applemania Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg kjøpte et kamera på Elkjøp for litt over en måned sist. Det kom litt vann på den i går, og nå skrur den seg ikke på. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få vannet ut eller få den til å virke? Har jeg noen rett som kunde til å få den reparert eller dekkes ikke vannlekkasje av garantien? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det dekkes ikke av garantien, men ikke fortvil enda. La kamera ligge og tørke ut på for eksempel varmekablene på badet et par dager. Normalt pleier slike ting å ordne seg da, hvis det ikke er saltvann som har kommet seg inn i kamera. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Det dekkes ikke av garantien, men ikke fortvil enda. La kamera ligge og tørke ut på for eksempel varmekablene på badet et par dager. Normalt pleier slike ting å ordne seg da, hvis det ikke er saltvann som har kommet seg inn i kamera. 6023232[/snapback] Der ga du meg hvert fall et lite håp. Jeg er så utrolig lei meg nå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Husk å ta ut batteri og minnekort. Det er forøvrig mulig at batteriet har kortsluttet, og er blitt ødelagt. Det kan også ha skjedd med andre komponenter, men det er sjelden at slikt skjer. Endret 1. mai 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Noen åpner også kameraet for å få det ordentlig tørt, men det anbefales ikke om du ikke har erfaring med å åpne og sette sammen igjen småelektronikk. Hvis det fortsatt ikke funker, be El-kjøp (eller annen butikk i nærheten) sjekke med et av sine batterier i tilfelle det er det som er defekt. Hvis ikke det funker, kan du få et prisoverslag på reparasjon. Men for det første koster selve prisoverslaget penger om du ikke vil ha reparert kameraet, og avhengig av hvor dyrt kameraet var, er det ikke sikkert reparasjon lønner seg. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Lykke til, mange ting funker bare det tørker opp. (Sølte en halvliter brus i tastaturet. Skylte det under springen, brukte hårføneren på mild varme, og tastaturet funket igjen.) Så det er håp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå