Slartibartfast Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Har en del mails i windows som jeg gjerne skulle ha flyttet over til RH 8.0. Har vel nyeste oppdateringene til win2k men Jeg vil kvitte meg med Windows! derfor lurer jeg på om det er noen mulighet til å konvertere lr no slikt til linux. håpe håpe ps.. jeg er n00b på linux... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Når du ikke sier noe om hva slags format du har lagret eposten i er det litt vanskelig å si noe konkret. Sjekk om epost-programmet ditt har noen eksporterings-funksjoner. Alternativt kan du forwarde de aktuelle epostene til deg selv, og så hente dem ned med hva du nå bruker for slags epostprogram under linux. Lenke til kommentar
lif Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg regner med du har brukt Outlook. (Som nesten alle windows tullinger) Skjekk disse linkene, kanskje de kan hjelper deg. http://membled.com/work/apps/outlook_text_to_mbox/ http://sourceforge.net/projects/ol2mbox btw: Jeg fant den ved å søke på freshmeat.net Det vil jeg anbefalle alle andre som leter etter et programm Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 vel.. det er litt vanskelig å sende 20mb med e-mail til seg selv når du ikke har internett på hybelen;) Joda.. var nok som de fleste windows tullinger.. Vil kvitte meg med windows, men ville ha med meg mailene mine.... hmm.. må vel sjekke hvilket program jeg bruker.. må jobbe i windows på skolen=( Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg har visst Ximian Evolution 1.0.8 i linux.. Har ikke noen mening om hva som er best enda, men er åpen for forslag Ximian ikke er så bra.. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvordan mailboks format bruker outlook da? Hvis du er vanvittig heldig så kan det jo hende at MS har bestemt seg for å faktisk bruke en standard. Litt usansynlig, men kan jo hende. Bruk mutt (for eksempel) og brows windows disken og se etter filer du syns ser ut som mailboks filer og se om mutt klarer å åpne dem. Jeg har så og si aldri brukt outlook, så jeg er ikke sikker. Forøverig er det et typisk windows problem det der med at du må ha internett for å sende mail til deg selv :smile: Vet ikke hvor mange ganger jeg har flyttet mailen min mellom linux maskiner, bare å kopiere det :smile: Lenke til kommentar
Jay Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Vet ikke om det funker, men du kan jo prøve følgende: - Legg inn mozilla på win. - Importer outlook mail til mozilla på win (finnes under tools/import trur eg) - Legg inn mozilla på linux - Kopier mozilla-mail'en fra win til linux - Bruk mozilla på linux - Presto! (?) Bare en ide.. Lykke til Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det Jay sier høres ikke helt dumt ut (Jeg vil heller si det høres ganske lurt ut). Jeg _tipper_ i tilegg at Mozilla bruker mbox formatet som betyr at mail boks filene kan brukes på stort sett alle andre mail programmer med respekt for seg selv. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Mailene er vel lagret som *.eml tror jeg.. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 .eml sier meg særdeles lite. Under UNIX bruker man stort sett aldri etternavn på filer, hva man vil kalle mbox formatet av etternavn under windows aner jeg ikke. Lenke til kommentar
lif Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Kde har et program som heter KMail & Kaddressbook Import Filters Det kan bl.a. importere mapper fra Outlook Express 4 og 5. Har ikke prøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå