Gå til innhold

Trenger nytt headset

Anbefalte innlegg

Etter at det forrige headsettet mitt ikke tålte det brutale møtet med veggen, så må jeg nesten gå til anskaffelse av et nytt. Er det noen som kan anbefale et trådløst headset til vanlig PC-bruk (musikk og filmer o.s.v.), eventuelt et headset med lang ledning (3,5 m+)? Det skal altså bare brukes til PC-bruk hjemme, så om det slippes ut litt lyd til omgivelsene medfører ikke det noen problemer. Pris bør helst være under 1500,-. Leser en del positivt om Grado SR60. Er ledningen lang på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/product.php?product_id=40812

En kamerat av meg kjøpte seg dette, og det er helt fantastisk! Det tålte en 5 ukers guttetur i USA uten i bli ødelagt (jeg satte meg faktisk delvis på det engang) og lydkvaliteten er meget bra. Det aller beste er lievel komforten i det. Vekta er ubeskrivelig lav så de er meget gode og bruke. Har selv koss 4aat, som kanskje har en tanke dypere bass, men hadde jeg hatt valget hadde jeg valgt AKG uten den minste tvil.

Det er også utskiftbar kabel om du skulle klare å ødelegge den.

Kan legge til at bruttern kjøpte seg https://prisguiden.no/product.php?product_id=17293 nylig, og selv om jeg ikke har fått testa lydkvaliteten i det kontra AKG, hadde jeg nok likevell valgt AKG

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Eg har eit AKG K 271S, og det er heilt supert. Utan tvil den beste lyden eg har fått rett i øyra mine. Så dersom du har nok kroner til det vil eg ha gått ein plass for å prøve dei. Og om du ikkje har råd, er det beste å aldri prøve dei, sidan du heilt sikkert får lyst på dei etter å ha hatt dei på hovudet.

Dei kan kjøpast med ulike valg av ledninger.

Lenke til kommentar

Der må eg nok seie ateg er ueinig med deg Peterman. Det er på ingen måte nokon "no-brainer". Du får min favoritt for 1540,- Den har alt du nevner på DT770, er pen i tillegg, og har ein balansert lyd (ikkje noko overvekt av noko).

Så til unskin må eg seie at det einaste som er ein "no-brainer" er at du må gå ut i ein butikk å prøve litt. Deretter kan du kjøpe den du liker best der du finn for godt. Det er ikkej kjøpeplikt sjølv om ein får hjelp i ein butikk.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både AKG K271S og Beyer DT770, og begge disse er særdeles bra hodetelefoner.

Mitt valg ble DT770, av følgende hovedgrunner:

- Morsommere lyd. K271 er nok litt mer balansert, men bassen i DT770 er fantastisk festlig. DT770 hørees mer ut som en høyttaler.

- Mer solid konstruksjon. K271 har en del løsninger som føles ganske spinkle, spesielt disse tynne trådene til hodebandet, og av/på switchen.

- Ikke så svette ører. K271 er behagelig å ha på, men skinnputene gjør at ørene blir fortere varme og svette enn med Beyerens velurputer.

- 5 års garanti mot AKGs 2 år. Ok, ikke sååå viktig, men det teller jo litt.

Ellers finnes jo denne X-faktoren. Til mitt bruk passet DT770 best, den føltes bare riktigst på flere måter som er vanskelig å sette fingeren på.

Men for all del, gjør som Sevald sier, gå i butikken og prøv. Det er det lureste.

Lenke til kommentar

-Dei tynne trådene er faktisk veldig solide. Eg har utsett dei for litt juling og dei tåler faktisk ein god del. Det vil seie at dei har tålt alt eg har utsett dei får. Dei er nok laga av eit eller anna metall som er noko fleksibelt.

-Den brytaren var eg og veldig skeptisk til når eg såg på dei, men den er nå ein av dei tinga som eg liker best ved dei. når ein tek dei av hovudet blir lyden borte, og ein slepp dermed å slå av og på lyden så ofte.

Når det er sagt er nok DT770 like bra. Dette er tross alt to headset som ligg i ei prisklasse der ein finn mykje bra.

Så kva seier dykk folkens, skal vi konkludere med at han/ho får gå i sin nærmaste butikk som har den slag stash for å prøve seg litt fram?

Lenke til kommentar
Så kva seier dykk folkens, skal vi konkludere med at han/ho får gå i sin nærmaste butikk som har den slag stash for å prøve seg litt fram?

6038484[/snapback]

Definitivt.

Bare synd at det er litt vanskelig å finne butikker som har noe særlig utvalg utover Koss.

Lenke til kommentar

Prøv spesialist musikkbutikker. Og plasser som Hi-Fi Kjeden/Center. Dersom trådstarter tek seg bryet med å svare her, og fortel kvar han/ho bur, er det vel mogleg nokon veit kvar han/ho kan finne ein butikk.

Lenke til kommentar
Får du teste settene i butikken? Tenker at dersom dei har eit greit utvalg, alle innpakka i kraftig embalasje, får du lov til å bryte opp ein par og tre for å teste? Eller har dei testsett liggande?

6044015[/snapback]

Hifi-Klubben i Drammen har ihvertfall et "tårn" med en rekke hodetelefoner hengende klare til å bli klådd på :thumbup:

Edit: Har hatt Sennheiser HD570 og var veldig fornøyd med de. Har HD595 nå og er minst like fornøyd! - Behagelig å ha på seg og pen lyd.

Har forøvrig Sennheiser PC160SK Gaming-Edition også men som navnet tilsier er det mer et gaming sett, ikke like behagelig i lengden heller..

Endret av BKB
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager at jeg ikke har kunnet svare tidligere, men diverse sykehusopphold og masse eksamensstress har gjort at jeg knapt har sittet foran PC-en hele denne måneden. :cry:

Jeg kan dessverre ikke gå innom noen forretninger som fører headset, da små mongoplasser nord for polarsirkelen gjerne ikke har noen forretninger som spesialiserer seg på slikt. :p

Lenke til kommentar
Får du teste settene i butikken? Tenker at dersom dei har eit greit utvalg, alle innpakka i kraftig embalasje, får du lov til å bryte opp ein par og tre for å teste? Eller har dei testsett liggande?

6044015[/snapback]

Hifi Center Kjeden lar deg teste hodetelefoner om du maser litt på dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...