Gå til innhold

Mindre fett, mer muskler?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene + legge om kostholdet litt i februar en gang, med det mål om å gå ned i vekt, samtidig som jeg skulle legge på meg litt muskelmasse. Dette har fungert ganske så bra. Men ser nå at det kan være enkelte ting som er litt motstridende med det å ønske å legge på seg muskler og miste fett. Enkelte ting som man skal gjøre for å få mer muskler (spise mye trege karb osv) burde man ikke gjøre når man skal gå ned i vekt. Derfor prøver jeg å finne en grei balanse.

Kan nevnes at jeg foreløpig har hatt bra resultater, med god hjelp fra everhuge fra dette forumet (vi trener sammen). Jeg øker i alle styrkeøvelsene, fått voksemerker på biceps, er mer opplagt, sover bedre, gått ned ca. 7 kg. Men nå ser det ut som at vekten er i ferd med å stabilisere seg. Jeg ønsker fortsatt å gå ned en del til. Men vil heller ikke ødelegge fremgangen på styrkefronten. Er det noen som har noen tips for hvordan disse to tingene skal kombineres?

[edit] Går allerede på proteiner fra pf (whey tech). Tar rundt 3 shakes når jeg ikke trener og 4 på dagene da jeg trener. En til frokost, en rett før trening, en rett etter og en til kvelds.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 Shakes med 45 g proteiner. Trener styrke med 20-30 min cardio på ergometersykkel på slutten. Begynte med gerilja-cardio i dag på morgenen. Får se om det hjelper noe.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...