Gå til innhold

Skoleprosjekt: Fotografering - Tips?

Anbefalte innlegg

Har et prosjekt på skolen nå, hvor jeg har valgt å bruke kameraet, og lage et prosjekt utfra det. Har kommet igang, men har begynt å slippe opp for ideer. Startet med at jeg skulle bruke Photoshop, men dette forkastet jeg etterhvert, og bestemte meg for å gå over til vanlig fotografering.

Til min disposisjon har jeg et temmelig gammelt "kompakt"kamerat, et Canon A30, som er tilstrekkelig, siden prosjektet leveres digitalt. Kameraet har endel funksjoner for lukkertid og slikt.

Kort og godt trenger jeg noen tips for bilder som ser noenlunde imponerende ut, f.eks. vinkler, kontraster, bruk av kameraet i mørket, lange lukkertider o.l, har igrunn ingen begrensninger, så det er helt åpent. (Muligens et litt dumt utgangspunkt til å få tips)

Har et par uker på meg, og har ellers god tid til å få gjennomført det, siden det også er lite lekser.

Håper på et par tips fra noen som er mer erfarne enn meg. :)

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å browse bildekritikken for inspirasjon. Hvis du finner et bilde du liker, så kan du jo gå ut og prøve å lage noe lignende. Mer hjelp enn det kan vi neppe gi deg. Da ser du jo hvilke vinkler og slikt som evt fungerer. Det er enklere enn å få det forklart i skrift.

Hvis du finner et bilde du liker, så må du vurdere om du kan klare å ta et slikt bilde. Hvis ikke, så fortsetter du til du finner noen som du kan fikse.

Jeg trodde forresten hensikten med slike oppgaver var at eleven skal vise sin kreativitet. Hvis dette ikke er et fotofag, så tror jeg ikke man forlanger at det skal være teknisk perfekt, men kreativt. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal hjelpe deg med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...