Gå til innhold

XFX Geforce 7800GT

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i januar dette kortet : XFX GeForce 7800GT. Kortet funker helt fint og det yter bra nok, men det er skattepayback-time, og derfor har jeg sett på muligheten for å kjøre SLI. Jeg har allerede A8N32-Deluxe SLI, så alt er klart.

Her kommer mitt problem: Det ser ikke ut til at det selges mye lenger... Det er bare en leverandør som selger, og det for over fire lapper. Er det gått ut av markedet? Og hvis så er, kan jeg bruke et likt kort fra annen leverandør i SLI-oppsettet mitt? For eks : Club3d sitt? Hva skal jeg gjøre?

Jeg trenger ikke kjøre SLI, men jeg vil i det minste ha muligheten!

På forhånd takk til alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å kjøpe kortet brukt. Du kan få 2mnd gamle kort for 1800 kroner. De som er igjen i butikkene er generellt for dyre.

Ellers så skal det ikke være problematisk å kjøpe kort fra forskjellige leverandører så lenge det er samme kjerne(noe alle 7800GT har) og samme mengde minne.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å kjøpe sli løsning og ikke finner et annet xfx 78gt, så kan du gå for pov hvis det er tilgjengelig. Pov klokker ekstremt bra, noe jeg fikk erfare selv. Hvis du ikke skal klokke noe særlig, er det likegyldig hvilket kort du velger. De fleste 78gt yter omtrent det samme. Kjøp brukt, nytt blir bare for dumt. Da kan du like gjerne selge det kortet som du allerede har og kjøpte deg en 7900gtx eller x1900xt/xtx.

Lenke til kommentar

offtopic : Når er det forresten skatten blir tilbakebetalt? (venter på 7500 kr :dribble: )

/offtopic

Ville nok satsa på et 7900gt ja, Slengte et slik et i handlelista til "konf" pcen av brodern.

Grei prisforskjell på de 3dmarksene som skiller gt og gtx.

Lenke til kommentar

Pengene kommer vel i begynnelsen av juni for de med forenklet selvangivelse... Er ikke helt sikker, though.

Btw, hvis noen har et 7800gt til salgs, send meg en PM. (Det gjelder også om du vil kjøpe mitt :p)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte i januar dette kortet : XFX GeForce 7800GT. Kortet funker helt fint og det yter bra nok, men det er skattepayback-time, og derfor har jeg sett på muligheten for å kjøre SLI. Jeg har allerede A8N32-Deluxe SLI, så alt er klart.

Her kommer mitt problem: Det ser ikke ut til at det selges mye lenger... Det er bare en leverandør som selger, og det for over fire lapper. Er det gått ut av markedet? Og hvis så er, kan jeg bruke et likt kort fra annen leverandør i SLI-oppsettet mitt? For eks : Club3d sitt? Hva skal jeg gjøre?

Jeg trenger ikke kjøre SLI, men jeg vil i det minste ha muligheten!

På forhånd takk til alle svar.

6026239[/snapback]

offtopic : Når er det forresten skatten blir tilbakebetalt? (venter på 7500 kr  :dribble: )

/offtopic

Ville nok satsa på et 7900gt ja, Slengte et slik et i handlelista til "konf" pcen av brodern.

Grei prisforskjell på de 3dmarksene som skiller gt og gtx.

6026465[/snapback]

Offtopic:

hva faen? er dere så dårlige til å regne ut skattemengden? eller er det staten som roter? kan dere ikke bare betale den skatten som trengs isteden for å suse frem og tilbake med pengene?

Ontopic:

Har selv tenkt å kjøpe 7900gt med ny'pcen min og det fyder meg å høre så mye fint om kortet :) da vet jeg at ivertfall en del er riktig valgt på pc'en....

Noen her på furumet sa at Kortet ikke var SLI-klarert, er dette sant?

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

Skal man betale nesten 2.9k for et "demo" 7800gt, så selger man heller 7800gt som man allerede har, så kjøper man 2xpov 7900gt som er på ukenstilbud på netshop. Koster 2450, ikke så ille egentlig.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...