gegge10 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har kjøpt en opel vectra 1,8 98-modell som har gått ca 100 000. Har kjørt den et par dager og kjenner at når jeg svinger rattet ca en halv omdreining mot venstre eller en halv omdreining mot høyre så kjenner jeg en slags hakking i rattet/styringen. Svinger jeg forbi ca en halv omdreining forsvinner "hakkingen" igjen. Selve "hakkingen" kjennes som om noe sneier rattet eller faller på plass. Det er ikke noe spesiell lyd som følger "hakkingen". Tror ikke det kan være hjullagrene for de ble skiftet nylig. Hvis det er noen som kjenner igjen problemet hadde jeg vært taknemlig hivs dere kunne dele noen erfaringer med meg. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jekk opp bilen å sjekk om endeleddene er slarkete. En hånd på hver side av hjulet, og litt svak røsking fram og tilbake. Du kan jo få en hjelpende hånd til å holde på endeleddet mens du gjør dette. Mens du har den oppjekka kan du ta ei hand over og under hjulet for å sjekk hjullageret for å være sikker. Gjør dette på begge sider. Lenke til kommentar
gegge10 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Jekk opp bilen å sjekk om endeleddene er slarkete.En hånd på hver side av hjulet, og litt svak røsking fram og tilbake. Du kan jo få en hjelpende hånd til å holde på endeleddet mens du gjør dette. Mens du har den oppjekka kan du ta ei hand over og under hjulet for å sjekk hjullageret for å være sikker. Gjør dette på begge sider. 6026490[/snapback] takk for tips! Har sjekket hjullageret og de var visstnok god som ny. Kanskje det kan være endeleddene. Du seier det bare er å holde på endeleddet når du beveger hjulene? Så kjenner du om det er slakk i dem? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ja du føler at det klikker på en måte. Du kjenner det i hjulet også at det klikker når du røsker, ikke bruk alt for mye kraft . Napp hjulet fram og tilbake i svingretningen (horisontalt). Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Vet ikke hvordan det er med Opler, men dårlige fjærbeinslager kan også gi slike symptomer. Lenke til kommentar
gegge10 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Vet ikke hvordan det er med Opler, men dårlige fjærbeinslager kan også gi slike symptomer. 6026737[/snapback] Fins det noen måte å undersøke om det er dårlige fjærbeinslager selv eller må den på verksted? Fikk en kompis til å se på den og han foreslo at det kunne være fjærene som vridde seg når jeg vridde på rattet. Kan det stemme? høyre bærekule ble nylig byttet, kan dette ha noe med saken å gjøre? Endret 2. mai 2006 av gegge10 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kanskje bærekulene må byttes på begge sider samtidig for at det skal bli likedan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå