Gå til innhold

flytte mails til linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du ikke sier noe om hva slags format du har lagret eposten i er det litt vanskelig å si noe konkret. Sjekk om epost-programmet ditt har noen eksporterings-funksjoner.

Alternativt kan du forwarde de aktuelle epostene til deg selv, og så hente dem ned med hva du nå bruker for slags epostprogram under linux.

Lenke til kommentar

vel.. det er litt vanskelig å sende 20mb med e-mail til seg selv når du ikke har internett på hybelen;)

Joda.. var nok som de fleste windows tullinger..

Vil kvitte meg med windows, men ville ha med meg mailene mine....

hmm.. må vel sjekke hvilket program jeg bruker.. må jobbe i windows på skolen=(

Lenke til kommentar

Hvordan mailboks format bruker outlook da? Hvis du er vanvittig heldig så kan det jo hende at MS har bestemt seg for å faktisk bruke en standard. Litt usansynlig, men kan jo hende. Bruk mutt (for eksempel) og brows windows disken og se etter filer du syns ser ut som mailboks filer og se om mutt klarer å åpne dem.

Jeg har så og si aldri brukt outlook, så jeg er ikke sikker. Forøverig er det et typisk windows problem det der med at du må ha internett for å sende mail til deg selv :smile:

Vet ikke hvor mange ganger jeg har flyttet mailen min mellom linux maskiner, bare å kopiere det :smile:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det funker, men du kan jo prøve følgende:

- Legg inn mozilla på win.

- Importer outlook mail til mozilla på win (finnes under tools/import trur eg)

- Legg inn mozilla på linux

- Kopier mozilla-mail'en fra win til linux

- Bruk mozilla på linux

- Presto! (?)

Bare en ide.. Lykke til

Lenke til kommentar

Det Jay sier høres ikke helt dumt ut (Jeg vil heller si det høres ganske lurt ut). Jeg _tipper_ i tilegg at Mozilla bruker mbox formatet som betyr at mail boks filene kan brukes på stort sett alle andre mail programmer med respekt for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...