Gå til innhold

Acer aspire 3000 problemer

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Acer Aspire 3000 bærbar PC og har noen ting jeg lurer på.

Når jeg åpner toppen på den så kommer det frem noen tekniske data den inneholder på en klistrelapp.

Skal inneholde:

512 mb ddr

mobile AMD Sempron prosessor 3100+

80 gb hdd

++++

Men når jeg klikker på Kontrollpanel - System - Enhetsbehandling så kommer det frem at det er bare 448 mb ram.

Det står 1,80 GHz. Denne varierer fra gang til gang. Om jeg klikker på nytt så kan den være 1,54 GHz og det laveste jeg har sett er 792 MHz, altså under 1 GHz.

Er det da feil med noe? Er det feil med prosessor siden den svinger så mye, og er det feil med ram siden den nå er bare 448 mb?

Noen med solid "bærbar erfaring" ?

På forhånd takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan hende at deler av ramen går til grafikk,ROM o.l. Cpu'en angår så skal den være 1,8 ghz. 3100+ betyr ikke 3100ghz, men at den tilsvarer en CPU 3100Ghz.

men kan ikke forkalre hvorfor den detter ned under 1ghz

Lenke til kommentar

Det er delt skjermkortminne på denne modellen, så 64 av 512 MB ram går til skjermkortet, dvs. at det er 448 MB ram til systemet igjen.

Hvor leser du av hastigheten på prosessoren? Selv om prosessoren heter 3100, betyr det ikke at den er 3100 MHz, men 1.8 GHz. Hvis du går på Start -> Kjør -> "dxdiag" .... Hvor stor hastighet står det på prosessoren der? Prosessoren blir klokket ned hvis den ikke er i bruk, men der skal den maksimale hastigheten stå konstant (1.8 GHz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...