Gå til innhold

Tips til ny stillegående PC.

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt til å kjøpe meg en ny PC. Den skal brukes hovedsaklig til nettlesing, mail og sånt og noen lettere spill.

Det jeg har fra før er:

- Kabinett

- Skjermkort (Geforce 6600 PCI-Express)

Noen forslag til resten av oppsettet? Regner med det er Athlon64 evnt. Sempron jeg blir å gå for, men Core Duo (Yonah) er jo absolutt et bra alternativ også bortsett fra at hovedkortene er litt i dyreste laget (har det kommet noen enda?).

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den skal brukes hovedsaklig til nettlesing, mail og sånt og noen lettere spill.

6026676[/snapback]

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM, er kansje en god harddisk som ikke er for dyr heller...

6028044[/snapback]

Når begynte man å trenge 500GB for surfing mail og lettere spill? Uansett får du mer for pengene med 2x250GB.

Et pristak ville vært årleit, men siden du ikke har satt noen så kan jeg slenge ut et forslag:

Asus A8N SLI Premium, eller annet hk med passiv kjøling

AMD 3200-3500-3700-X2 3800 (Alt ettersom hvor mye penger du vil bruke)

2x1024MB Value ram

/*7600GS(Eller GT hvis du finner uten vifte) passivt kjølt*/ du hadde fra før, så det ikke før etterpå.

1x250GB Samsung

PSU med 120mm vifte ala Mist 500W/Hiper R 480W

CPU kjøler med 120mm vifte, Zalman 7700/Thermaltake XP120

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Denne tråden er feilpostet og passer bedre i "Hjelp jeg skal ha ny pc". Som det står øverst i dette forumet stenges feilpostene her konsekvent, for at man skal få postet i rett kategori.

Forøvrig er det egne retningslinjer for emnefelt i den rette kategorien - emnefeltet skal inneholde pris, bruk og annen info.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...