Gå til innhold

Hvordan overføre HI8 --> DVD

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite firma som nettopp er startet opp.

Lurer i den anledning på hvordan jeg kan få overført HI8 film og til Dvd.

Med Vhs er dette en smal sak, men Såvidt jeg så kan mkan ikke putte HI8 kasetter i en Vhs kasett. slik som man kan med vhs-c

------

Hva er enkleste måten å overføre HI8 video til dvd, uten HI8 kamera?

Tusen hjertelig for snare svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten Hi8-kamera ligger du tynt an. Det finnes Hi8-spillere, men jeg tviler på at de er særlig utbredt, eller rimelige.

Jeg har gått veien om å koble Hi-kameraet til et DV-kamera og spilt det inn der. Så har jeg overført til PC via Firewire. En del DV-kamera lar deg kjøre direkte fra Hi8-via DV til PC, uten å mellomlagre på DV-tape, men jeg synes det er greit å ha en "original".

Lenke til kommentar

Dette har vært diskutert noen ganger før her ja, men jeg har en kompis som har et HI8 kamera med Firewire, jeg låner det hos han når jeg trenger å føre HI8 til pc og det funker på samme måte som DV. Poenget mitt er at det finns slike kameraer med HI8, LCD og firewire og jeg tipper du får noen slik brukt også hisi du ringer Thorn, DEAL, Leasy etc... koster deg rundt 500,- og det er det verdt hvis du har endel som skal gjøres.

Edit:leifer som det blir endel av når alt skal gå så fort......

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Jeg har en mengde Hi8 taper som jeg nå driver å redigerer inn på DVD-plater. Jeg kjøpte et digital-8 videokamera som jeg kopler til PC'n via FireWire inngang. Spiller så inn på PC'n, og redigerer i Pinnacle. Det fungerer kjempefint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...