BalleKnalle Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei, har hatt min Amd64 4000+ cpu en god stund nå, og den har alltid ligget på ca 30 grader. Nå i det siste har den blitt betydelig varmere --> 36/38 grader ved idle, jeg har også observert at Vcore ligger på 1,6? Er det normalt at Vcoren skal ligge så høyt? Er det det som kan ha forårsaket temp økningen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er det SanDiego (1,4V) eller Clawhammer (1,5V) du har? Rart om vcore har endret seg Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Hm... Tror det er San Diego... Kjøpte den i august i fjor tror jeg. Hvis jeg går inn på ASUS Pc proben og trykker på DMI explorer får jeg hvertfall opp "supported voltage 1,4V" Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kanskje det er kjøleren? Om du har vifte bør du fjerne støv. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Nei... tror ikke det er kjøleren. Har en 120mm CPU vifte og den blåste jeg rein her om dagen. Tror kanskje det har noe med ASUS sitt program "AI Booster". Et slikt overklokkingsprogram. Fikla litt med det her en dag, og nå ligger som sagt Vcore på 1,6V mens CPU kjører normalt på 2400Ghz. Installerte prog på nytt nå og satte Vcore til 1,4V. Da restarta maskinen seg og jeg fikk svart skjerm. Men etter at jeg slo av og på igjen, boota den som normalt. Nå ligger V core på 1,424 i følge ASUS Proben og CPU temp på 31 grader. Så jeg håper jeg "fiksa" det. Avinstallerte forresten "AI" driten etterpå nå... Håper den holder seg på 1,4 ca. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hehe, den justerer nok seg ikke selv Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Hehe.... håper ikke det Men det er 1,4V det skal være på SanDiegoen ja? Ikke 1,35V? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 1,375-1,4V kanskje. Gjør uansett ikke noe om den ligger på 1,4V! Mindre sjanse for ustabiliteter da! Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Ok. Takker for raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå