random_user Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei Jeg har nettopp instalert et nytt windows nettverk på alle maskinene i huset. Jeg har fått det til på alle bortsett fra min. På min står det når jeg trykker på "Hvis datamaskiner i arbeidsgruppe" at den ikke er tilgjenelig. men på alle de andre maskinene funker det, bortsett fra at de ikke kommer seg inn på min (de ser den bare). Hva kan problemet være? takker for alle svar Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det første jeg ville ha sjekket er brannmur.... om du har det stenger den ute koblingene.. legg inn mac filtrering feks. Du er sikker på at du har skrivd riktig navn på arbeidsgruppen....? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 hei, har du prøvd en annen kabel? får maskinen ipadresse? (start-->kontrollpanel-->nettverk-->høyreklikk på nettverkstilkoblingen--> status--> støtte. her skal det stå: adressetype: tilordet av DHCP ipadresse: 192.168.0.101(denne kan variere...) nettverkmaske: 255.255.255.0 standard gateway: 192.168.0.1(denne kan også variere) hvis det står noe veldig annet(spesielt på adressetype) skrive det av her.. musa Lenke til kommentar
random_user Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 hei,har du prøvd en annen kabel? får maskinen ipadresse? (start-->kontrollpanel-->nettverk-->høyreklikk på nettverkstilkoblingen--> status--> støtte. her skal det stå: adressetype: tilordet av DHCP ipadresse: 192.168.0.101(denne kan variere...) nettverkmaske: 255.255.255.0 standard gateway: 192.168.0.1(denne kan også variere) hvis det står noe veldig annet(spesielt på adressetype) skrive det av her.. musa 6023627[/snapback] Det er nesten samme ip adresse 192.168.1.109 samme nettverkmaske nesten samme standard gateway : 192.168.1.1 og samme adressetype har prøvd en anna kabel. det hjalp ikke (jeg kan jo bruke internett og alt sånn, det er bare det at jeg ikke kommer meg inn på andre maskiner i nettverket) Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 hei, står det tilordnet av DHCP? magnus Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Er norton internett security med i bildet her? Prøv og deaktiver. Du har delt noe på din pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå