobølgeovner ? Skal vi ha en samletråd for all hvite varer ?

Blir litt dumt ?

6027396[/snapback]

Nå synes jeg du kan gå og sette deg litt i skammekroken. Her har trådstarter brukt masse av sin dyrebare tid på å lage denne fantastiske søppel-tråden, og så kommer du bare her og lager kvalme.

Hurra for micro! Folk som ikke liker micro er folk som ikke har råd til micro. Det er min teori.

Lenke til kommentar
ååå elsker microen vår! Har sånn kjeramikkplate som gjør at man kan steke i den. Også tar pizzaene fra stillestående til ferdig kun 7min!!  :love:  :dribble:

6027374[/snapback]

Hvordan blir pizza'en?? myk eller med sprø skorpe??

6027396[/snapback]

6027408[/snapback]

Jaok, greit nokk.

Jeg har en mikrobølge ovn på samme benk som pcen, fordi jeg gidder ikke reise meg når jeg skal ha mat.

Nei, jeg er ikke feit.

6027430[/snapback]

hmm, hørtes snedi ut :D

Lenke til kommentar
ååå elsker microen vår! Har sånn kjeramikkplate som gjør at man kan steke i den. Også tar pizzaene fra stillestående til ferdig kun 7min!!  :love:  :dribble:

6027374[/snapback]

6027396[/snapback]

6027408[/snapback]

Jaok, greit nokk.

Nei, jeg er ikke feit.

6027430[/snapback]

6027456[/snapback]

Det er det, kan legge inn bildet når jeg kommer hjem :p

Lenke til kommentar
Mikrobølgeovnen min er litt for liten så hvis jeg har micropopcorn i den så hender det seg posen slutter å rotere når den er halvveis utvidet. Hvis det skjer svir popcornet seg :(

6027545[/snapback]

Til meg begynte pakken å brenne litt :!: Så det ble ikke noe popkorn på meg :hrm:

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

6027374[/snapback]

6027396[/snapback]

6027408[/snapback]

6027430[/snapback]

6027456[/snapback]

Skorpa blir helt perfekt som det blir i ovnen. Men tar halve tiden, eller noe rundt det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...