Gå til innhold

Gåter og rebuser

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir vell 70 ifølge min "calc.exe"

Her er en Gåte!

En mann bodde i 20. etasje i et høyt boligkompleks. Hver morgen tok han heisen fra leiligheten sin og ned til utgangen i 1. etasje. Han gikk på jobb og kom på hjem igjen på ettermiddagen. Da tok han som vanlig heisen fra 1. etasje og opp til 8. etasje, gikk av og gikk videre trappene opp til 20. etasje.

Hvorfor tok han ikke heisen helt opp til leiligheten sin?

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
Mannen er en dverg og rekker ikke høyere opp enn til knappen for 8. etasje. :roll:

6026771[/snapback]

Hahahahahah :tease:

6026829[/snapback]

Den var jo bra da, kom ikke på noe mer logisk jeg heller :p

EDIT: Noen på jobb tok denne på meg idag, har ikke funnet ut svaret da.

Det er tre brytere, en lyspære. Kun en bryter fungerer, lyspæren er ikke i samme rom som bryterne, du kan kun kikke i rommet en gang. Om man tar feil bryter den første gangen, åssen skal man da finne ut hvilken bryter som er rett ?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Det blir vell 70 ifølge min "calc.exe"

Her er en Gåte!

En mann bodde i 20. etasje i et høyt boligkompleks. Hver morgen tok han heisen fra leiligheten sin og ned til utgangen i 1. etasje. Han gikk på jobb og kom på hjem igjen på ettermiddagen. Da tok han som vanlig heisen fra 1. etasje og opp til 8. etasje, gikk av og gikk videre trappene opp til 20. etasje.

Hvorfor tok han ikke heisen helt opp til leiligheten sin?

6026758[/snapback]

Fordi heisdørene var låst i 9-20 etasje :ermm:

Lenke til kommentar
Mannen er en dverg og rekker ikke høyere opp enn til knappen for 8. etasje. :roll:

6026771[/snapback]

6026829[/snapback]

Det er tre brytere, en lyspære. Kun en bryter fungerer, lyspæren er ikke i samme rom som bryterne, du kan kun kikke i rommet en gang. Om man tar feil bryter den første gangen, åssen skal man da finne ut hvilken bryter som er rett ?

6026838[/snapback]

Du trykker paa en bryter, og lar den staa paa lenge. Du slaar av, slaar paa en ny og gaar inn. Hvis lyset er paa, vet du hvilken det er. Hvis ikke, kjenner du paa lyspaeren. Er den varm, er det den foerste, hvis ikke er det den du ikke har slaatt paa. :)

Ny gaate fra noen andre please

Lenke til kommentar

6026771[/snapback]

6026829[/snapback]

6026838[/snapback]

Du trykker paa en bryter, og lar den staa paa lenge. Du slaar av, slaar paa en ny og gaar inn. Hvis lyset er paa, vet du hvilken det er. Hvis ikke, kjenner du paa lyspaeren. Er den varm, er det den foerste, hvis ikke er det den du ikke har slaatt paa. :)

Ny gaate fra noen andre please

6026879[/snapback]

Pent, nå ble de imponert over meg på jobb :p

Om to menn som var like gammel ble 142 år til sammen, hvor mange fødselsdager hadde EN av dem?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Blir dobbelpost på meg nå, men jeg får vel ta den kjefta som kommer :p

Hvis jeg kan så kommer jeg ikke hvis jeg ikke kan så kommer jeg.

Sett inn 2 komma og fortell hvilket YRKE mannen har!

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
En mann ble invitert til et bryllup, han ble glad for invitasjonen, og sendte et skriftlig svar: Om jeg kan så kommer jeg ikke om jeg ikke kan så kommer jeg.

Sett inn 2 komma, og finn ut hva mannens yrke er.

6027583[/snapback]

Er det jeg som er kjett, fordi jeg skjønte ikke den :p

Lenke til kommentar
Jammen i svarteste barteste, da. Kutt ut redigeringen av innleggene.

Det blir for dumt å svare på en gåte med "Hvis jeg ser kommer jeg ikke og hvis jeg ikke ser kommer jeg", og to minutter senere er "ser" forandret til "kan".

6027669[/snapback]

Uhm nei ? Gjorde ikke det. Da må du ha lest feil.

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å svare på en gåte med "Hvis jeg ser kommer jeg ikke og hvis jeg ikke ser kommer jeg", og to minutter senere er "ser" forandret til "kan".

6027669[/snapback]

Hallusinasjoner på gang? Har ikke redigert innlegget mitt for 10 tjukke øre. :)

Lenke til kommentar

6027669[/snapback]

Hallusinasjoner på gang? Har ikke redigert innlegget mitt for 10 tjukke øre. :)

6027749[/snapback]

Jeg er forvirra. sånn seriøst forvirra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...