Gå til innhold

Bytte ut strømforsyningen? Thermaltake 680w

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!  :!:

Har pr. idag Thermaltake "silent" purepower 680w PSU. Og vurderer å bytte den ut med Mist 600w? Mest pga av støyen fra de to 80mm viftene i Thermaltaken, men lurer også litt på hvordan Mist´en er? Kvalitet?  :hmm:

6023210[/snapback]

er ikke helt sikker på støynivået til misten for jeg har ikke prøvd det selv, men misten psu`en har ihvertfall stor ros hos mange kjøpere og testere, og kan derfor anbefales !

Lenke til kommentar

De første Mist PSUene var visst veldig gode på støy, men de nye er visst ikke like gode. Tror nok den er ganske god likevel. En fyr i prisguiden hadde visst moddet den til å bli stillegående, kanskje du skulle prøvd det?

Lenke til kommentar

Hm... ja. For å si det på en enklere måte så er jeg jo egentlig ute etter så støysvak PSU som mulig i 600w området. Men har ingen form for viftestyring i PC i dag. Så om noen har noen anbefalinger utenom Mist sin så tar jeg imot :)

Lenke til kommentar

Kan ihvertfall si deg at Mist 500W vil slå Thermaltake 680W lett når det gjelder ytelse, og samtidig gi deg et av de laveste støynivåene som eksisterer i en PSU. Når det gjelder Mist 600W så yter den selvsagt enda bedre, men den har ikke det samme lave støynivået som 500W-versjonen. Spørsmålet du må stille deg selv, er om du i det hele tatt trenger noe mer enn 500W. Til å være en 500W PSU yter Misten langt bedre enn de fleste andre merker, og Microplex sier selv at 600W-versjonen egentlig bare er for brukere med ekstreme krav, f.eks. dual CPU, SLI og diverse raid-oppsett i en og samme PC.

Endret av ShAvAnO
Lenke til kommentar

Har en Tagan selv og har nå hørt en Mist 500W hos en kamerat, de ligger på ca samme lave støynivå og er høyt anbefalt (gamle versjonen Mist 500W, Tagan PSUene med 2stk 80mm vifter).

Kan derimot ikke anbefale Hiper type-r 580W som mange regner som støysvak, den gikk i retur etter 2 dager og nå bruker jeg min gode stille Tagan igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...