marte05 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Heisann! Har hatt mitt Nikon et par dager nå. I dag fikk jeg selvsagt influensa, og hva er vel bedre enn å bli litt bedre kjent med sitt nye kamera? Hvertfall.. Det eneste jeg kan finne på innstillingene er ISO. Jeg finner ikke ut hvor du kan stille på lukkertiden, blenderåpningen, og lignende. Eh. Mulig jeg har høy feber eller rett og slett bare er dum. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Mitt tips til deg, finn deg en flaske brus eller hva nå enn du liker å drikke, en pose chips, manualen til kameraet og sett deg ned i godstolen.. Les hele manual og test ut på kameraet mens du leter Vet ikke helt hvordan det er på D50, men hvis det er likt som D70 så er det å ha kameraet i f.eks. Aperature mode og snu på ett av kommando hjulene på høyre side for å stille blender, Shutter mode og kommando hjul for å stille lukkertid osv.. Alt står forklart i manualen Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Det er en ting som er upraktisk med D50, og det er at så lenge LCD-skjermen er aktiv med bildevisning eller menyer, så fungerer ikke hjulet for å stille inn ISO, lukkertid etc. Man må trykke utløserknappen halvveis ned for at kameraet skal bli aktivt for å ta bilder igjen, og da kan man stille inn disse verdiene, riktignok avhengig av valgt program, som nevnt lenger opp. Tror dette er fordi hjulet benyttes sammen med bildevisningen for å bytte mellom bilder, zoome etc. Når det er sagt, så blir det raskt en vanesak. Jeg tenker ikke på det lenger. Endret 2. mai 2006 av Sarge Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 God fornøjelse. jeg har samlet lidt tommelfingerregler m.m. her http://www.naturphoto.dk/Fototips.htm Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Takk for all hjelp! Fant ut det med hjulet og bildevisningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå