Gå til innhold

Gutt slått ned, ekkel følelse på en tanke

Anbefalte innlegg

er det bare meg eller eksisterer ikke folk med utenlandsopprinnelse på de mer "krevende" linjene på videregående? jeg har ikke sett en eneste mørkhudet på medier & kommunikasjon, idrett osv.

syns egentlig dette beskriver dagens situasjon med den nå unge generasjonen innvandrere.

og uten tvil er mesteparten av de jeg har møtt sykt aggresiv :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke det store problemet med generaliseringer. Ikke hemmelighet at det er mange innvandrere som er problematiske. På samme måte kan man si at folk som går mekken ofte også ikke er folk av høyt kaliber.

Det ligger jo i ordet generalisering at det er noe som gjelder generelt, mao. det vil alltid være massevis av untak.

For å svare på selve tråden: Utrolig trist at folk gidder å gjøre slikt.

6026440[/snapback]

Prøv å sett deg i andre sin situasjon. At andre skal forstå at du mener det er underforstått at ditt og datt, blir feil. Du kan sikkert ha prinsipper/meninger i livet som du ikke liker at folk slenger med leppa om.

Dessuten der hvor en generaliserer med underforståtte meninger, f.eks ikke alle med utenlandsk opprinnelse lager trøbbel kan en annen generalisere og mene at alle står bak.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
^^Kan virke sånn, men jeg har en dyktig gutt i klassen som opprinnelig er fra Bosnia.

Men så har jeg også en somalier...

6027901[/snapback]

en russer i min tidligere klasse var veldig flink han og :) nesten 5 i snitt. som sagt er det jo de som er utrloig flink og, men dagens image er skikkelig "gangsta in da hood" med masse fake gullsmykker osv.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemlighet at det er mer prosent krimminelle blant innvandre enn blant Norske. Men i steden for å rope jævla svartinger ol. kan dere heller prøve å gjøre noe med problemet. Hovedgrunnene til de kriminelle innvandrerene er dårlig intergrering, rasisme og kultur. Når folk tar avstand fra innvandrere gjør det bare situasjonen værre, da de samler seg i gjenger med andre innvandrere. Så jeg vil faktisk si at fremmedfrykten vi ser her i Norge er noe av det som skaper kriminelle blant innvandrere, men selvfølgelig skal en voldelig kultur ha mye av skylden også. I tillegg til at mange av disse innvandrerene har opplevd forferdelige ting som blant annet krig, og det setter selvfølgelig spor.

Lenke til kommentar
er det bare meg eller eksisterer ikke folk med utenlandsopprinnelse på de mer "krevende" linjene på videregående? jeg har ikke sett en eneste mørkhudet på medier & kommunikasjon, idrett osv.

6027895[/snapback]

Haha, hvaforno?

Lenke til kommentar

6027895[/snapback]

Haha, hvaforno?

6027961[/snapback]

prøver du å påstå at MK ikke er krevende?

Lenke til kommentar
utlendinger som holder på sånn skulle vært sendt til land med krig og diverse og fått seg et skudd i nakken! eller satt for retten i sitt egent land!!

oppfatta rett? først slo de ned gutten så tok de bilde av det ?  :scared:

6027936[/snapback]

Men hva hvis det hadde vert en normann som hadde gjort det?

Skulle sendt han ned til et krigsherja land og gitt han et nakkeskudd?

Nei, Hvorfor få inn flere slike i norge, da vi har slike fra før av. Hvorfor ike bare ta inn godt utdannede folk...

Lenke til kommentar
utlendinger som holder på sånn skulle vært sendt til land med krig og diverse og fått seg et skudd i nakken! eller satt for retten i sitt egent land!!

oppfatta rett? først slo de ned gutten så tok de bilde av det ?  :scared:

6027936[/snapback]

Men hva hvis det hadde vert en normann som hadde gjort det?

Skulle sendt han ned til et krigsherja land og gitt han et nakkeskudd?

Nei, Hvorfor få inn flere slike i norge, da vi har slike fra før av. Hvorfor ike bare ta inn godt utdannede folk...

6027973[/snapback]

hvis enn nordman hadde gjort det villa han ha kommet for norsk rett ;) men de som ikke har oppholds tillatese osv kan jo barre få ræva si tel lande de kommer fra og bli satt for retten der ikke plage de norske dommerne ^^

Lenke til kommentar

Har en historie fra ungdommskolen, der en innvandrer fikk brannalarmen til å gå, han ble ferska, men fikk ikke noe pes for det. pga han var innvandrer og styret på skolen ikke ville virke rasisstiske. Så noen uker senere fikk ei kvit jente brannalarmen til å gå av, hun fikk pes og bot hjem for det...

Der er det også noe som ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar
Har en historie fra ungdommskolen, der en innvandrer fikk brannalarmen til å gå, han ble ferska, men fikk ikke noe pes for det. pga han var innvandrer og styret på skolen ikke ville virke rasisstiske. Så noen uker senere fikk ei kvit jente brannalarmen til å gå av, hun fikk pes og bot hjem for det...

Der er det også noe som ikke stemmer helt.

6028039[/snapback]

Selvfølgelig, det ser jeg på som rasisme.

Lenke til kommentar

6027895[/snapback]

Haha, hvaforno?

6027961[/snapback]

prøver du å påstå at MK ikke er krevende?

6027971[/snapback]

Det står jo der at han ikke har sett en eneste mørkhuded fyr på de mest "KREVENDE" linjene på VGS!

Lenke til kommentar

Egentlig så er jo enkelte nordmenn og andre menn like ille.

Som sagt mange ganger her. Det er synd at noen av utlendingene ( og andre endinger :p ) skal ødelegge for resten.

Jeg kjenner en del folk som ikke er norsk av opprinnelse, og mange av de er da like hyggelige, og om ikke mer hyggelige enn de andre jeg kjenner.

Uff, nå rota jeg litt i setningene her XD

Håper jeg blei forstått selv om det kanskje ikke satt helt fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Noen er redd for å bli framstilt som neandertal, mens andre gledelig viser det.

6028083[/snapback]

Mener du at for å vise at man tilhører slekten Homo Sapiens Sapiens må man fornekte at det er et kulturproblem med slossing og dop, da som oftest hos enkelte innvandrer-gjenger eller liknende?

Det finnes drittsekker hos alle folkeslag, og det finnes gode folk hos alle folkeslag, men man behøver da ikke fornekte statistikken når den så tydelig sier at gruppene er skeivfordelt prosentmessig i enkelte miljøer, særlig i byene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...