SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jada Da får nesten jeg bidra med en rykende fersk låt også da, siden vi har fått vår egen forumkategori. Følte for å lage min egen versjon av en gammel klassiker jeg alltid har likt, og siden Sash! alltid har vært en inspirasjon - så valgte jeg låta hans; "Equador". Download >>> SkyMarshall Arts - Equador 2006 Jeg har laget alt fra bunnen av i FLStudio 6 XXL Producer Edition, med VST's som Sytrus, Novation V-Station, Absynth 3, DX10, Monomate, Ravity (S) og diverse hjemmelagde sampler. Vokalene recorda jeg i Adobe Audition 1.5 med en latterlig sensitiv dritmikrofon til 100kr fra Elkjøp i mangel på annet for øyeblikket, men redda inn det igjen med å vri litt knotter i Cubase SX3. Annet er det vel ikke å si, får bare håpe dere ikke syntes jeg radbrakk orginalen nå. For jeg blei faktisk fornøyd. Den lille teksten i låta er som følger: This is another little remix, of one of those great classics. That everybody loves. and everybody knows. So listen to my remix. Of this good old damn classic. You know I know you know, That I know that you love. Endret 29. september 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ingen som vil kommentere? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nå er ikke jeg noen Trance-fanatiker, men jeg husker godt denne Sash!-låta, som jeg selv var stor fan av i mine yngre dager. Dette er absolutt ikke verst, men jeg synes vokalen var litt... merkelig.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ingen som vil kommentere? 6029867[/snapback] Jeg vil! 'Equador' har jo vært max kosesang helt siden 1997. Og jeg synes din versjon var veldig bra. Jeg hadde egentlig forventet litt mer trøkk og take-off, men men... Og det små versene er jo fantastisk morsomme da. Diggbart. Jeg kommer til å spille denne i bilen når jeg får meg annlegg. Kos sang. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Vil bare nevne at dette er tredje gangen på rad jeg hører på den. Den var farlig fengende. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nå har jo ikke jeg veldig mye erfaring med denne type musikk, men må si den var catchy! Kjenner igjen themet, så må ha hørt dette en eller annen gang som liten. Har du forresten brukt stemmen til den "brrrrr"-lyden i noen av overgangene? Den var utrolig tøff! :!: Ellers føles vokalen litt merkelig som Marley sier, kanskje pga av den ikke helt perfekte engelske uttalen (no offence )? Synes det passer bra allikevel, og cred. for god kvalitet på drittmic skal du ha! En fengende sang - skal spare den til sola og varmen kommer for fullt! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Haha takker så mye for feedbacken her. Liker denne låta selv (orginalen altså), så ville bare ha en ny versjon - og moro den i tillegg er min egen. Uansett, min dårlige engelske uttale slår ann spesielt hos de engelske har jeg erfart - så det er ikke egentlig negativt. (selvom det kanskje er det for nordmenn, hehe) @ AnR: "Har du forresten brukt stemmen til den "brrrrr"-lyden i noen av overgangene?" sa du. Mente du om det er MEG som sier "brrrr"? I så tilfelle er svaret nei, er nok bare en voice-sample fra ei pakke jeg har som heter "Samba" av alle ting. Endret 2. mai 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
aemil Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ahh ok. Men er den pakka der full av lignende "vokal-effekt"-greier? Hadde hatt bruk for noe sånt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 SkyMarshall du er konge en vakker dag er du nok i forside til vg Fox88, eller bedre kjent som LSC Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 @ AnR: Neinei, er bare noe jeg har kalt det. Har mekka mappe på mappe med diverse lyder opp igjennom årene. Så har da litt for å si det sånn, men dem er litt sånn "personelig copyrighta" om du skjønner @ fox88: Neimen takke bukke neie .... forsia på VG faktisk. "Mann 25 tatt i 178km/t i 30-sone" eller noe da kanskje Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Haha takker så mye for feedbacken her. Liker denne låta selv (orginalen altså), så ville bare ha en ny versjon - og moro den i tillegg er min egen. Uansett, min dårlige engelske uttale slår ann spesielt hos de engelske har jeg erfart - så det er ikke egentlig negativt. (selvom det kanskje er det for nordmenn, hehe) 6031850[/snapback] Hvorfor slår det egentlig an? Vet du det? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Ja fikk usakelig mye feedback fra WoW-communityen på ei låt jeg lagde som het "Outnumbered" som jeg synger utelukkende på engelsk - og da var det ikke veldig få som påpekte at det var tøff dialekt. Meget mulig vi har det for dem. Petter Solberg-dialekt høres ikke like kult ut for oss veit jeg Jeg syns for eksempel skotsk er tøft, så det er vel sikkert en sannhet i det. Endret 2. mai 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ja fikk usakelig mye feedback fra WoW-communityen på ei låt jeg lagde som het "Outnumbered" som jeg synger utelukkende på engelsk - og da var det ikke veldig få som påpekte at det var tøff dialekt. Meget mulig vi har det for dem. Petter Solberg-dialekt høres ikke like kult ut for oss veit jeg Jeg syns for eksempel skotsk er tøft, så det er vel sikkert en sannhet i det. 6032221[/snapback] Petter Solberg er jo kongen av norsk-engelsk. Men jeg synes det er stilig. Litt uortodoks stemmebruk. (Høre på Sash! feat. Whitelabel - Equador 2005 ) Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Petter er konge han Bra reklame for potetlandet vårt Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Vi skal da ikke skjemmes over potet og hjemmebrent! (Føler vi er litt OT her ) BTW, for å være helt ærlig synes jeg din versjon var bedre enn den jeg nevnte i forrige innlegg. Endret 2. mai 2006 av Marley Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ja vi er kanskje det. Så da kan jeg bare si takk en gang til for feedbacken over her. Og som en liten tileggsinformasjon greide den låta her å knele maskina mi rimelig greit rett før jeg finaliza og sava! 99% av system var brukt ... en del effekter klasset på her. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 fin mix det her ja. litt kult med den stemmen du har lagt til hehe. men syns ikke det er så mye trykk i sangen, for eksempel rett etter at du er ferdig med stemme partiet. ellers veldig bra Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Takk takk ... liker denne selv faktisk. Det er ikke ofte! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Nostalgi Husker at denne snurret jevnt og trutt på radio da jeg gikk på skolen og hadde hår. Syns det kunne vært litt mer trøkk og "wohooo!" i miksen, men jeg syns det ble en ganske kul versjon. Bra at du valgte å gjøre noe annet enn å lage en identisk versjon (hvem trenger vel det?), og heller gjorde noe eget utav det. Norsk-Engelsk står det respekt av. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Er det mulig å legge ut orginal låta? bare så jeg får hørt den..? Må foresten si at jeg liker musikken din Skymarshall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå