Gå til innhold

Montering av strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei.

Trur jeg har ødelagt strømforsyningen min etter strømbruddet vi har hatt og PC`en vil ikke skru seg på. Det jeg lurte på om jeg kan ta PSU`en fra gammel PC`en min over til den PC`en som er ødelagt? Jeg vet at det må være helst den samme watten eller mer i den PSU som jeg skal montere.

Altså kan man bare montere det slikt? er det vanskelig? Treng man noen slags program vare for å innstalere PSU? har ikke gjort nokka slikt før. må ha litt hjelp. Er heller ikke så flink med data da...

Mvh: iiro :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkenoe problem å bytte psu vøtt! Kan forklare ved noen punker...

1: Først, så åpner vi kabinettet!

2: Så, hvis du ikke veit hvilken kabel som skal hvor, så merker du før du røsker ut alt! Merk først!

3: Ta ut alle kabler som kommer fra PSU'n, skru den ut og ta den ut!

4: Putt inn den nye, putt inn alle kabler der de skal, skru igjen og start!

PS! Ta _ALLTID_ ut strømkontakta fra PSU når du skal inn i pcn og mekke! Spesielt ved PSU bytte! Det siste du gjør før du skrur på pcn igjen er å putte i strømkabelen igjen!

Hvis du har gjort alt riktig, så starter pcn som før!

Og: Veit du hvor mange watt den PSU'n du har i pcn nå og den du skal bytte til har? Har du noe heftig CPU, eller GPU som drar watt?

Lenke til kommentar

@ AnaXyd

så det er bare å skru av og koble til på en måte?

Det står max 250 watt på PSU`en i den dataen som e ødeagt, men den som jeg bruker nå vet jeg ikke, eller har ikke sjekket, men det skal jeg gjøre snart. :)

@ Patrick.M

mhm! hadde strømkontakten i her noen dager siden da jeg skulle se hva som var feilen og underøkte litt... fikk en liten støt ja! Den feilen skal jeg ikke gjøre igjen!

Lenke til kommentar

okei. Byttet ut PSU i den maskinen som var ødelagt, men da jeg skulle koble alt til fikk ikke maskinen kontakt me skjermen (skjermen var svart) og vifta gikk i ett. Det som er problemet er at i den PSU`en som var i gamle PC`en hadde ikke ATX 12V: Egen 4-pins 12V tilkobling (se bilde) og en sånn skulle til hovedkortet i den maskinen som var ødelagt.

Så det ser ut til at jeg må bestille ny PSU. I begge maskinan mine hadde jeg en 250 watt strømforsyning. Har dere noen å anbefale? :)

post-58934-1146510283_thumb.jpg

Endret av joku
Lenke til kommentar

Ja den så ikke værst ut, men trenger jeg så kraftig for vanlig bruk? tenkte også på AOpen 350 W til 344 kr. eller er Forton-Source 350 W bedre?

Endret av joku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...