Gå til innhold

Gutt slått ned, ekkel følelse på en tanke

Anbefalte innlegg

*Schmock/fjernet av mod*

Jeg mener at hvis det var hvite som var problemet, hadde vi ikke skyldt på rasen, men forholdene. Det er forholdene de mørkhudete er i som skaper problemene, ikke medfødte holdninger som følger visse raser.

Det er følgende kobling som veldig mange gjør, som virker logisk for dem, men ikke for meg:

Det er flest innvandrere som gjør x.

Derfor kan vi si:

Innvandrere har større sannsynlighet for å gjøre x fordi de er av en annen hudfarge.

Det jeg gjerne skulle sett var at folk ikke tok den lettvinte FrP-tankegangen og heller se på det med forstående øyne, ikke dømmende. Utlending slår nordmann. Jeg spør hvorfor, du spør hvor vi kan sende ham. Dere sier at utlendinger er overrepresenterte i kriminaliteten, jeg sier at utlendinger er overrepresenterte i fattigdom, og det er de fattige som utførerer handlingene. Vi har like voldelige hvite gjenger fra fattige strøk her i Bergen, de samler seg uansett hudfarge eller opprinnelse. Det har med forholdene å gjøre.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere sier at utlendinger er overrepresenterte i kriminaliteten, jeg sier at utlendinger er overrepresenterte i fattigdom, og det er de fattige som utførerer handlingene

6028229[/snapback]

Så du meiner at utlendinger er forutbestemt til å bli fattige?

Eg vil absolutt ikkje kalle meg rasist, men når eg las tittelen på denne tråden tenkte eg med ein gong på voldelige utlendinger. Det finnes mange greie, men den delen som ikkje er fullt så grei er heilt klart i overtal.

Berre her i Ålesund kryr det av innvandrande flokkdyr i heilt feildimensjonerte klær, og det går ikkje ein dag uten at ein høyrer kva gale dei har gjort. Eg blir forbanna, frustrert og oppgitt på samme tid. Faen.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Dere sier at utlendinger er overrepresenterte i kriminaliteten, jeg sier at utlendinger er overrepresenterte i fattigdom, og det er de fattige som utførerer handlingene

6028229[/snapback]

6028290[/snapback]

Innvandrere har som oftest dårligere utdanning enn norske fordi de ikke har fått de samme muligheten i hjemlandet som vi får her. I tillegg er det mye vanskeligere å få jobb vist du heter Muhammed, siden mange arbeidsgivere ofte grovsorterer søknadder ut i fra nasjonalitet.

Lenke til kommentar

6028229[/snapback]

6028290[/snapback]

Hehe, nei, jeg håper jeg ikke formulerte det slik. Det jeg mente var at det er mer sannsynlig at innvandrere fra de såkalte "pakkis"-landene som kommer til Norge har i gjennomsnitt mindre penger enn Ola Nordmann, fordi mange av dem er flyktninger. Det er de fattige, lidende som kommer til Norge, enten fordi de flykter fra krigsherjede land eller fordi de ikke klarer å leve i landene de lever i, og derfor kommer til Norge for å leve i et I-land.

edit: Dette har, som jeg nevnte tidligere, med forutsetninger enn selve rasen. Det er en selvfølge at en person født utenfor Norge vil med stor sannsynlighet være fattige enn en født i Norge, da de 4-5 millionene i Norge er blant de rikeste i verden.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

6028229[/snapback]

6028290[/snapback]

Innvandrere har som oftest dårligere utdanning enn norske fordi de ikke har fått de samme muligheten i hjemlandet som vi får her. I tillegg er det mye vanskeligere å få jobb vist du heter Muhammed, siden mange arbeidsgivere ofte grovsorterer søknadder ut i fra nasjonalitet.

6028312[/snapback]

Bullshit. Viss eg skal ta Ålesund som eit eksempel, er mesteparten av medlemma i "gangstergjengane" født og oppvokst i Norge.

Lenke til kommentar

6028229[/snapback]

6028290[/snapback]

Hehe, nei, jeg håper jeg ikke formulerte det slik. Det jeg mente var at det er mer sannsynlig at innvandrere fra de såkalte "pakkis"-landene som kommer til Norge har i gjennomsnitt mindre penger enn Ola Nordmann, fordi mange av dem er flyktninger. Det er de fattige, lidende som kommer til Norge, enten fordi de flykter fra krigsherjede land eller fordi de ikke klarer å leve i landene de lever i, og derfor kommer til Norge for å leve i et I-land.

edit: Dette har, som jeg nevnte tidligere, med forutsetninger enn selve rasen. Det er en selvfølge at en person født utenfor Norge vil med stor sannsynlighet være fattige enn en født i Norge, da de 4-5 millionene i Norge er blant de rikeste i verden.

6028336[/snapback]

Akkurat dèr er eg enig, og det er jo ganske sjølvforklarande at dei då kjem til velstandslandet Norge.

Lenke til kommentar

6028229[/snapback]

6028290[/snapback]

6028312[/snapback]

Noen har det, men utdannelsen blir ikke godkjent av norge.

Lenke til kommentar
Bullshit. Viss eg skal ta Ålesund som eit eksempel, er mesteparten av medlemma i "gangstergjengane" født og oppvokst i Norge.

6028350[/snapback]

De er kanskje oppvokst i Norge ja, men de er fortsatt oppvokst i de fattige miljøene som en følge av at foreldrene deres ikke har skikkelig utdaning eller jobb, og da er det mye lettere å selv bli en del av kriminelle miljøer, når du er oppvokst i dem.

Lenke til kommentar
syns pakket hunne blitt sendt hjem til der de kommer fra. det værste er at det sikkert ikke fikk noe konsekvenser for de som gjorde det.

6029642[/snapback]

Tror det er flere 2.generasjons enn 1.gen som eventuelt bryter loven. Dvs de har norsk pass, og kan ikke sendes hjem.

For det første burde visse personer her roe seg litt. for det andre burde innvandrere faen meg tolerere litt kritikk før de roper rasisme og gjenger seg sammen for å banke oss.

Tror ikke de som roper rasisme og gjenger seg sammen henger her på forumet.

Rett kritikk mot de som fortjener det.

Pent Sky, pent. :wee:

Endret av dub
Lenke til kommentar
Media har jo en ekstrem påvirkning her da. det nevnes veldig ofte at "gjerningsmennene er av ikkenorsk opprinnelse". dessuten framheves disse sakene også siden de selger

6028269[/snapback]

Media? Det var ikke media som opprettet denne tråden. Jeg sa i fra om det allerede helt i starten av tråden, at det var unødvendig å nevne hudfarge og opprinnelse, men neida. Se nå hvor diskusjonen har tatt veien.

Lenke til kommentar
Njoa. En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge.

6025910[/snapback]

Kompis av meg blei og slått ned av en "pakkis" natt til 1.

Dette var uprovosert, han kom seg ikke unna fikk greisebank,mista tann å noe greier, han andre kom seg unna... Politiet har fått vite og de skal vel fort i retten neste tirsdag...

Endret av Best0
Lenke til kommentar
#1 Det jeg gjerne skulle sett var at folk ikke tok den lettvinte FrP-tankegangen og heller se på det med forstående øyne, ikke dømmende.

#2 Utlending slår nordmann. Jeg spør hvorfor, du spør hvor vi kan sende ham.

#3 Dere sier at utlendinger er overrepresenterte i kriminaliteten, jeg sier at utlendinger er overrepresenterte i fattigdom, og det er de fattige som utførerer handlingene.

6028229[/snapback]

#1 Etter enhver forbrytelse mot norsk lov i Norges land skal man utmåle en straff. Det er meg revnende likegyldig hvor mye dere måtte "forstå" dere på lovbryteren, så lenge han får sin rette straff, presis lik den straffen alle andre som har begått samme forbrytelse får.

#2 For det første spør jeg aldeles ikke om hvor vi kan sende ham, men hva straffen blir. Jeg står også å heier når politiet kommer til åstedet, eller setter igang jakten på gjerningsmennene. Dette gjelder uansett om det er en likblek goter-liknende bondeknøl av en nordmann, eller om det er Ali Mustafa som er fetteren til min likale kebab-tilbyder.

Hvor vi skal sende ham, eller om vi skal sende ham noe sted i det hele tatt, stiller jeg spørsmål om i den politiske debatt, ikke debatten etter én enkelt episode.

#3 Det er da man i den politiske arena må komme med foretak som kan sørge for at utlendingene kommer seg ut av fattigdommen på lik linje nordmenn. Det kan forøvrig være interessant å peke på æresdrap osv. som ofte blir begått vel så ofte av velstående folk som av fattige. Man finner også gjengmedlemmer i 20-årene som kjører mye finere biler enn det jeg kommer til å ha råd til når jeg er på samme alder. Det er ikke sjelden kulturen også har en del å si på atferdsmønstre (atferdsproblemer) senere i livet. Derfor bør man også sørge for at man så fort man kommer inn i landet blir kurset i språk, kultur, oppførsel o.l. slik at man ikke får et sjokk så fort man begynner å møte andre nordmenn som nå er dine naboer og landsmenn.

Målet når man kommer til Norge skal være å tilpasse seg den norske kultur såpass mye at man ikke faller utenfor. (nei, jeg snakker ikke om fornorskning over enhver grense) Her har den enkelte innvandrer et ansvar, og det samme har den norske stat.

Lenke til kommentar
Njoa. En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge.

6025910[/snapback]

Kompis av meg blei og slått ned av en "pakkis" natt til 1.

Dette var uprovosert, han kom seg ikke unna fikk greisebank,mista tann å noe greier, han andre kom seg unna... Politiet har fått vite og de skal vel fort i retten neste tirsdag...

6029852[/snapback]

Endrer ikke det faktum at man kan være en drittsekk uansett hva slags hudfarge man har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...