Gå til innhold

Hvilket P4 HK til 2,4b GHz?


Socratex^

Anbefalte innlegg

*Host*Prøver igjen*Hark*

 

Jeg har bestilt et Asus P4B533-V og P4 2.53GHz(533)

Hva slags ram (merke/type/hastighet) anbefales ?

Jeg har fra før 512MB TwinMos 266DDR som jeg tenkte jeg skulle bruke inntil videre, men når jeg skal kjøpe ny brikke - hva bør jeg kjøpe....

Har planer om "lettere" overklokking med, i første omgang, orginalvifta.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-03 19:11, skrev MrA|:

Jeg har E/L versjonen byggern, men da med 166mhz FSB. Du viser bilde med 133MHZ FSB, da blir 4/3 333DDR. Under 166MHZ blir det 400DDR!


 

Jeg er nok nødt til å rette litt på dette. Når du kjører 133MHz FSB, og seter minnet til 4/3 slik som bildet viser, så resulterer dette i DDR200 hastighet!

 

Legg merke til at forholdet på bildet over er "CPU/Memory frequency ratio", eller FSB/MEM om du vil. Når denne settes til 4/3, vil minne svive på lavere hastighet en FSB hastigheten! Med 133MHZ FSB blir minnehastigheten DDR200. På 166MHz FSB blir minnehastigheten DDR250!

 

Du klarer ikke å få det til å bli DDR333 uansett hvordan du vender på det. Dersom det skulle være MEM/CPU som var 4/3, ikke motsatt (som det ikke er mulighet for på annet en v-utgaven) så resulterer fortsatt ikke dette i DDR333 hastighet. Resultater blir da 2*133MHz*4/3=355MHz DDR.

 

845-e brikkesettet har ikke støtte for DDR333.

 

 

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-03 23:28 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke problemer med å kjøre minnet over DDR400 hastighet på P4B533-V hovedkortet. Men jeg vet det har vært endel problemer med å kjøre slike hastigheter etter installasjon av de siste Intel inf driverene. DDR333 hastighet er overhode ingen problem å kjøre på "v" hovedkortet, uansett hvilken inf versjon du har.

 

Det er uansett ikke poenget, poenget er at P4B533-E kortet ikke har mulighet til å kjøre minnet på DDR333 hastighet i motsetning til P4B533-V hovedkortet. (Selvfølgelig snakker vi om når prosessorene kjører på default hastighet)

 

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-03 23:13 ]

Lenke til kommentar

Det var nok meg som hadde problemer og de skyldes nok helt riktig som byggern skriver inf driveren, med denne inst kommer jeg ikke over ca 375 fjener jeg denne kjører jeg langt over 400, tror det var rundt 419 vist jeg husker riktig,bakdelen er da att ytelsen på maskinen synker uten inf driveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...