abene Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Times Reader-prototype Microsoft driver med utvikling av et program som gjør det enkelt å lese avisartikler på en PC. De samarbeider med avisen New York Times for å få dette til. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg ser ikke helt poenget med dette. Hva fordelen med å bruke noe slikt fremfor de eksisterende måtene å lese tekst på: PDF eller via nettleseren? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er vel nettavisene som vil dette for å unngå at så mange leser nettavisene helt gratis uten kontroll? For brukere ser jeg ingen fordel med dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 For brukere ser jeg ingen fordel med dette.6028303[/snapback] Da ser jeg ingen grunn til å gå med på å innstallere dette programmet. Vis forbrukermakt så blir man kvitt løsninger som bare gir ulemper. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 For brukere ser jeg ingen fordel med dette.6028303[/snapback] Da ser jeg ingen grunn til å gå med på å innstallere dette programmet. Vis forbrukermakt så blir man kvitt løsninger som bare gir ulemper. 6028492[/snapback] M$ har mer enn nok programvare på pcen min fra før, så dette kommer nok ikke inn. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kommer New York Times med et alternativ til oss som kjører alternative operativsystemer? Kan ikke se for meg at dette programmet kjører i Ubuntu. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kommer New York Times med et alternativ til oss som kjører alternative operativsystemer?Kan ikke se for meg at dette programmet kjører i Ubuntu. 6028842[/snapback] Siden det er M$ som utvikler programmet, så tviler jeg på det, men det er mulig at noen andre kan gjøre det. Men nok en gang lurer jeg på hva nytten vil være med et slikt program. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Siden det er M$ som utvikler programmet, så tviler jeg på det, men det er mulig at noen andre kan gjøre det. Men nok en gang lurer jeg på hva nytten vil være med et slikt program. 6029158[/snapback] Jeg kan være enig i at jeg ikke helt ser nytten, men det er jo litt skummelt om det blir slik at man må ha Windows (Vista) for å lese avisen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 MaxTiger: Hvis folk går på limpinnen så sitter de fast. Hvis de bruker sin forbrukermakt (lar vær å godta alle ulempene) så kan ikke avisbransjen gjøre annet enn å droppe forsøket på å få kontroll over lesingen til leserene. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Simen1: Njaaa. Om det er slik at eneste ulempen er at du trenger Vista, så vil jo "alle" med Vista drite i det, og da er det ikke så mye forbrukermakt igjen til oss andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå