defensor Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kjøpte for en stund siden et 1900xt kort. ATI skriver at kortet burde kjøres på minst 450 watt PSU eller et med 30 amper på en 12 volt rail. Jeg har en litt gammel kvalitets psu på 350 watt med 26 amper på 12 volts rail, kortet kjører stabilt, men jeg er litt bekymret... Har lest at man kan combinere to "rials" og koble dette til skjermkortet. Er det noen som vet hva slags amper jeg får da? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 tja, teoretisk sett, så vil du få dobbelt så mye, men du må huske at kobler du sammen begge, om du har to, så går alt til alle delene i systemet, mens har du en rail, på 30A til bare skjermkortet, så får skjermkortet denne alene. men har du ikke fått noen problemer enda, så tror jeg ikke du har noe å være bekymret over, bare pass på at det ikke blir for varmt, og vær forsiktig med å utvide med flere kompontenter som trekker strøm, f.eks. en vifte... Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, men det kan kanskje elektronikk-kyndige uttale seg om. Jeg kjører en elendig Thermaltake 480W med kun 18A på 12v. Har overklokket både cpu og gpu til 1,55v uten stabilitetsproblemer. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (...) vær forsiktig med å utvide med flere kompontenter som trekker strøm, f.eks. en vifte... 6025370[/snapback] De fleste vifter trekker neppe mere enn 5-10 watt. Jeg har en PSU som det står 400 watt på, men har kun 15 amper ved 12 volt. Fungerer helt fint til Athlon64 3400+, 7900GT, 3 stk HDD + 1 stk DVD, 3 vifter og 2 stk PCI-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå