Gå til innhold

Gutt slått ned, ekkel følelse på en tanke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei det gjør det ikke, men hvorfor er det alltid de med annen hudfarge som slår ned de du kjenner?

6029907[/snapback]

Vet selv om en rent norsk gutt, som er det verste avskummet av folk du kan tenke deg.

Men jeg vet også om mange i samme kategoriene fra innvandrermiljøer.

Lenke til kommentar
nei det gjør det ikke, men hvorfor er det alltid de med annen hudfarge som slår ned de du kjenner?

6029907[/snapback]

Jeg har aldri blitt slått ned av en "utlending", kun nordmenn (mest bønder (omg, send de alle til Svalbard)). :s

Lenke til kommentar
Hvis jeg skjønner deg rett, FirstPrice, så opprettet du denne tråden for å fortelle oss om den ekle følelsen du hadde av å se dette bildet. Da må jeg bare spørre meg selv hvorfor du gidder i skrive at voldsmennene var av utenlandsk opprinnelse.

6025830[/snapback]

Jeg hadde blitt ekstra forbannet om kompisen min hadde blitt slått ned av Mohammed i stedet for Arne.

6025840[/snapback]

Njoa. En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge.

6025910[/snapback]

helt enig

Lenke til kommentar

Jeg valgte realfaglinja på privatskole fordi den offentlige skolen er lett for meg.

Jeg har 5 i de fleste fag, flyttet til Norge for 8 år siden.

At mange innvandrerungdommer velger lette linjer er sant, men jeg vil påpeke dere at de tre flinkeste i klassen er pakistanere. Læreren bruker dem som ressurser når han står fast i noe...

Men en ting jeg absolutt ikke skjønner noen ting av: hvorfor i all verden samler de seg i innvandrergjenger og gir faen i skolen?

Staten gir dem penger (stipend) og hjelper dem, vi har de beste mulighetene for høy utdannelse, og de er ikke engang takknemlige (her gjelder det forsåvidt både innvandrere og etnisk-norske). Jeg husker selv tider hvor jeg måtte fordi irakiske kontrollposter, gå all veien og betale dagspenger for å komme meg til en skolebygg uten tak, tavle eller kritt, samtidig med skolebøker fra 1970-tallet.

Jeg er takknemlig for hver skoledag jeg får.

-----

En som quota meg og skrev at man kan si sine meninger i dette landet.

Joda, takk skal du ha, jeg har fått det med meg :) Les innlegget mitt igjen; jeg har ikke sagt noe imot deg eller dine meninger heller, om du velger å kalle alle svarte for niggere og alle muslimer for terrorister osv, gjør det for min skyld, det er dine meninger og det aksepterer jeg helt og fullt. Jeg bare sa ifra om at det faktisk finnes folk som prøver å leve et liv.

Jeg er lei av å bli sett stygt på fordi jeg ikke har lik hudfarge som dere etnisk-norske.

Bare litt trist at folk dømmer meg fra noe jeg ikke kan for, og heller ikke fra oppførsel og personlighet. Jeg er sikker på at jeg er mye mer intelligent enn mange av dere.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Jeg valgte realfaglinja på privatskole fordi den offentlige skolen er lett for meg.

At mange innvandrerungdommer velger lette linjer er sant, men jeg vil påpeke dere at de tre flinkeste i klassen er pakistanere. Læreren bruker dem som ressurser når han står fast i noe...

Men en ting jeg absolutt ikke skjønner noen ting av: hvorfor i all verden samler de seg i innvandrergjenger og gir faen i skolen?

Staten gir dem penger (stipend) og hjelper dem, vi har de beste mulighetene for høy utdannelse, og de er ikke engang takknemlige (her gjelder det forsåvidt både innvandrere og etnisk-norske). Jeg husker selv tider hvor jeg måtte fordi irakiske kontrollposter, gå all veien og betale dagspenger for å komme meg til en skolebygg uten tak, tavle eller kritt, samtidig med skolebøker fra 1970-tallet.

Jeg er takknemlig for hver skoledag jeg får.

-----

En som quota meg og skrev at man kan si sine meninger i dette landet.

Joda, takk skal du ha, jeg har fått det med meg :) Les innlegget mitt igjen; jeg har ikke sagt noe imot deg eller dine meninger heller, om du velger å kalle alle svarte for niggere og alle muslimer for terrorister osv, gjør det for min skyld, det er dine meninger og det aksepterer jeg helt og fullt. Jeg bare sa ifra om at det faktisk finnes folk som prøver å leve et liv.

Jeg er lei av å bli sett stygt på fordi jeg ikke har lik hudfarge som dere etnisk-norske.

Bare litt trist at folk dømmer meg fra noe jeg ikke kan for, og heller ikke fra oppførsel og personlighet. Jeg er sikker på at jeg er mye mer intelligent enn mange av dere.

6030275[/snapback]

kan ikke si meg mer enig. vi har innvandrer på skolen vår man skulle tro kom fra mars, de er supersmarte. spesiellt russerne, helt vilt. og det er sanne fakta at i mange andre land er det et mye høyere press på elever at de må jobbe på skolen. her i norge har man en framtid uansett hva man velger å gjøre med livet, gidder man ikke skole kan man få et svært godt liv på trygd eller å jobbe seg oppover i en bedrift. er man dårlig på skolen i land som f.eks kina eller sør afrika for den slags skyld, er man ingenting. trygd er det bare å glemme, ord som sosialhjelp finnes ikke i vokabulæret. denne frykten for å ende opp i rennesteinen fungerer som en enorm drivkraft for ungdom. i kina sitter ungene 15 timer i døgnet med skolearbeide hele livet. de er supersmarte, her i norge jobber vi knapt 1 time i gjennomsnitt. i kina får ingeniørene sparken om de ikke opfyller arbeidskravet de får ved starten av hvert prosjekt, dette fører til at kun de ypperste av de ypperste sitter som ingeniører. hadde noe slikt skjedd i norge ville arbeidstaker som fikk sparken saksøkt lang vei, han ville i allefall ikke gått med på å signere en kontrakt hvor det stod at han ville få sparken om han ikke klarte ditten og datten. i kina byttes 1/3 av landests ingeniører ut hvert år. her fins det ikke nok ingeniører til å fylle alle plassene engang. så kom ikke her å si at utleninger er mindre smarte enn nordmenn. tenkt på hva du legger i utlendinger

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Dere sier at utlendinger er overrepresenterte i kriminaliteten, jeg sier at utlendinger er overrepresenterte i fattigdom, og det er de fattige som utførerer handlingene

6028229[/snapback]

Så du meiner at utlendinger er forutbestemt til å bli fattige?

6028290[/snapback]

Innvandrere har som oftest dårligere utdanning enn norske fordi de ikke har fått de samme muligheten i hjemlandet som vi får her. I tillegg er det mye vanskeligere å få jobb vist du heter Muhammed, siden mange arbeidsgivere ofte grovsorterer søknadder ut i fra nasjonalitet.

6028312[/snapback]

Mange av innvandrerene har god utdanning som f.eks lege og tannlege, men får den ikke godkjent her til lands fordi den er tatt utfor et EØS-land. Derfor blir mange av dem gående på sosialen eller jobbe som vaskehjelp.

Jeg ser ikke på meg selv som en rasist, men det første som slo meg da jeg leste tittelen var at det var en gjeng med pakistanere/somalierer/[sett inn afrikansk land her] som hadde gjort et eller annet. Det er jo ikke til å legge skjul på at utlendinger, og da spesiellt folk fra muslimske land, står for mye av volden som skjer på fester og på byen. Så og si hver gang jeg har vært på fest og sitter på toget eller bussen hjemover, er det en eller annen pakistanergjeng som skal begynne å krangle med konduktøren, prute eller sitte å røyke inne på toget selv om de vet like godt som alle andre at det er forbudt.

De kan heller ikke skylde på at de kommer fra et eller annen fattig land i den tredje verden, da mesteparten av dem er andre- og tredje-generasjons innvandrere som har bodd i Norge hele sitt liv.

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes oppegående innvandrere, men de er en minoritet. Akkurat som de finnes folk med mer enn 3 i snitt på mekanisk og nordlendinger som ikke drikker hjemmebrent.

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg bor i Tromsø der vi har såpass få innvandrere enda at de ikke har gjenget seg opp og heller integreres i andre miljøer. Men vi har jo selvfølgelig noen liksom gjenger, de er uansett så rusa at de nok ikke kan banke noen. Å hvis de gjør det er de ille ute, som alle vet så stemmer stort sett alle her oppe Frp.

Lenke til kommentar

oj oj oj, her bruser det jammen i blodet til mange. Det er fint med meninger, men noen av meningene her er VIRKELIG bare triste å lese :no:

Til dere som mener at det er livsfarlig og gå rundt i Oslo's gater, hvor tar dere dette fra? Sitter dere og ser på TV2 nyhetene ser overskriftene og tenker at slik må jo det være for alle i Oslo?

Generalisering er den farligste meningen i dagens samfunn. Jeg er snart 28 år, har bodd i samtlige år i eller rett utenfor Oslo, det siste året i en blokk på Tøyen (livsfarlig strøk ifølge enkelte på dette forumet)

I blokka jeg bor i er vel ikke-vestlig andelen på ca. 70-80%, men er jeg redd??

Taxi er dyrt, jeg trasker hjem fra byen uansett tid på døgnet gjennom Oslo's gater til alle tider på døgnet jeg. Det har aldri skjedd noe galt med meg. Ikke har jeg hørt om noe lignende fra noen i min relativt store omgangskrets heller.

Saken er at ja, det finnes mange idioter idenne byen både nordmenn og mennesker med ikke-vestlig bakgrunn. Men i en by med 500 000 innbyggere kan man ikke gå rundt å frykte hva som kan skje om det så skulle være at en bil kjører på meg eller at noen skulle ønske å rane meg. Da vinner frykten og gjennom frykt kommer meninger frem man strengt tatt ikke skulle ønske man hadde.

Jeg har ikke noe spesielt budskap utover hva jeg har skrevet, men følte bare jeg måtte balansere litt i "diskusjonen" her innimellom alle "faen ta alle pakkiser i skumle Oslo" innleggene.

:)

Lenke til kommentar
*Klipp, klipp*

6030784[/snapback]

Her synes jeg faktisk generalisering er "riktig" da det er sankk om en så stor andel av innvandrerene. Det er langt flere innvandrere som går rundt i gjenger og banker folk enn det er etniske nordmenn og vestlige innvandrere som gjør det samme. Kan aldri huske at jeg har blitt "truet" av en gjeng med ungdomer fra Sverige eller England, men det har skjedd med ungdomer fra midtøsten og enkelte Afrikanske land.

Lenke til kommentar
*Klipp, klipp*

6030784[/snapback]

Her synes jeg faktisk generalisering er "riktig" da det er sankk om en så stor andel av innvandrerene. Det er langt flere innvandrere som går rundt i gjenger og banker folk enn det er etniske nordmenn og vestlige innvandrere som gjør det samme. Kan aldri huske at jeg har blitt "truet" av en gjeng med ungdomer fra Sverige eller England, men det har skjedd med ungdomer fra midtøsten og enkelte Afrikanske land.

6030832[/snapback]

Så rart, jeg kan aldri huske å bli truet av en utlending, verken alene eller i bander. Jeg kan derimot huske at jeg fikk litt bank på barneskolen, som de fleste gjorde. Jeg kan huske at de var hvite, og at de var drittsekker til tross for sin nydelige, bleke hårfarge og flotte kristne tradisjon.

Argumentet "jeg har aldri opplevd det, derfor er det ikke sant" fungerer ikke. Sannheten er at jeg aldri har opplevd noen problemer med utlendinger, verken mørke eller lyse. Grunnen til denne holdningen så mange opplever er enkel; hvis en gutt voldtar en jente, da er det voldtekt. Hvis en mørk gutt voldtar en lys jente, da er det en tragedie og den første saken på nyhetene.

Lenke til kommentar

Da har spampolitiet gjort jobben sin. Tråden er igjen åpen.

Ønsker dere å diskutere hverandre, gå på bar (da snakker jeg om en virkelig bar, ikke forumbar).

Og pass språket takk. Kan gjerne liste opp litt fra retningslinjene, men det vil bare ende med at jeg må dra frem alt utenom det som har med reklame og piratkopiering ;)

Reaksjon på moderering gjøres som sagt på pm.

Lenke til kommentar

Tviler ikke et sekund. Det siste du trenger er å klarere deg selv, så ikke folk tror du er gjengmedlem.

Bare litt trist at folk dømmer meg fra noe jeg ikke kan for, og heller ikke fra oppførsel og personlighet.

Tror bare det gikk litt over stokk og stein. Føler du at du blir beglodd på gata?

Jeg er sikker på at jeg er mye mer intelligent enn mange av dere.

DET er ikke måten å bygge bro på. Ydmykhet er en dyd. Vet ikke om du har den andre i behold eller ei, men denne kan du beholde.

Endret av dub
Lenke til kommentar

for meg finnes det 3 typer innvandrere:

1. hvite innvandrere (russere, svensker osv) ut ifra mine opplevelser er disse meget imøtekommende, hyggelige og har en positiv innstilling til å arbeide for pengene sine. Disse synes jeg dermed er en berikelse for samfunnet.

2. negre (afrikanere, folk som praktiserer religionen islam) jeg har personlig nesten aldri møtt en neger som har gjort nytte for seg eller tatt skolegang alvorlig. fåtallet av dem er derimot meget hyggelige.

3. gladnegre (folk fra sør amerika, kina osv) glade, inteligente og imøtekommende mennesker som faktisk er med å bidrar positivt i samfunnet. meget berikende for det norske samfunn

dette er da mine synspunkter fra MINE personlige opplevelser:)

Endret av Gotara
Lenke til kommentar

"Do you know what a norwegian calls five past four? - Overtime!"

Angående jobbing så er vel få så borskjemt som nordmenn.

Har vært i endel "tumulter" i min ungdom, men dette er med et unntak utelukkende med etniske nordmenn.

Skal jeg rangere de 10 beste jeg har jobbet med så er nok folk med utenlandsk opprinnelse på halvparten av den listen, nordlendinger dekker den andre halvpart.

Utenlandske taxisjåfører er også generelt langt hyggeligere enn de gretne norske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...