Gå til innhold

Leter etter et bra Dual CPU hovedkort

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har tenkt til å kjøpe nytt hovedkort og prosessor til maskinen min. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en med 2 CPU slotter jeg har tenkt til å ha 2 DVD spillere og 4 harddisker på den, jeg har 2 av harddiskene på kontrollkort nå. Så det hadde vært et pluss hvis den hadde ekstra IDE slotter men det er ikke nødvendig. Noe som er nødvendig er at det har en AGP slot så jeg kan bruke det skjermkortet jeg har nå. Er det noen som har noen forslag vilket hovedkort jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forskjellen er at med Dual cpu har man 2 fysiske CPUer med 1 kjerne hver

en dualcore består av en fysisk CPU med 2 kjerner..

Og så har man prisen..

Dualcore er billigere enn dual cpu.

Pluss at dualcpu er mer egnet for servere. ( vet jeg tråkker på noen tær når jeg skriver dette men )

Når man da skal velge hovedkort til dualcore bruk så pleier jeg å anbefale ASUS sine kort. Da serien a8n ( AMD ) eller den andre jeg ikke husker navnet på til Intel sine :D

Men da må du gå over til PCI-e skjermkort. Noe som gir bedre ytelse enn AGP kortene

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

da tror jeg at jeg går for dualcore men AGP skjermkorte mitt er ganske nytt så jeg har lite lyst til å bruke penger på et nytt et. så er det noen som har noen noen tips til vilket jeg bør kjøpe, det bør helst ikke koste så alt for mye

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...