Gå til innhold

Må betale 750 mill. i erstatning!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde jeg vært dem så ville jeg spurt dommeren om det var OK om jeg betalte i Cash!

Latterligste jeg noen sinne har sett

6030693[/snapback]

Om du var blitt ranet for din nye nokia 8800 etc til kr 8000, og dommeren sa at raneren bare skulle betale deg 800, hadde ikke det vært, for å bruke dine ord, latterlig?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hadde jeg vært dem så ville jeg spurt dommeren om det var OK om jeg betalte i Cash!

6030693[/snapback]

Om du var blitt ranet for din nye nokia 8800 etc til kr 8000, og dommeren sa at raneren bare skulle betale deg 800, hadde ikke det vært, for å bruke dine ord, latterlig?

6030729[/snapback]

En litt grov sammenlikning, men må si meg litt enig.

Altså.. Enig i at 720 millioner er litt lite for to nasjonalskatter, men det er litt unødvendig å pålegge dem 720 millioner i bot.

Har noen stjålet telefonen din, Joachim?

Lenke til kommentar
Så, det å stjele to stygge bilder er værre enn å voldta noen?

6030965[/snapback]

Tja, har det noe å si om de er stygge? Poenget er at noe av verdi ble stjålet fra noen andre, og man bør straffes deretter. De stjal ikke to stygge bilder, de stjal noe de kunne tjene millioner på. De visste at de var verdt så mye, derfor er straffen passende.

Lenke til kommentar
Syntes det er litt sykt at bildene skal være så dyre. Er jo bare noe maling på et gammalt papir. :roll:

6028251[/snapback]

Akkurat som penger er papir og du bare er en samling kromosoner. Ting er verdt de vi sier de er verdt, sånn er det bare.

6028288[/snapback]

det er fortsatt bare en kladd med maling på et papir.

6030499[/snapback]

Tilfeldigvis satt sammen til å bli en av verdens berømte bilder.. Har du sett..

Lenke til kommentar

6030693[/snapback]

6030729[/snapback]

det er litt forskjell å bli gitt 800kr i bot enn 750mill uansett verdi..

Poenget er at det er så tåplig å gi to små krimineller personer en så stor sum i bot, og til og med sette en tidsfrist på 14dager elns..

Med mindre du er go for et par milliarder så har alle mennesker problemer med å betale en sånn sum..

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forsto, så er det erstatning, IKKE en bot.

Skjønner dere ikke forskjellen? Hvis du kræsjer i en bil, så må du betale for skadene. Hvis du kjører for fort, så må du betale bot.

Hvis du stjeler noe, så må du betale for det du stjal, uansett sum.

Lenke til kommentar

6035559[/snapback]

Nei, det blir det samme. Og det er erstatning, ikke bot.

Såvidt jeg forsto, så er det erstatning, IKKE en bot.

Skjønner dere ikke forskjellen? Hvis du kræsjer i en bil, så må du betale for skadene. Hvis du kjører for fort, så må du betale bo

Deilig, du forstår det.
Lenke til kommentar

Poenget er at det er så tåplig å gi to små krimineller personer en så stor sum i bot, og til og med sette en tidsfrist på 14dager elns..

Med mindre du er go for et par milliarder så har alle mennesker problemer med å betale en sånn sum..

6035559[/snapback]

Du kjenner altså ikke til begrepet "symbolsk sum"? De er pålagt å be om erstatning, med økt straff hvis/når de ikke klarer det. Slik jeg forstår det ville det vært ulovlig å ikke gi dem en sjanse, uansett hvor stor summen er.

Det blir det samme som med straffer i USA, hvor man kan få 200 år i fengsel. Selvfølgelig sitter ikke dommeren og tenker "jepp, etter 200 år i fengsel har han nok skjønt det". Man blir straffet for alt man gjør, det finnes ingen øverste grense. Hvis jeg gjør noe som jeg får 20 år med fengsel for 20 ganger, da får jeg 400 år i fengsel. Enkelt og greit.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...