Gå til innhold

Vannlekkasje på kamera

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et kamera på Elkjøp for litt over en måned sist. Det kom litt vann på den i går, og nå skrur den seg ikke på. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få vannet ut eller få den til å virke? Har jeg noen rett som kunde til å få den reparert eller dekkes ikke vannlekkasje av garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det dekkes ikke av garantien, men ikke fortvil enda. La kamera ligge og tørke ut på for eksempel varmekablene på badet et par dager. Normalt pleier slike ting å ordne seg da, hvis det ikke er saltvann som har kommet seg inn i kamera.

6023232[/snapback]

Der ga du meg hvert fall et lite håp. Jeg er så utrolig lei meg nå. :(

Lenke til kommentar

Noen åpner også kameraet for å få det ordentlig tørt, men det anbefales ikke om du ikke har erfaring med å åpne og sette sammen igjen småelektronikk.

Hvis det fortsatt ikke funker, be El-kjøp (eller annen butikk i nærheten) sjekke med et av sine batterier i tilfelle det er det som er defekt. Hvis ikke det funker, kan du få et prisoverslag på reparasjon. Men for det første koster selve prisoverslaget penger om du ikke vil ha reparert kameraet, og avhengig av hvor dyrt kameraet var, er det ikke sikkert reparasjon lønner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...