thaldo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Heisann. I min enkle verden så var planen å kjøpe en trådløs sender for bredbånden slik at jeg slapp å ha ledninger gjennom leiligheten. Jeg kjøpte denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=17275 og et dette PCI kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313750 Nettverkskortet er installer og fungerer tilsynelatende fint. Målet var da å koble innkommende telefon ledning inn på router også sender denne trådløst til min PC. Når jeg om ca 2 mnd får en laptop til i huset så skal den gå på samme trådløse nettverk. Tar jeg feil ?. I oppsettet som er beskrevet så skal router kobles til PC'en via en nettverkskabel ser det ut som ? Da er jo hele poenget vekke Tar jeg feil ? Jeg har prøvd å sette opp som beskrevet, med en nettverkskabel til PC. Jeg har fra før en thomsen router via NGT. Får kontakt mellom router og PC men får ikke kontakt med NGT. Krysset av på DHCP server. Tenkte alt skulle fikse deg da men nei ... Please hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Telefonkabel : adsl-splitter : adsl-modem : Linksysrouter : -----trådløsnett------: PC1,2,3... Telefonkabel : adsl-splitter : telefon Edit: Skummet litt fort over... Hvis routermodemet ditt kan settes i bridge, anbefaler jeg ngtforum.net for guider. Endret 1. mai 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 A) Ta vekk DHCP fra linksys-routeren og sett linksys-routerens ip til 10.0.0.250 B) Koble linksys router via kabel til NGT router. (NGT routeren kjører DHCP, du kan ikke ha 2 på samme nett) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 A) Ta vekk DHCP fra linksys-routeren og sett linksys-routerens ip til 10.0.0.250 B) Koble linksys router via kabel til NGT router. (NGT routeren kjører DHCP, du kan ikke ha 2 på samme nett) 6024233[/snapback] Kan vel legge til at kabelen fra Thompson må inn i LANport på Linksys med dette oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå