BlinkyBill Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei! Har et 21 år gammelt Minolta liggende. Det fikk i sin tid sand i huset, og fikk en vurdering på det. Den gang fikk vi beskjed fra verksted om at kameraet ikke var verdt å reparere, at man like gjerne kunne kjøpe nytt. Nå har jeg ikke kameraet foran meg, desverre. Det ligger ett eller annet sted i huset, og det er "noen tonn" med kasser, ting og rot på loftet og i boder som jeg må vade gjennom for å finne kameraet. Tror dere det er verdt å grave fram den gamle dingsen og se om jeg kan få den reparert? (Bortsett fra sanden så skal kameraet være i veldig fin stand) Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Dreier dette seg om noe som en Dynax 7000i, eller er det en X-700? Jeg er også usikker på hva du mener med "reparasjon". Dette kameraet vil ha vært umulig å reparere hos Minolta i nesten et tiår, og hvis det er snakk om mye sand i mekanikken må en nok strippe kameraet ned lag for lag og rense det meste, noe som sikkert kommer til å koste noe hvis et verksted tar på seg jobben.. Hvis det er en av de to nevnte modellene er de tilgjengelig i store tall og til gode priser på Ebay, og de har utvilsomt sjarm om du er ute etter å prøve film - Dynax 7000i var det første masseproduserte konsumentkamera med innebygget autofokus, mens X-700 var det siste manuellfokuskameraet og dermed det mest avanserte.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvilket Minoltakamera er det? Jeg har selv et gammelt Minolta X-700 som jeg er veldig fornøyd med. Jeg bruker dette rett som det er. Jeg ville helt klart prøvd å reparert kameraet, man lærer utrolig mye av å leke med gamle litt "skikkelige" speilreflekskamera. Du kan jo alltids prøve å få ut sanden selv. Det koster jo ingenting å prøve... Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Det er mamma sitt gamle kamera...har vist henne bilder nå, og hverken X-700 eller 7000i ringer noen bjeller. Men XG-1 så visst kjent ut. Tviler litt på om jeg kan reparere det selv, sanden kom i kameraet på badestranden på Ramberg i lofoten. Der har de ultrafin sand, så finkornet at den ikke kan brukes til støping engang. Endret 1. mai 2006 av BlinkyBill Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg ville i alle fall ikke betalt penger for å få reparert det kameraet. Filmbaserte speilreflekskameraer får du stort sett slengt etter deg nå for tiden, og er du interessert i å skaffe deg et kan du sjekke bruktmarkedet på http://foto.no . Der får du sannsynligvis et bedre kamera for den prisen det ville kostet å reparert dette kameraet. Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg ville i alle fall ikke betalt penger for å få reparert det kameraet. Filmbaserte speilreflekskameraer får du stort sett slengt etter deg nå for tiden, og er du interessert i å skaffe deg et kan du sjekke bruktmarkedet på http://foto.no . Der får du sannsynligvis et bedre kamera for den prisen det ville kostet å reparert dette kameraet. 6025534[/snapback] Håkkei...det var egentlig alt jeg lurte på Da gidder jeg ikke rote gjennom ...rotet...for å finne det, satser heller på å kjøpe noe "nytt"... Fant masse x-700 på ebay.de, til fine priser også. (i USA tror de visst at kameraet er verdt sin vekt i gull...*syke* priser) Mange takk for tilbakemeldinger fra begge to. Endret 1. mai 2006 av BlinkyBill Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 X700 er en modell som har mange tilhengere. Prisene på gamle Nikon FM og FE er også temmelig høye, for det er fremdeles stor etterspørsel etter disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå