It's me Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei! Har blitt fraværende fra forumet en god stund pga VK2, men håper å komme tilbake etter jeg er ferdig til sommeren. Jeg sliter med et problem i ISU jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg lager en database for en kino, og ønsker å ha vise et hovedskjema som viser aktuelle filmer i hovedskjema, og delskjema viser aktuelle forestillinger. I deler av hovedskjemaet ønsker jeg å vise en filmtrailer, som spilles av i skjemaet automatisk. Jeg prøvde å velge OLE-objekt, men her vises bare filen. Hvis en klikker på den åpnes et avspillerprogram, men da vises jo ikke skjemaet. Jeg prøvde også å legge til en avspiller i skjemaet, men den viser bare den filmen jeg legger til. En god løsning hadde vært at url'en til en film i avspilleren følger film_nr (altså filmen som er åpen i skjemaet), men det har jeg ikke fått til. Er det noen andre måter å få dette til på? All hjelp ønskes hjertelig velkommen Lenke til kommentar
ravika Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Først og fremst vil jeg tro du må lagre url'en til filmen i tabellen. Hvilken avspiller har du lagt til i skjemaet? (En av de kontrollene du kan legge til?) Lenke til kommentar
ravika Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har testet muligheten for å spille av video... Ved å bruke activeX kontrollen Windows MediaPlayer, som er i Access er det mulig å sette opp video i ett skjema. Du legger da til Active X kontrollen og bruker ett felt i tabellen for Filmene til å lagre url'en. Url'en til den filmen som er aktiv i skjemaet hentes inn med VBA kode: Private Sub Form_AfterUpdate() On Error GoTo Err2: Dim VideoURL As String VideoURL = Me.URL.Value Me.WindowsMediaPlayer6.URL = VideoURL Err2: Exit Sub End Sub Private Sub Form_Current() On Error GoTo Err3: Dim VideoURL As String VideoURL = Me.URL.Value Me.WindowsMediaPlayer6.URL = VideoURL Err3: Exit Sub End Sub Private Sub Form_Load() On Error GoTo Err1: Dim VideoURL As String VideoURL = Me.URL.Value Me.WindowsMediaPlayer6.URL = VideoURL Err1: Exit Sub End Sub Da skal det virke å spille av en video, som er koblet til den aktuelle filmen. Eneste "bug'en" i koden er at når du er på en helt ny post, uten å ha lagt til noe data, vil sist viste film kunne avspilles. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) VBkoden fungerte som gull Måtte bare skifte WindowsMediaPlayer-navnet fra 6 til 4. Tusen takk! Prøvde å ha et url-felt i skjemaet som skulle hentes av avspilleren, men klarte ikke dette på egenhånd. "Bug'en" gjør overhodet ingenting, løsningen fungerer utmerket Endret 3. mai 2006 av It's me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå