kake_fredrik Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei! Jeg har ett grådig irriterende problem. det er altså det at jeg ikke får mer enn ca 700kbs i hastighet med adsl 2+. står at jeg har dette inne på router konfigen: Oppetid: 0 dager, 0:56:02 Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.051 / 11.520.. men når jeg tar diverse tester på nettet så viser disse ca. 500-700kbs. noen som har noen tips til hvordan jeg får fikset dette problemet? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 prøv og resete rutern. ikke aktiver bare reset så kan du se etter en stund om det retter seg gjorde det her fikk det jeg skulle ha uten aktivering. (har aktivert nå) Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 sist gang jeg gjorde det mistet jeg nettet mitt + at jeg kommer ikke inn på routeren? men hva mener du med restet? ta en penn og trykke inn den knappen bak på routeren? Lenke til kommentar
crom7icc Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei! Jeg har ett grådig irriterende problem. det er altså det at jeg ikke får mer enn ca 700kbs i hastighet med adsl 2+. står at jeg har dette inne på router konfigen: Oppetid: 0 dager, 0:56:02 Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.051 / 11.520.. men når jeg tar diverse tester på nettet så viser disse ca. 500-700kbs. noen som har noen tips til hvordan jeg får fikset dette problemet? 6025663[/snapback] jeg ahr samme problemet he rhos meg jeg fant løsningen da hehe har bestemt meg for å bytte isp fra ngt aka noen ganger tilter det til noen som har mere stabile linjer... har vel sittet på tlf til kundeservice i snart 20timer sammenhengende... og sliter fremdeles med dette problemet... og er nå så lei av det at jeg bytter isp isteden.. kundeservice hos ngt har ingen forkalring til hvorfor det skjer eller noe sånt heller da... Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 da er det ikke bare meg heller. FAEN (Unskyld språket) Men blir så Provosert over de late jævlene som sitter i nextgentel. er lei nå av å sitte på en sucky linje. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Når det står at linjen syncer til 11Mbit i ruteren, så kan jeg nesten garantere at det ikke er der feilen ligger. Prøv denne sjekklisten: - Koble deg direkte med kabel fra PC til ruter .Trådløse nett og tredjeparts utstyr som du er koblet gjennom kan lett påvirke hastigheten, så koble direkte mens du kjører tester slik at du har utelukket de faktorene. - Ta hastighetstest med en skikkelig måler. itavisen f.eks. er IKKE pålitelig, spesielt ikke på noe over 4-6Mbit. Ta www.tptest.se eller FTP mot UIO. - Sjekk at det ikke er ustabilitet som gjør at det virker som om du får lav overføring. For å sjekke dette, gå til "start" og "kjør". Skriv "cmd" og trykk enter. Skriv så følgende: ping www.nextgentel.no -t -l 1500 Da vil du stresse linjen ved å sende unormalt store pakker. Dersom du ser et betydelig anntall linjer der det IKKE står "svar fra..." (evt. "reply from..."), så er det et tegn på at linjen ikke er 100% ved de instillignene den står på nå. I de fleste tilfeller så kan det rettes på, men da må du høre med kundesupport. Jeg vil gjette at du finner feilen din et sted blandt et av de tre punktene... -Stigma Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Gjort alle tre punker men fungerer fremdeles ikke.. på tp test så stor det bare at jeg har: 523,33kb/s Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Gjort alle tre punker men fungerer fremdeles ikke.. på tp test så stor det bare at jeg har: 523,33kb/s 6025704[/snapback] Alle tre inkl. pingtesten? Hvilken ruter har du? Har du mulighet til å teste om du får samme problemet mot en annen PC? -Stigma PS: Sover nå, men skal sjekke tilbake i morgen, så ser vi om vi finner en løsning ~_^ Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Gjort alle tre punker men fungerer fremdeles ikke.. på tp test så stor det bare at jeg har: 523,33kb/s 6025704[/snapback] Alle tre inkl. pingtesten? Hvilken ruter har du? Har du mulighet til å teste om du får samme problemet mot en annen PC? -Stigma PS: Sover nå, men skal sjekke tilbake i morgen, så ser vi om vi finner en løsning ~_^ 6025706[/snapback] har Skjekket alt. + prøvd fra de andre pcene.. funker forsatt ikke. har thomosn speedtouch 516i tror jeg Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Hmmm... det var litt av et mysterie. Du kan jo alltids ta en resett og reaktivering av ruteren for å være på sikre siden. 1) Sjekk at du har kundenumer og aktiveringspassord klart FØR du resetter. Aktiveringspassordet er det passordet som bare inneholder tall (8 siffer tror jeg?) 2) mens strøm er på ruter, stikk en tynn kulepenn/binders/tannpirker inn det lille knappenålshullet bak på ruteren. Hold inn i 6+ sekunder og så slipp ut. Vent ca 20 sek, så logger du inn på ruteren ved å gå inn på nettleseren din og bruke adresse "10.0.0.1" i adressefeltet. 3) Når du er inne på ruteren, trykk på hovedmenyen "speedtouch". Så ser du etter "enkel installasjon" eller "konfigurasjonshjelper" eller noe i den dur nede i høyre hjørne på høyredelen av skjermen. 4) Da får du opp et popupvindu med aktiveringswizard. - neste - velg standard akivering (ved mindre du har subnett på linjen din), neste - Inn med kundenummer + aktiveringspassord, neste - trykk start konfigurasjon - Vent til du enten får "fullført" beskjeden, eller du har ventet minst 40 sekunder. - Sjekk at du har grønn DSL lampe på ruteren. Den kan ta en stund å synce opp. Alt mellom 10 sekunder til 4-5 minutter. - Etter du har grønn stabil DSL, sjekk at du har kontakt til nettet. Dette gjøres på eget annsvar selvfølgelig... men du kan alltids bare resette ruter og begynne på nytt dersom du gjør noe feil I og med at du har utelukket de andre punktene på sjekklisten, så hadde de to neste sansynlige problemkildene for mitt vedkommende vært: - Ruterproblem. Det aller beste er jo seff. å teste med en helt annen modell, men resett og reaktivering hjelper jo ofte også dersom noe har løst seg. - Mulig pipe problematikk? Det er dog noe du ikke kan gjøre stort med fra din side, da må du høre med support. (Min erfaring er at du kommer gjennom fort og greit før 16.00). Hadde du ADSL før du fikk 2+ forresten? Hvis ja, hvordan var situasjonen da i forhold til hastigheten? -Stigma Endret 2. mai 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå