MagE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei, jeg har en Shuttle XPC SN85G4V2 med en AMD 64 prosessor og Kingstone minne. Når jeg prøver å starte PC'en snurrer vifta i et halvt sekund samtidig som power-led'en lyser. Etter det er PC'en helt død. HK-led'en lyser ikke, for å få noe liv i den igjenn må jeg ta inn og ut strømkontakten. Jeg har prøvd med bare HK, CPU og RAM. Men det samme skjer, har også prøvd med en annen PSU og RAM uten hell. Da er det bare CPU og HK igjenn, tror det er HK som er ødelagt, men kjenner ingen andre som har en 754 CPU, så jeg kan ikke teste. Er det noen som har hatt lignende problem eller vet hva det er som kan være feil? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei! Har du prøvd clear cmos? Det gjør du ved å slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så starte opp pcen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Takker for svar Prøvde dette nå, det samme skjedde nå også. For meg ser det ut som om det er en kortsluttning el. på hk. Men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvis du har kommet borti hovedkortet eller noe annet ha kommet borti prøv å klemme litt på dette stedet. Gjorde det på mitt A8N-SLI hovedkort og PC'n gikk vanlig igjen ZayCon Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg tror ikke jeg har komt borti noe. Skal prøve å få tak i en 754 prossesor og sjekke om det er liv i hovedkortet Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg tror ikke jeg har komt borti noe. Skal prøve å få tak i en 754 prossesor og sjekke om det er liv i hovedkortet 6043541[/snapback] Prøvd å ta ut hovedkortet og teste det utenfor kabinettet? kan hende det er kortsluttning mellom hk og kabinett en plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå