Gå til innhold

Litt i tvil om rett fokus

Anbefalte innlegg

Et helt ordinært blomsterbilde av en utvalgt stemor på min veranda. Ikke noe spesiellt med den, imidlertid plager det meg litt at i mine øyne ser det ut som om bladet nede til venstre er skarpere enn det skal være. Er det øynene som spiller meg et puss, har jeg rett, eller skal jeg rett og slett slutte å bekymre meg om detaljer og heller gå ut å ta flere bilder? :)

post-29665-1146520661_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig, slutt å bekymre deg. :!:

Nå sitter jeg med en laptop med litt blass skjerm, men ser ut som at blomsten har riktig fokus. Bladet til venstre og det til høyre ligger i samme fokusplan som gjør at alle 3 er i fokus. Akkurat som seg hør og bør.......... :)

Lenke til kommentar
Knips? :) Antar det är ordet för Beskär, engelska Crop!

Skulle nog använt mig av ett annat objektiv för att få blomman täcka hela bildramen. Annars ser det bra ut. Bilden skulle platsa i en blomtidning. :-)

6025894[/snapback]

Crop..?

Nei, ut å knips betyr ut å ta bilder..

Lenke til kommentar

Da har sjelen falt til ro, den aktuelle blomsten er inspisert igjen der den står, og det er slått fast at blad og blomst stikker nøyaktig langt frem.

Ille hvordan tvil om at utstyret virker som det skal plutselig slår inn.....

jlw: Jeg må bruke det jeg har, en ordentlig macro står på ønskelisten, og sparegrisen fylles sakte opp, så objektivet kommer.

Ellers til dere andre: Hyggelig med beroligende tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Ett Nikon 60mm 2.8 Micro är ett superskarpt macroobjektiv. Om du sett mina myr och fästingbilder, och alla andra bilder jag postat är taget med det objektivet. Förövrigt det enda objektiv jag äger. :-) Börjar tröttna på 60mm. Men vad gör man när man sparar till ett bättre. Spise spurv kanske.... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...