Gå til innhold

Kommer ikke inn på HD, får spørsmål om formatering

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter med ett lite problem her! Jeg skulle til å sette i ein HD i pcen min! Men når jeg prøver og komme inn på den så spørr den bare om jeg vil formatere den, og det vil jeg ikke siden den er full av musikk, spill, bilder, filmer! Er den noen måte jeg kan få vekk den meldingen på?? Så jeg kommer meg inn på hardisken..

Jeg har prøvd å sette hardisken inn i to andre pcer! Men jeg fikk opp samme meldinga.. :hrm:

Takker for svar :thumbup:

Endret av Trazzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D der hørtes veldig merkelig ut... Vet du hva slags filsystem det er på disken du prøver å sette i? Tenker på om det kan være et filsystem som ikke støttes av os'et du bruker??

hva slags os hadde pcen som hdd'en sto i tidligere?

Vet ikke om dette kan hjelpe noe, men er det eneste e kan tenke me i første omgang..

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hvis du ahr en 250GB harddisk som funker så er ikke det problemet. Har du sjekka jumperne på harddisken at de ikke står til 32GB clip eller noe? Hvis det er en samsung-disk så kan jumper-tabellen ofte være veldig forvirrende og lett å lese feil slik at man setter den til "begrenset til 32GB". Hvis du ahr gjort det så kan du få melding om at den ikke er formatert.

Lenke til kommentar

Jeg mener det skal stå et skjema med oversikt over jumper-settings på slve harddisken. Det er viktig at du studerer det NØYE og finner forskjellen på med og uten 32GB clip.

Når du tror at du har truffet riktig så sjekker du harddisk-størrelsen i BIOS! Kommer den da opp som 32GB så har du satt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...