ponnihest Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Nei, jeg mener at Kodak fremdeles tilvirker denne. De har den på B&H. Men det er vel fremkallingen som kan være litt tricky, meg bekjent så er det kun tre steder som står på Kodaks liste. Nærmeste er vel Sveits. 6213162[/snapback] Da troor jeg at jeg bruker Ektachrome, siden jeg har fremkalt den (x) her til lands Nå merker jeg at jeg ble litt opprømt, men det er bare så utrolig morsomt å fremkalle selv. Jeg garanterer at du glemmer RAW-filer i det øyeblikket du åpner tanken og ser at det faktisk har festet seg noe på filmrullen 6213162[/snapback] Jeg for min del har ikke gidda å funne ut av raw Lazy. Men har tenkt å installere programvaren som fulgte med kameraet i nærmeste fremtid Er sikkert knallgøy å fremkalle selv, har vært med en halv gang i mørkerom... Men tror det blir for kostbart for meg å drive på med Men det irriterer meg at jeg egentlig har hatt lite å gjort med f. eks. et kryssfremkalt foto, det er liksom ikke helt mitt verk Lenke til kommentar
modin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Da troor jeg at jeg bruker Ektachrome, siden jeg har fremkalt den (x) her til lands Kodachrome er nok ikke noe for deg, da den har helt motsatte egenskaper av det du ønsker. Den gir veldig duse farger, derfor var den populær til portrett. Men jeg tror Kodak har en ekstra fargemettet E6 film se på Kodak.com så kan du jo prøve den diasfilmen som har mettede farger. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Neida, Kodachrome eksisterer fortsatt, men tror de har kuttet ut uinnrammet (eller var det omvendt?). Vi selger det faktisk fortsatt i butikken jeg jobber i, men det går ofte tomt da enkelte kunder får det for seg at de skal hamstre så fort de ser at vi har på lager. Vi kan ikke ta inn FOR mye heller, for da kan datoen bli dårlig om det plutselig blir litt lite salg en periode. EDIT: Ang. Reala. Neida, jeg mener ikke ekte farger er kjedelig. Men for de som ønsker sterke farger, kan den oppleves som noe kjedelig... altså, de får ikke så mye trøkk som de ønsker. Ofte kan for mye trøkk bli uekte, men enkelte ønsker dette. Så bare i dag da en kunde var misfornøyd med bildene. Det var for lite farger, mente de. Personlig syntes jeg fargene var nær perfekt, men vi skrudde nå opp chroma for den kunden, og selv om fargene i bildene da nærmest skrek mot meg, var kunden fornøyd. Endret 31. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Da troor jeg at jeg bruker Ektachrome, siden jeg har fremkalt den (x) her til lands Kodachrome er nok ikke noe for deg, da den har helt motsatte egenskaper av det du ønsker. Den gir veldig duse farger, derfor var den populær til portrett. Men jeg tror Kodak har en ekstra fargemettet E6 film se på Kodak.com så kan du jo prøve den diasfilmen som har mettede farger. 6215625[/snapback] Har ikke sjekket siden, men det er nok E 100 VS det er snakk om her. I disse dager tror jeg det svarer seg å gå til innkjøp at flest mulig filmer om gangen, slik afseth skriver om. Å kjøpe en eske med filmer til noen hundrelapper over nettet er nok det beste alternativet. Det koster litt, men så har man filmer en liten stund. De fleste filmentusiaster er desverre avhengig av å kjøpe filmene sine på den måten. Edit: Enig i at Kodachrome ikke ville vært mitt førstevalg til Lomo. Den blir fort litt "grå" i forhold til hva du forventer av et lomografi. Endret 1. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har brukt Fujichrome Sensia Lenke til kommentar
swanky Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 I disse dager tror jeg det svarer seg å gå til innkjøp at flest mulig filmer om gangen, slik afseth skriver om. Å kjøpe en eske med filmer til noen hundrelapper over nettet er nok det beste alternativet. Det koster litt, men så har man filmer en liten stund. De fleste filmentusiaster er desverre avhengig av å kjøpe filmene sine på den måten. Og så er man relativt trygg på å få konsistente reslutater, noe som ikke minst er greit for oss som bruker S/H og fremkaller selv. Lenke til kommentar
ostogkjeks Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Mjau-mjau, kattekwinne og alle andre! Jeg vurderer å bestille et Fisheye No 2 (http://shop.lomography.com/fisheye/) fra Lomography.com. (pluss en bag og masse film) Lomo-gutta sier at det skal sendes før 9.juni. Så til de store spørsmålene: -Hvor lang tid tar det ("trenger" kameraet før 10.juli) -Hvor mye må jeg betale (jeg bestiller for over 200€, så lomo betaler shipping, men norsk toll, moms osv er vel i tillegg?) *-BLÅ LØK-* Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Mohahaha, det var kult :!: Jeg bestilte mitt den 18. desember, og fikk det lille julaften, ganske fort. Du kan lese om mine oppturer og nedturer om Lomo, bestilling og fremkalling i en tråd under "fotografering". Toll og moms kommer nok, ja, gjorde i hvertfall det hos meg. Levde lykkelig i en mnd., men regninge kom Film kan du kanskje kjøpe via norske nettbutikker også, da sparer du i hvertfall en hel del moms. Hvilke filmer skal du ha? Lenke til kommentar
modin Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Mjau-mjau, kattekwinne og alle andre! Jeg vurderer å bestille et Fisheye No 2 (http://shop.lomography.com/fisheye/) fra Lomography.com. (pluss en bag og masse film) Lomo-gutta sier at det skal sendes før 9.juni. 6264073[/snapback] Jeg ville nok lettet etter de samme produktene gjennom andre kanaler i stede for å kjøpe de for overpris fra Lomo Society. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå