Gå til innhold

Beste 17" LCD Skjerm?


Blodhemn

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en LCD skjerm som er:

 

Pen å se på:

God Kvalitet:

Helst mulighet for DVI:

Pris: Opp mot 7k

Bra respons tid: 25ms ish.

 

Så langt har jeg sett på

 

Samsung Syncmaster'n 171B (tror jeg den het).

Hansol H711

og CTX pv720a

 

Flere forslag?

 

CTX'en er fra et sted som heter vaagenconsulting.no er det noen som har erfaringer med denne sjappa her?

Ble ikke over imponert over siden, og er litt skeptisk til å bestille så dyre ting over nettet.

Jeg har tiltro til psdata, microplex og komplett, men er alltid litt skeptsik til nye nettbutikker, noen som har noen erfaringer med disse?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-03 12:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste 17" skjermen er vel eizo L575, men den koster ca 8500 kroner.

 

viewsonic har noen i prisleiet rundt 7000 kroner, men så tester av ene ksjermen og det så ut til at skjermdataene var dopa litt fra fabrikkanten og at de tekniske data ikke holdt.

 

Ser at mange er forøyd med hyundai L70a som selges på psdata for ca 5500 kroner. Om den er direkte vakker å se på er en ting, men spesifikasjonene og erfaringene her på forumet sier at det er en god skjerm til den prisen.

 

Men den beste er nok eizo L575.

 

ps. husk å ta skjerm med dvi kontakt (husk også kabel). I de fleste tilfeller blir bildet bedre med bruk av dvi kontakten fra skjermkortet direkte til skjermen.

Lenke til kommentar

Det kommer tydelig fram at folk sverger for Hyundai'en på dette forumet her.

 

Men den leveres bare i beige.. det kan ikke aksepteres mener nå jeg.. da kan jeg like godt beholde den svære digre fæle fyssakken av en crt jeg har nå :wink:

 

Eizo'en er litt for dyr mener nå jeg, spesiellt om det likevel er fare for pixel død...

 

Tror ikke jeg ville betalt 8500 kr for en skjerm jeg ikke takler å se på (hvis det skulle være døde pixler)

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre mo du kjøper en skjerm med pixelfeil, er at du returnere den innen 14 dager til butikken du kjøpte den med. Det koster deg noen kroner, men du slipper å sitte med en pixelfeil. Bare benytte seg av returretten. du får igjen pengene for skjermen, men må betale returporto selv. Har skjermen mer en 3 pixelfeil går det på garantien og du får igjen alle pengene dine. Også porto skal du da få dekt.

 

Et alternativ kanskje er eizo sin 16" lcd skjerm?

 

refreshraten til eizo er ofte raskere en de oppgir.

Jeg har i alle fall ingen problemer med spill på min L365 med omtrent samme spec som L575.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 12:40, skrev Stonescream:

Har skjermen mer en 3 pixelfeil går det på garantien og du får igjen alle pengene dine.


Er du sikker på det? Du kan nok få byttet skjermen, men garantien gir deg vel ikke pengene tilbake?

 

Uansett er ikke nødvendigvis døde piksler så ille som det høres ut. Det kommer mye an på fargen på dem og hvor på skjermen de er. Jeg har to døde piksler på laptop-skjermen min, men jeg lever med det.

Lenke til kommentar

Har hørt mange gode lovord om Samsung T172T (Tror jeg det var) Den er helt fersk og var ikke kommet til landet sist jeg sjekket (ca 3 uker siden). Aner ikke prisen. Du får sjekke.

 

Den så i hvertfall råslank og sexy ut på en review. De skrøt i hvertfall noe voldsomt av egenskapene osv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 11:17, skrev Blodhemn:

Det kommer tydelig fram at folk sverger for Hyundai'en på dette forumet her.


 

Hvor kommer dette tydelig fram?

 

Pixelfeil er forresten kvantifisert i ISO-standarder, noe nettsjappene vanligvis opplyser om, dvs hvilken standard skjermen følger.

Lenke til kommentar

Quote:



Hvor kommer dette tydelig fram?



 

Leste en thread her hvor det var en god del mennesker som sverget på hyundai'en bare :wink:

 

Pixelfeil i en skjerm til 5-8k er ikke noe jeg vil ha kunnet klart å leve med.. Da ville jeg nok muligens ha benyttet meg av angreretten min.

Porto er en smal pris å betale for en feilsfri lcd skjerm.

 

Når det gjelder Eizo 16" så vil jeg helst holde meg på 17", kan altids presse ut noen ekstra tusenlapper av lommeboka om jeg virkelig vil ha skjermen.

 

Porche designet til Samsung ser bedre og bedre ut for hver gang jeg titter på bildet..

 

Skal ta en nærmere titt på den nye Samsung skjermen som ble nevnt her...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 20:24, skrev Blodhemn:

Leste en thread her hvor det var en god del mennesker som sverget på hyundai'en bare :wink:


 

Jaja. Det er jo en av de få som er testet på hw. Kanskje det har noe med saken å gjøre.

 

På skolen er det en datasal med kun disse Hyundaiene. De er veldig greie å jobbe med, selv om det er litt rart å se på en ren mettet farge. Sort- eller hvittnivået er ikke helt konsistent (mørkere oppe enn nede).

 

Men det har jeg hørt er et relativt vanlig "problem" med 17", riktignok ikke fra en 100% troverdig kilde. Noen som har meninger om det?

 

Quote:


Pixelfeil i en skjerm til 5-8k er ikke noe jeg vil ha kunnet klart å leve med.


 

Da sliter du. :wink:

 

Quote:


Da ville jeg nok muligens ha benyttet meg av angreretten min.

Porto er en smal pris å betale for en feilsfri lcd skjerm.


 

Sant, men hvor mange ganger gidder butikken å ta i mot nok en bestilling fra deg? Og hvor mange ganger gidder du sende en skjerm inn?

 

Når jeg får bestemt meg, tenkte jeg rett og slett å spørre om butikkfolkene gidder å sjekke om det er døde/zombiepixler før de sender den til meg, gjerne mot en kompensasjon i cash money.

 

Quote:


Porche designet til Samsung ser bedre og bedre ut for hver gang jeg titter på bildet..


Skal ta en nærmere titt på den nye Samsung skjermen som ble nevnt her...


 

Jeg sitter med PCZone#120, hvor de har testet 17" LCD, deriblant Eizo L565 (87 av 100), Hercules Prophetview (76 av 100), Samsung 171P (83 av 100). Ikke at jeg vet hvor mye vekt jeg vil tillegge en omtale utført av PCZone. Fyren som har gjort det, kjenner jeg ikke til. Og omtalene er nokså korte.

Lenke til kommentar

Quote:


Sant, men hvor mange ganger gidder butikken å ta i mot nok en bestilling fra deg? Og hvor mange ganger gidder du sende en skjerm inn?


Når jeg får bestemt meg, tenkte jeg rett og slett å spørre om butikkfolkene gidder å sjekke om det er døde/zombiepixler før de sender den til meg, gjerne mot en kompensasjon i cash money.


 

Ja, er nok kanskje en bedre måte det der, kan jo ikke levere skjermer tilbake i hytt og pine heller, men det er jo ofte litt vanskelig å be de sjekke skjermen før de sender når man bestiller over nettet gjennom e-handel opplegg heller.

 

Quote:


Da sliter du. :wink:


 

Skjønner ikke at andre klarer å leve med det heller jeg, for den prisen så syns jeg skjermen burde servere frokost på senga til meg hver dag i det minste være feilfri.

 

Jeg hører veldig mye pent om Eizo'ene, men de er da forferdelig dyre i forhold til de andre... Er det noen spesiell grunn til det?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 19:07, skrev Stonescream:

Tror det var tomshardware som hadde testet viewsonic skjerm og de var ikke overbevist.


 

Jeg legger aldri noe vekt bak review'ene til Toms Hardware, de var ganske ganske forutintatte før. Og jeg hører bare rykter om forfalskninger av test data og sånt om Toms HW, jeg vet man ikke bør tro rykter, men i dette tilfellet her så gjør jeg altså det :wink:

 

 

Men personlig har jeg aldri vært noe glad i viewsonic skjermer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...