Gå til innhold

sende kriminelle innvandrere hjem igjen?


Anbefalte innlegg

Jo, faktisk, her setter du andre vilkår mot en gruppe som tilsynelatende skal være helt like som oss etnisk-norske med statsborgerskap, jeg snakker her om innvandrere som har motatt statsborgerskap. Med mindre du ønsker at alle nordmenn, både etniske og ikke-etniske, skal skrive under på en traktat som sier de også kan miste statsborgerskapet ved grove overtramp av norske lover, så er det per min definisjon diskriminering. Da en nordmann er en nordmann uansett hvor lenge han har bodd her, det eneste som skal ha noe å si er om han har statsborgerskap eller ei...

6036028[/snapback]

 

det blir ikke vanskeligere enn å si at man ikke får innvilget et "fullverdig statsborgerskap" før etter f.eks. 15 år.

6036590[/snapback]

 

Det er allerede et generelt krav om minimum syv år bosatt i Norge for å få statsborgerskap.

Unntak fra regelen er om søkeren enten gifter seg med en person med norsk statsborgerskap, slik at minimumstiden ikke er mindre enn fire år.

Eller at personen som søker er statsløs. Da vil tiden være berammet av fem år.

 

Tror selv ikke at det er behov for lengre tid enn det generelle kravet om syv år. På den tiden bør man klare å luke ut potensielle uro momenter, enten hvite, sorte, gule eller av annen kolør. Derimot bør det stilles strengere krav til for å få søknaden innvilget. Å ha gode, generelle norsk kunnskaper med hensyn til spåk, kultur, levesett m.m. må være obliatorisk.

 

Norge trenger innvandring. Derfor er det beklagelig at faenskapet til noen også går utover de som bidrar og tilfører landet noe positivt. Med å stille krav tror jeg første og fremst at de som kommer hit vil føle seg mer attraktiv pga en høyere annerkjennelse blant etniske nordmenn, men også at de føler seg ivaretatt på en verdig måte, og ikke bare blir skyflet bort på et mottak. Forhåpentligvis vil dette også bidra til å løfte folk fra fjerne himmelstrøk bort fra mcjobs!

Samtidig tror jeg man vil klare å luke ut de som utfører kriminalitet pga tettere oppfølging, og forhindre at de som er i faresonen fra å havne i en kriminell løpebane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med du er helt for en avtale med et land hvor vi kan hive alle som er grove kriminelle til. Både etniske norske og innvandrere.

 

For det er vil kriminaliteten du vil til livs, enten det er Per som voldtar eller Abdul.

 

Nå er du helt på jordet her...

 

Hvis jeg flytter til utlandet og driver med grov kriminalitet, så skjønner jeg det godt hvis de vil sende meg hjem igjen. Selvfølgelig er det kriminelle i landet fra før, men de er født der og er dermed landet sitt problem. Skjønner du nå?

Lenke til kommentar
Hvis jeg flytter til utlandet og driver med grov kriminalitet, så skjønner jeg det godt hvis de vil sende meg hjem igjen. Selvfølgelig er det kriminelle i landet fra før, men de er født der og er dermed landet sitt problem. Skjønner du nå?

6038702[/snapback]

 

For en tid tilbake var det en nordmann som slengte med leppa om kongehuset i Thailand, mens han oppholdt seg der.

Selvsagt er jeg tilhenger av ytringsfriheten vi har og synes personlig at thailandsk lovverk er på tryne, men i løpet av mitt opphold der så er det kun fin gammeldags respekt for thaiene som gjelder.

Ønsker jeg derimot å gjøre en forskjell så kan jeg gjør det på en måte som ikke er fornærmende.

Lenke til kommentar
Regner med du er helt for en avtale med et land hvor vi kan hive alle som er grove kriminelle til. Både etniske norske og innvandrere.

 

For det er vil kriminaliteten du vil til livs, enten det er Per som voldtar eller Abdul.

 

Nå er du helt på jordet her...

 

Hvis jeg flytter til utlandet og driver med grov kriminalitet, så skjønner jeg det godt hvis de vil sende meg hjem igjen. Selvfølgelig er det kriminelle i landet fra før, men de er født der og er dermed landet sitt problem. Skjønner du nå?

6038702[/snapback]

 

Man må i sånt tilfelle skille mellom om innvandreren har fått bevilget statsborgerskap eller ikke, viss han som i det første eksempelet har fått det bevilget må han selfølgelig følge norks lov, og må derfor også straffes og dømmes i Norge. Men viss han derimot har som i det andre eksempelet, ikke fått det bevilget, så må man bedømme hvorvidt det faktisk er forsvarlig å sende han hjem igjen, viss det ikke er det så må han i likhet med det første eksempelet, dømmes for å deretter ta straffen her i Norge.

Lenke til kommentar
Regner med du er helt for en avtale med et land hvor vi kan hive alle som er grove kriminelle til. Både etniske norske og innvandrere.

 

For det er vil kriminaliteten du vil til livs, enten det er Per som voldtar eller Abdul.

 

Nå er du helt på jordet her...

 

Hvis jeg flytter til utlandet og driver med grov kriminalitet, så skjønner jeg det godt hvis de vil sende meg hjem igjen. Selvfølgelig er det kriminelle i landet fra før, men de er født der og er dermed landet sitt problem. Skjønner du nå?

6038702[/snapback]

 

Er jeg helt på jordet? Det var da voldsomt :)

Jeg bare lurte på hva som var viktigst for deg. Å få ut den kriminelle, eller få ut utlendingen som er kriminell?

 

Når noen har fått norsk statsborgerskap så er de Norge sitt problem. De er nordmenn det øyeblikket de får den.

 

For om muligheten bød seg, hvorfor skal det være værre med en krminelle nordmann med utenlandsk opprinnelse fremfor en kriminell nordmann med etnisk opprinnelse?

 

Å sette som krav til en som får norsk statsborgerskap at han vil ha mindre rettigheter enn en etnisk nordmann er rasisitisk. Det er nesten selve definisjonen på rasisme, bare det at man bytter ut raser med hvor man kommer fra. "Du skal få lov til å bli nordmann, men du får ikke like mange rettigheter som de som er født her, det er du ikke verdt".

 

Enten man liker det eller ikke. Når noen har fått norsk statsborgerskap så er de som norsk å regne og skal ha samme rettigheter som Ola Nordmann. Om det er et problem så får man heller la vær å gi innvandrere norsk statsborgerskap.

 

Norsk statsborgerskap skal ikke reduseres til en vits og et middel til å utsette folk for rasisme og diskriminering bare fordi enkelte irriterer seg mer over at Abdul voldtar enn når Per gjør det.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

innvandrings politikken i Norge er jo helt på jordet.

det er greit at vi tar inn innvanderere for Norge trenger dem faktisk, men veldig mange av de vi tar inn klarer ikke oppføre seg.

jeg mener at det burde være lavere terskel for når innvaderer skal bli sendt ut av landet eller ikke!

da hadde Norge vært et MYE bedre sted å bo.

vi kan ikke ta inn mange innvadrere som bare stjeler og banker opp tilfeldige folk en lørdags kveld.

selfølgelig så skal de som klarer å holde seg unna bråk, tyveri og liknende få norsk statsborgerskap.

vi trenger deres arbeidskraft men ikke deres tyverier og gjengbråk!

Endret av GamEzoR
Lenke til kommentar
Når noen har fått norsk statsborgerskap så er de Norge sitt problem. De er nordmenn det øyeblikket de får den.

 

Man kan bli fratatt statsborgerskapet sitt hvis man har oppgitt falske opplysninger da man søkte. Mener å huske at statsborgerskapet til broren til mannen til Marita Strøm (hun som ble drept i Kurdistan av mannen) ble inndratt fordi han haddi oppgitt falskt navn og fødselsdato til norske myndigheter.

Lenke til kommentar
Man kan bli fratatt statsborgerskapet sitt hvis man har oppgitt falske opplysninger da man søkte. Mener å huske at statsborgerskapet til broren til mannen til Marita Strøm (hun som ble drept i Kurdistan av mannen) ble inndratt fordi han haddi oppgitt falskt navn og fødselsdato til norske myndigheter.

6039689[/snapback]

 

Vet ikke om han mistet det, men det vil bli aktuelt med forslaget til ny statsborgerskaplov (om den da ikke allerede er vedtatt):

  • De som har utenlandsk statsborgerskap i tillegg til norsk(dobbelt statsborgerskap faller bort)
  • De som er under 22 og har bodd mer enn to år sammenhengende i utlandet.
  • Personer kan bli fratatt norsk statsborgerskap dersom det viser seg at dette har blitt innvilget på feil grunnlag.

Men jeg ser ikke relevansen til denne saken.

 

Eneste tilfellet jeg kommer på hvor norsk statsborgerskap er blitt fratatt er vel de 3500 kvinnene som giftet seg med tyske soldater under 2. verdenskrig. Men er sikkert flere tilfeller.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

En løsning er en konzentrasjonsleir på Jan Mayn.

 

Eneste tilfellet jeg kommer på hvor norsk statsborgerskap er blitt fratatt er vel de 3500 kvinnene som giftet seg med tyske soldater under 2. verdenskrig. Men er sikkert flere tilfeller.

 

En forbrytelse mot kvinnene. En skamplett i norsk historie.

Lenke til kommentar
Invandrere som gjør noe nevneverdig kriminelt bør deporteres til der de kommer fra, med mindre det vil gi dem dødsstraff, eller tortur.

6041600[/snapback]

 

Med andre ord: Gjør en grov forbrytelse i Norge som gir deg dødsstraff der du kommer fra så er du sikret opphold. Høres smart ut.

Lenke til kommentar
Invandrere som gjør noe nevneverdig kriminelt bør deporteres til der de kommer fra, med mindre det vil gi dem dødsstraff, eller tortur.

6041600[/snapback]

 

Med andre ord: Gjør en grov forbrytelse i Norge som gir deg dødsstraff der du kommer fra så er du sikret opphold. Høres smart ut.

6042464[/snapback]

 

Ja, men du må ta med det faktumet at du er sikret et opphold innenfor norske murer.

Lenke til kommentar
Ja, men du må ta med det faktumet at du er sikret et opphold innenfor norske murer.

 

Et opphold bak lås og slå i Norge innebærer en høyere levestandard enn det en stor del av verdens befolkning har.

6042693[/snapback]

 

Ta utfordringen med kun sitte på rommet ditt i fire uker. Du har sikkert tv, data etc der.

En time per dag lusker du litt rundt i hagen, og til frokost, lunch, middag og kvelds får du gå på kjøkkenet for å spise, deretter rett inn på rommet ditt igjen.

Finn ut av den såkalte høye levestandarden!

 

Generelt om fengsel i Norge;

Grunnlaget for fengsel i Norge er ikke bare for å straffe, det er også et rehabliteringsformål med det. Å avskjære de innsatte fullstendig vil ikke være til noens beste. For de sin egen del vil det medføre enda større vanskligheter med å bli integrert i samfunnet når den tid kommer, men også for resten av oss som ikke kan få nytten av den verdiskapning disse menneskene potensielt innehar, men derimot kun ha de som en felles utgiftspost som fengselsfugler.

 

Dette ble ganske OT fra trådstarter, så ja jeg mener at kriminelle innvandrere bør bli sendt tilbake hvorhen de nå kommer fra, Pakistan, Frankrike, GB, Chile wtfe. Derimot "innvandrere" som har fått innvilget statsborgerskap er norske med annen kultur enn hva mainstream-ola-dunk har så de er derimot et helt annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Ta utfordringen med kun sitte på rommet ditt i fire uker. Du har sikkert tv, data etc der.

En time per dag lusker du litt rundt i hagen, og til frokost, lunch, middag og kvelds får du gå på kjøkkenet for å spise, deretter rett inn på rommet ditt igjen.

Finn ut av den såkalte høye levestandarden!

Norske fengsler er langt mer åpne enn det du beskriver. Slik jeg har forstått det så er man fri til å bevege seg blant de andre fangene store deler av døgnet. Er vel bare på kveldstid man blir låst inne på cella. I tillegg så har man ulike aktivitetstilbud som fangene kan involvere seg i - pallesnekring etc. Tar jeg ikke feil, så har det begynt å bli bra med utdannings-tilbud også. Og så virker det ikke så altfor vanskelig å skaffe seg perm heller.

 

Dessuten, hverdagen du beskriver er vel sånn 50% av de bleikfeite nerdene på forumet her lever uansett! (Bortsett fra tur i hagen da, kan risikere å utvikle kondis av sånt!)

Lenke til kommentar
Når man tar lappen til bil får man en rettighet. Hvis man bryter loven, så kan man miste den. Hvis noen virkelig har behov for å bo i dette landet, så får de vel ta å oppføre seg da!

6035987[/snapback]

 

Regner med du er helt for en avtale med et land hvor vi kan hive alle som er grove kriminelle til. Både etniske norske og innvandrere.

*SNIP*

6036871[/snapback]

 

Australia!

 

Ev. kan vi jo bruke noen oljekroner på å kjøpe en flomtruet stillehavsøy-mikrostat :p

 

Når noen har fått norsk statsborgerskap så er de Norge sitt problem. De er nordmenn det øyeblikket de får den.

 

Man kan bli fratatt statsborgerskapet sitt hvis man har oppgitt falske opplysninger da man søkte. Mener å huske at statsborgerskapet til broren til mannen til Marita Strøm (hun som ble drept i Kurdistan av mannen) ble inndratt fordi han haddi oppgitt falskt navn og fødselsdato til norske myndigheter.

6039689[/snapback]

 

Det blir en annen ting. Han søkte og fikk statsborgerskap på feil grunnlag. På en annen side - rent filosofisk sett: Kan man ikke da si at personen faktisk har fått (juridisk sett) et nytt navn/fødselsdato?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...