Shoujo Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg har importert 2 .Vob filer fra en DVD. Disse er da 2 lange filer. Og jeg ser ikke ut til å finne ut hvordan man klipper og kutter i Avid. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Heisan! Nå spør du veldig åpent! Skal ikke være kjedelig, men det er lettere å hjelpe deg om du spør mer konkret. Uansett, bruksanvisningen til programmet har en nokså fin skritt-for-skritt veiledning med mye praksis. Ellers finnes det en del videofiler på Pinnacles hjemmesider, samt et par Quick Tour videoer på Avids hjemmesider. Ellers er det også et eget brukerforum på www.letsedit.com hvor du kan titte for hjelp på Liquid. I korthet kan jeg si at etter import (eller innspilling/capture for den sakens skyld) trekker videoen opp i venstre monitor. Her velger man hva man ønsker å bruke av klippet med å sette Innpunkt og Utpunkt [O] (klammer markerer tastatursnarvei). Deretter sender du ned på tidslinja enten ved å trykke eller ved å trykke på pilen mellom monitorene. Prosessen gjentas. Andre alternativet er å dra og slippe dem fra prosjektvinduet hvor klippene er samlet og ut i tidslinjen. Deretter kan man bevege musepekeren i enden av klippet - start eller slutt, avhengig av hva du ønsker å justere - trykke inn musepekeren og trekke for å kutte bort det du ikke vil ha. Prosessen gjentas. Lykke til! /Øystein Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Finnes det noen gratis videoredigeringsprogram utenom Windows Movie Maker 2,0? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hadde vore betre å lage ein ny tråd til eit so urelatert spørsmål, men svaret er ja, det finst nokre. Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435013 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå